יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הרצוג: ללא תהליך מדיני רציני נוביל לפרישה מהממשלה

שר הרווחה משגר איום מרומז לראש הממשלה: "אם לא יארע 'תהליך מדיני רציני', אפעל לפרישה מהממשלה"

דוד שמואלי ג' בתשרי תש"ע - 21/09/2009 18:50
השמאל עושה שרירים? בשעה שראש הממשלה ממריא לפסגה המשולשת בניו-יורק, משגר שר הרווחה, יצחק הרצוג איום מרומז לראש הממשלה ולפיו "אם בנימין נתניהו לא יוביל "תהליך מדיני רציני", הוא יפעל לפרישה מהממשלה".
 
את הדברים אמר הרצוג בכנס של תא גמלאי עובדי המדינה של העבודה בעיר הבירה. לדבריו, "אם אווכח שכל התהליך לא רציני ושמדובר במריחה, אהיה הראשון להוביל דיון במפלגת העבודה על הצורך לפרוש מיידית מן הקואליציה. בשלב זה אני נותן סיכוי אמיתי לתהליך".
 
עם זאת, הרצוג קרא לחברי העבודה ולגוש המרכז-השמאל לערוך חשבון נפש, ולהעניק סיכוי למהלך של נתניהו. "מפלגת העבודה לא יכולה להיות הגורם שיציב את המקלות בגלגלי התהליך", אמר. "האחריות שלנו מחייבת לתמוך בתהליך המדיני, לתת לו גיבוי ולהיות שותפים להנעתו. לנתניהו יש כרגע אופוזיציה מן המחנה שלו ומתנגדים לכניסה לתהליך מדיני אמיתי. במצב שכזה - יהיה מגוחך אם אנחנו נהפוך לבלם מרכזי של כניסה למגעים".
 
בדבריו אמר מתח ביקורת על יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, ועל התנהלותה של קדימה. הרצוג אמר כי "היה מצופה מקדימה לעשות מעשה, לא לטמון את הראש בחול, לתמוך במהלך או לפחות לתת לו את ברכת הדרך. כיו"ר האופוזיציה מוטלת עליה אחריות בנושא זה, והדבר תקף במיוחד כלפי 'המורדים' במפלגתי".
 
בהמשך התייחס גם לסערה סביב דו"ח גולדסטון, שכזכור האשים את מדינת ישראל בפשעי מלחמה במבצע "עופרת יצוקה" בעזה. הרצוג הפתיע כשמתח ביקורת על החלטת הממשלה בה ישב. "הדו"ח מייצג את המוסר הכפול שמופעל כלפי ישראל. זהו דו"ח שטחי, רצוף דברי בלע ושקר, אבל עדיין צריך לעשות הפרדה ברורה בין מסקנותיו לבין תהליך קבלת ההחלטות השגוי - שהותיר את מדינת ישראל חשופה שוב ושוב לפגיעה בתדמיתה הבינלאומית".
 
לדבריו כדי "להתמודד עם הזירה המשפטית הבינלאומית באמצעות מיטב הכוחות והמוחות", הרצוג מציע להקים רשות מיוחדת ולהעמיד בראשה את השופט אהרן ברק, "הזוכה למוניטין ומעמד במשפט הבינלאומי".