יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הימין לראה"מ: לא לעוד סיכונים

התגובות בישראל לנאומו של נתניהו באו"ם - חיוביות, גם בקואליציה ואפילו באופוזיציה

איתן פריד ו' בתשרי תש"ע - 24/09/2009 23:10

ארגון הימין 'מטות ערים' מגיב לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בעצרת האו"ם בניו-יוק וקורא לו שלא לחזור לשבלונה מלאת הסיכונים וקורבנות ישראלים בדרך לשלום ישראלי-פלסטיני.


הארגון התייחס לדבריו של נתניהו לאומות, לפיהם ישראל מודעת לכך שיידרשו ממנה סיכונים נוספים בדרך לשלום, וקרא שלא ליטול אותם: "אלף סיכונים כבר נלקחו, אלף ישראלים איבדו את חייהם, אסור לממשלת נתניהו לחזור לנוסחה חסרת התוחלת הזו", קראו בארגון.


עם זאת, בארגון שבחו את נאומו של נתניהו, כמציב מראה בפני האומות ומעמידן על אופי התנהלותן הסלקטיבית בענין: "דבריו לאומות המאוחדות על הצביעות נגד ישראל היו חשובים, אך טעה כשדיבר על לקיחת סיכונים למען השלום".


נאומו הנחרץ של נתניהו זכה למשוב חיובי בארץ, יו"ר הקואליציה, זאב אלקין,  הביע את התמיכה בראש הממשלה והחמיא, כי בנאומו משיב נתניהו  את ישראל לימים שבה ידעה 'לעמוד על שלה': "נאומו של ראה"מ מחזיר את ישראל לימי בן גוריון ובגין שידעו לעמוד בגאון מול העולם ולהגן על זכותו ההיסטורית של ישראל על ארץ ישראל," אלקין הוסיף, כי: "ראש הממשלה החזיר גאווה לאומית למדינת ישראל. בדבריו הנוקבים והנחושים מול מנהיגי העולם הוא הציב בפניהם מראה בפנים למימד המוסרי בהתנהלותם, ודרש להכריע האם הם בצד של מכחישי השואה ותומכי הטרור, או לצדה של מדינת ישראל." דברי היו"ר.


מן האופוזיציה נשמעה תגובתה של חברת הכנסת טלי ווהבה, אשר ציינה כי נאומו של נתניהו היה מעולה, ודווקא משום כך ניכרת חוסר הצלחתו במישור המעשי, בו הוא נדרש לתרגם את דיבוריו לצעדים אופרטיביים: "בנאומו הנוקב נתניהו הוכיח פעם נוספת כי הוא המסבירן המוביל של מדינת ישראל. עם זאת, ראש ממשלה נדרש למעשים ולא רק לדיבורים וממשלת נתניהו מקבלת עד כה ציון נכשל בכל הקשור למעשים - במיוחד ביחס לתהליך המדיני שנמצא במצב של קיפאון מתקדם".


בנאומו האשים נתניהו את האו"ם באי-הגינות בנוגע לחוסר הגינוי של ירי הרקטות המאסיבי על ישראל בשמונה השנים האחרונות, בהאשמה לא צודקת של דו"ח גולדסטון את קציני צה"ל ובתמיכת חלק מן המדינות במכחיש השואה, אחמדינאג'ד,  בעת שלא הביעו מחאה על נאומו נגד ישראל שכלל שוב את אמירותיו בהכחשת השואה.