יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

גפני ל'אתרוג': "לא אאפשר קיצוץ בתקציבי הישיבות"

פגישת שר האוצר עם יו"ר וועדת הכספים הסתיימה ללא תוצאות. גפני: "זוהי התנהלות בלתי אחראית"

דוד שמואלי כ"ו בתשרי תש"ע - 14/10/2009 21:51
פגישת שר האוצר, יובל שטייניץ, ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ הרב משה גפני בעניין הקיצוץ בתקציב המדינה באה אל סיומה אך ללא תוצאות. אי לכך, לעת עתה, יו"ר וועדת הכספים ימשיך להתמיד בסירובו שלא להעלות על סדר יומה של הוועדה בראשותו את התוכנית לקיצוץ רוחבי בתקציב הדו-שנתי.
 
מספר שעות לפני כן אמר יו"ר וועדת הכספים בשיחה עם 'אתרוג' כי לא ייתן יד לקיצוץ בתקציבי הישיבות. לדבריו, הקיצוץ המוצע בתקציבי הישיבות נוגד באופן ברור את ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו ערב כינון הקואליציה עם שתי הסיעות החרדיות. "זוהי התנהלות בלתי אחראית, ובמיוחד כשבאוצר אפילו לא מתכחשים לעובדה כי אלו אכן אלו הם פני הדברים", אמר גפני.
 
בניגוד גמור לאופיו, הפעם הוא אינו הופך שולחנות באוצר ולא רוקע בידיו וברגליו בשיחותיו עם מזכיר הממשלה. "יש לי את וועדת הכספים. עכשיו שר האוצר זה שצריך אותי", מבהיר גפני. "ולכן אין כל צורך בהפיכת שולחנות ומחאות יזומות. הם יגיעו אלי, יישבו איתי ואני אבהיר להם שאין על מה לדבר. פשוטו כמשמעו".
 
וזה מה שאכן קרה בפגישה. שר האוצר הפציר בגפני להניח על שולחן הוועדה להצבעה את הקיצוץ הרוחבי העומד על סך שני מיליארד שקל בתקציב המדינה, שעליו החליטה הממשלה לפני שבועיים, ולהגיע לפשרה בעניין הקיצוץ של 314 מיליון שקל בתקציב הישיבות. גפני סירב בנחרצות.
 
גפני אינו מתנגד רק לקיצוץ בתקציבי הישיבות. יו"ר וועדת הכספים מתנגד לקיצוץ הרוחבי כולו ואף מבקש לבטלו כליל. ומניין ייקח האוצר את החסר? "שיממנו את החסר מעודפים בתקציב המדינה", אומר גפני.
 
ולדוגמא, יו"ר וועדת הכספים מתנגד בנחרצות להחלטת האוצר להעלות את תעריפי ביטוח החובה לאופנועים. גפני, הביע תמיכה במאבק האופנוענים ובפתח הדיון שהתקיים השבוע בוועדת הכספים אמר כי "האוצר הגזים באופן חמור. זאת אטימות למה שקורה בפועל, כאשר האופנועים הם כלי שימושי גם לעשירון התחתון, כלי אשר מסייע להפחית את הגודש בכבישים".
 
לדבריו, האוצר צריך להבין שיש עוד שיקולים רבים בנושא. גפני הזכיר את ארגוני ההצלה שנוסעים באופנועים וטען כי העלאת הביטוח עבורם היא מכה אנושה, שכן מדובר בסכומי עתק והם מתקיימים מתרומות.
 
נציין, כי בתחילת השבוע אף קיבל גפני גיבוי למאבקו מכל חברי סיעת יהדות התורה, שהסמיכוהו לנהל את המאבק נגד הקיצוץ, לצד סיעת ש"ס שהודיעה כי אף היא מתנגדת בנחרצות לקיצוץ האמור.