יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חרף ההתנגדות: הממשלה אישרה מפת העדיפויות הלאומית

ברוב של 21 מול חמישה מתנגדים מן העבודה אושרה מפת העדיפויות הלאומית בממשלה. ש"ס הצביעה בעד לאחר שנכללו במפה גם יישובים מתפתחים מתחת ל'גיל חמש שנים' ומפוני גוש קטיף, זאת לאחר שנראה היה כי ההצבעה תידחה

איתן פריד כ"ו בכסלו תש"ע - 13/12/2009 15:16
למרות ההתנגדות הרבה שהיתה מתוכננת במקרה שתגיע ההצבעה לאישורם של שרי הממשלה, הצביעו השרים היום (א') בעד המפה.

ברוב של 21 שרים מול חמשת שרי העבודה שהתנגדו לה, עברה המפה את אישורה של הממשלה, כאשר בלחץ של סיעת ש"ס הוכנסו בה שינויים קריטיים: מפוני גוש קטיף ייכללו אף הם במפת העדיפות, וכל יישוב חדש, שטרם מלאו חמש שנים - יזכה אף הוא לעדיפות בהיותו יישוב מתפתח. במפה כלולות גם כל ההתנחלויות אשר שרי הממשלה והח"כים הביעו התנגדות נמרצת לתמיכה בהן.

אישורה של המפה עומד בסימן של הפתעה במערכת הפוליטית, זאת משום שצפויה היתה התנגדות מקיר לקיר לה, ובבוקר עוד הסתמן כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ידחה את ההצבעה שנכונה להיום, וימירה בדיון בלבד. זאת לאחר ששרי העבודה בישיבתם לפמני ישיבת הממשלה קבלו הודעה מלשכתו של נתניהו, שמשמעותה היתה כי ההצבעה ככל הנראה תידחה. ראש הממשלה גם הציע ליו"ר סיעת העבודה ושר הבטחון אהוד ברק להקים וועדת שרים מצומצמת שתבחן את רשימת היישובים הכלולים במפה, ורק אז תוגש המפה לאישור.

כאמור, למרות ההתנגדות שהיתה צפויה, עברה ההחלטה. לפני ההצבעה אמר נתניהו כי "החלטה היום כוללת כשני מיליון אזרחי ישראל, שכ-40 אחוזים מהם הם לא יהודים. היא כוללת הטבות בתחומי החינוך, התעסוקה והתשתיות. גם בעניין זה עולה נושא הביטחון"

לפני ההצבעה קרא השר ברק שלא לתמוך במפה. "יש מספר ישובים קטנים שבאופן עקבי מהווים מקור לפעילות קיצונית הפוגעת במרקם החיים באיזורי יהודה ושומרון. למשל, באירועים כגון האירוע החמור במסגד ביום שישי, עדיפות מפלגת העבודה היא לגליל, לנגב וליישובי הפריפריה. נקודה".


לאחר ההצבעה אמר שר הרווחה, יצחק הרצוג, כי "אין טעם לשחק ב'נדמה לי' ולאשר מתן עדיפות ליישובים שלא יהיו חלק מהסדר הקבע. עדיף היה לעודד מענקי איזון והטבות לרשויות".