יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מופז: ההחלטה על הקדמת הפריימריס - עד סוף החודש

מס' 2 בקדימה, ח"כ שאול מופז, אמר באחרונה בשיחה עם מקורביו כי "ההחלטה על הקדמת הפריימריז חייבת להתקבל עד סוף החודש"

איתן פריד כ"ז בשבט תש"ע - 11/02/2010 07:53
"ההחלטה על הקדמת הפריימריז חייבת להתקבל עד סוף החודש", את הדברים אמר באחרונה ח"כ שאול מופז, מספר 2 בקדימה, בשיחות סגורות עם מקורביו. מופז הדגיש, כי במידה והדבר לא יתרחש "המשמעויות תהיינה חמורות". עם זאת, על פי מקורביו, לא ציין מה בדעתו לעשות.
 
למרות שיו"ר קדימה ח"כ ציפי לבני ממשיכה להתנגד נחרצות להקדמת הפריימריז, ובכך היא היא מתעלמת במופגן מדרישת מופז לקיים פריימריז בתוך כמה חודשים, מנסה מופז לקבוע עובדות בשטח ובכך להפעיל, באמצעות קהל פעיליו, לחץ על הביג בוס בסיעה. זאת, כחלק מההיערכות המאסיבית של מופז לקיים בתקופה הקרובה סדרת כנסים פוליטיים.
 
כזכור, בסוף ינואר ננעלה ישיבה של הוועדה לענייני מפלגה בסיעת קדימה, לאחר שח"כ צחי הנגבי, יו"ר הסיעה בכנסת, הורה לנעול את הדיון בשל הדלפה מכוונת לתקשורת בניגוד לנהלים.
 
במהלך הדיון דרש ח"כ מופז במפגיע לערוך פריימריז במפלגה במהלך שלושת החודשים הקרובים, אך קיבל גיבוי לכך רק מח"כ עתניאל שנלר המזוהה עימו. יו"ר קדימה, ציפי לבני, כלל לא טרחה להגיע לדיון.
 
במקביל טענו רוב חברי הסיעה כי על סיעת קדימה להישאר באופוזיציה לתקופה ממושכת, ולקיים בחירות מקדימות ב-2011, או לחילופין ב-2012. זאת, כאמור, בניגוד לעמדת מופז המעוניין לערוך בחירות עוד השנה.