שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

לבני תוקפת: נתניהו מחליש את ישראל

זעם בעבודה ובליכוד על ביקורת שהשמיעה יו"ר קדימה: "תטפלי בחשודי, מורשעי ואסירי מפלגת קדימה"

אבי משה ב' בחשון תש"ע - 20/10/2009 11:22
זעם במפלגת העבודה ובליכוד, בעקבות ראיון שהעניקה הבוקר (ג') יושבת-ראש קדימה, ציפי לבני, שתקפה בחריפות את שר הביטחון אהוד ברק, לנוכח דו"ח מבקר המדינה על נסיעתו לסלון האווירי בפריז וכן אודות הפרסומים בעניין חברותיו העסקיות. "בעיניי, לא כל מה שהוא לא פלילי הוא מותר", אמרה לבני לאתר ynet.
 
"אני מאמינה גדולה בניקיון כפיים ובשקיפות, ואני מקווה שגם כאן תהיה נורמה של דברים שלא ייעשו", אמרה לבני. בהתייחסותה לפרסומים אודות יושבת ראש הכנסת לשעבר, דליה איציק, שהוציאה עשרות אלפי שקלים על נסיעה לצרפת, ואודות ח"כ שלמה מולה מקדימה ששמר על עשרות אלפי שקלים אותם היה אמור להעביר לעולים נזקקים מאתיופיה, אמרה לבני כי בעניינם של שני אנשי קדימה "ישנן עובדות שהן אחרות מהפרסום".
 
לבני תקפה את מפלגת העבודה, בעקבות המשבר הפוליטי המעמיק, לאחר שאתמול (ב') התפטר יו"ר הסיעה בכנסת, ח"כ דניאל בן-סימון. "הציבור מתגמל ויודע לבחון את המפלגות בלי לקבל דברים שהיו מובנים פעם מעליהם בפוליטיקה. כניסת העבודה לממשלה נועדה לשרת אג'נדה פרטית ולא איזו מטרה או אג'נדה לאומית. חשבון הנפש צריך להיות גם קולקטיבי של מפלגת העבודה, וגם אישי של כל אחד מיחידיה שנשארה בו מחויבות לרעיון", אמרה לבני.
 
היא התייחסה גם להתנהלות הממשלה – ומפלגת העבודה בתוכה – ואמרה כי הממשלה אינה מתכוונת להגיע להכרעות הנדרשות. "גם התירוצים שהיו בהתחלה כדי להיכנס לממשלה, מתנפצים על קרקע המציאות המדינית העגומה, בגלל אי-התנהלות הממשלה בתחום הזה. הממשלה הזאת לא רוצה ללכת לשום מקום", הוסיפה.
 
בהתייחסה להתנהלותו המדינית של ראש הממשלה, בעיקר לאחר פרסום דו"ח השופט גולדסטון, אמרה יושבת-ראש האופוזיציה כי בנימין נתניהו וממשלתו גורמים ל"פגיעה חמורה באינטרסים של מדינת ישראל, ובניהול לא נכון של מדיניות החוץ", וכי "ההתנהלות של הממשלה מחלישה את ישראל... ישראל היום היא הרבה יותר חלשה. אנחנו במצב מאוד בעייתי".
 
בליכוד תוקפים בחריפות את דבריה של לבני, ומגדירים את דבריה כ"צביעות ששוברת שיאים בפוליטיקה הישראלית". ח"כ אופיר אקוניס מהליכוד אמר, כי "כל אזרח יודע שממשלת קדימה השאירה לממשלת הליכוד מצב קשה מאוד בכל תחומי החיים. כאשר לבני מותחת ביקורת, כדאי לה לזכור שדרושה עבודה רבה כדי לתקן את הליקויים".
 
גם מקורבי שר הביטחון ברק תקפו את ציפי לבני, וקראו לה שלא להטיף מוסר לחברי כנסת אחרים, בזמן שהיא אינה מטפלת בחשודים, במורשעים ובאסירים של מפלגת קדימה.
 
 
  1. 1. לתקוף את גולדסטון במקום להתגונן. בנוסף - נחוצה אמנה למלחמה בטרור = העברת היוזמה לנלחמים בטרור
    ש. עליון 20/10/2009 13:32
    מי שמגיש תביעות נגדנו מעוניין בהסתה נגד ישראל, ופחות מעניין אותו שלא תהיה תוצאה משפטית מעשית.
    אף אחד מעורכי הדין לא יחדל מפעולתו בגלל שאנו נקים וועדה. הדיון בוועדה רק יחזיר לכותרות את השקרים שהוועדה המציאה, ויאפשר לתעמולה האנטי ישראלית לחזור עליהם.
    וועדה שלנו תעסוק בנושא חודשים רבים, בהם ההדלפות ממנה ישמשו להסתה נגדנו. ובסופם תהיה אולי כותרת אחת שתחזיק יום אחד שאנחנו לא אשמים. מה זה ייתן?
    זוכר את ועדת קהאן? ועדת קהאן קבעה שלא אנחנו עשינו את הטבח בסברה ושתילה. אז מה? אז יותר לא מאשימים אותנו בטבח? להפך, בגלל שבדוח עסקו באובססיביות בנושאים שוליים של דיווח לממשלה וכו', הדוח משמש באופן פרדוקסאלי להרשעת ישראל.
    כך גם וועדת חקירה כזו. בוודאי היו כמה טעויות שוליות גם במלחמה הזו. אין מלחמה שאין בה טעויות. המשפטנים שלנו יעשו מהם מטעמים, והדוח בסוף יהווה עוד כתב אישום נגדנו.
    במקום להתגונן יש לתקוף את וועדת גולדסטון, להאשים אותה בדיבה, להושיב דווקא את חבריה על ספסל הנאשמים. כמו כן יש לכנס ועידה של מדינות הלוחמות בטרור כדי לכתוב אמנה בינלאומית חדשה למלחמה בטרור. הגיע הזמן שהיוזמה בנושא תעבור לצד הלוחמים בטרור, ולא תישאר בידי האווילים שמסייעים לו באמתלא כביכול של "זכויות אדם".