יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משפטנים: לא ניתן להתעלם מהמציאות בבתי המשפט

במערכת המשפטית מתייחסים בחומרה רבה לאמירות שצוטטו מפיו של הפרקליט עו"ד אורי קורב, אולם בשיחות שלא לציטוט נשמעת דעתם שונה

יהודה שפיגל ל' בשבט תש"ע - 14/02/2010 17:11

במערכת המשפטית מתייחסים בחומרה רבה לאמירות שצוטטו מפיו של הפרקליט עו"ד אורי קורב בנוגע להתנהלות בתי המשפט. אולם בשיחות שלא לציטוט נשמעת דעתם של המשפטנים שונה.

משפטנים: אורי קורב משקף את המציאות במערכת המשפט.

פרשת קרוב התפוצצה בעקבות קלטת שפירסם העיתון ידיעות אחרונות ביום ו', ובה הושמעו דברי ביקורת קשים ובוטים שהשמיע הפרקליט בנאום סגור שנועד לאוזניהם של פורום סטודנטים מצומצם.


"קורב אמר בקול את מה שכולם חושבים בשקט" אמרו "מדובר בתופעה המציקה לכולנו. יש מקרים רבים של שופטים שאינם מייחסים רצינות מספקת לנושאים בעלי משמעות, לא תמיד הם ממש שקועים בדיונים, ולפעמים הם מקבלים החלטות בעלות משמעות מרחיקת לכת בלא שיקול דעת מספק".

יצויין כי בשנים האחרונות הידרדר האימון במערכת המשפט בצורה דרסטית. נתוני הסקרים מלמדים על כך כי כשהתמנה ברק לנשיא בית המשפט העליון בשנת 1995, זכה בית המשפט לאמון ציבורי של לא פחות מ-85%, לעומת זאת, כשפרש ברק בשנת  2006 עמד שיעור האימון על כ 50%. כך גם ניתן להסיק מן הנתונים כי בשנת 2000 נרשם לזכות ביתי המשפט אמון של 56% מהמגזר היהודי, ובשנת 2007 צנח שיעור נותני האמון ל-33% בלבד. 

 


"חלק גדול מן השופטים הם חמורים גדולים. הם משחקים טטריס בזמן הדיונים".  אמר קורב לסטודנטים אותם הוא מלמד במכללת "שערי משפט"
את הדברים אמר קורב בכיתה בה נכחו כ-15 סטודנטים במענה לשאלות שהציג בפניו אחד מהם. קורב לא חשב לרגע כי דבריו מתועדים ועתידים לחולל רעידת אדמה תקשורתית.


 
קורב המשיך ואמר "ברגע שהוא שופט, הוא כבר לא בן אדם. שופטים הם משהו מדרגה בין - תלוי את מי שואלים - בין אנשים למלאכים. זו הדרגה שלהם... חלקם, אם אני הייתי צריך לתת להם, הייתי נותן להם דרגה של חמור", אמר קורב.


גם ככלפי נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש התבטא קורב ואמר "יש ביקורת שלי על מערכת המשפט ועל הליברליות שלה, על הטמטום שלה ועל החלטות כמו של ביניש, שמזכות רוצח... באיזה תרוץ דחוק... הלכה מופרכת שתסכן לכם ולכולנו את הילדים ולא תאפשר להכניס עבריינים לכלא". הוא גם תקף את דרך הטיפול של ביניש בתיק קצב. "אנחנו עובדים בשיטה שבעיניי יש בה הרבה רקב וטיפשות",  

 
היועץ המשפטי: לא נשלים עם כל פגיעה במערכת המשפט


הדברים שכאמור התפרסמו בעיתון ידיעות אחרונות, עוררו סערה במערכת המשפט. והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שנדרש לעניין, אמר בשיחה עם נשיאת בית המשפט העליון, כי פרקליטות המדינה לא תוכל להשלים עם דברי הפרקליט ולא תשלים ולא תקבל כל פגיעה מכל מין וסוג שהיא, במערכת המשפט ובמיוחד בשופטי ישראל.

בהמשך לדברי היועץ הורתה צמרת משרד המשפטים על השעייתו המיידית של עו"ד קורב, עד לעריכת הבירור בעניין.

(עודכן 17/02/10 17:17)