יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נבחר מועמד הציונות הדתית לרבנות ירושלים: הרב אריה שטרן

הפריימריז הד"לי: הגוף הבוחר קבע את מועמדו לרבנות ירושלים, כשניצני המחלוקת כבר צצים

דוד שמואלי ח' באלול תשס"ט - 28/08/2009 11:55
הגוף הבוחר של הציבור הציוני-דתי בחר אמש (ה') את מועמדו לרב הראשי האשכנזי של ירושלים: הרב אריה שטרן, ראש מכון 'הלכה ברורה' בירושלים.
 
בהצבעה השתתפו 33 רבנים, ובתחילה נבחר הרב שטרן על חודו של קול, כאשר 14 מתוכם צידדו במועמדותו ו-13 נתנו את קולם לרב יוסף כרמל. לאחר שהתקיים סיבוב הצבעה נוסף נבחר הרב שטרן פה אחד.
 
מוקדם יותר שמע גוף הבוחר את כל המועמדים למשרה הנחשקת, ביניהם הרב יוסף כרמל – ראש מכון ארץ חמדה; הרב דוד לבנון – רב קהילת נעם בגבעת שאול ואב"ד בירושלים; הרב איתן איזמן – רב קהילת ישראל הצעיר קרית משה וראש רשתות החינוך צביה ונעם, הרב נחום נריה – לשעבר ר"מ בישיבת הכותל; והרב איסר קלונסקי – רב שכונת גבעת מרדכי.
 
אלא שמסתבר, כי גם בציבור הדתי לאומי לא מצליחים להתאחד סביב המועמד הנבחר וכבר יש מי שמשמיע קולות טרוניה. המדובר במקורבי הרב יעקב שפירא – מי שהיה אחד המועמדים היותר נחשבים בטרם הוקם הגוף הבוחר. אלה מתייחסים בביטול להכרעה ואומרים כי "אנו נמשיך להריץ את הרב יעקב שפירא למרות החלטת הגוף הבוחר".
 
יש לציין, כי בחירת "רב עיר ציוני לירושלים" נתמכת בראש העיר ניר ברקת. במספר הזדמנויות אמר ברקת כי "אני סבור כי רב ראשי מן הזרם הציוני הוא הכרח בעיר בה 70% מהאוכלוסייה היהודית איננה חרדית והינה בעלת צרכים ייחודיים משלה. זה הדבר הנכון לעשות". עם הישמע דבר הבחירה בפריימריז הפנימיים של הרבנים הציונים-דתיים, בירך סגן ראש עיריית ירושלים, דוד הדרי, על הבחירה בשמו ובשם ראש העיר.
  1. 3. רק שלא יתיר את השמיטה. [לל"ת]
    שמיטה 30/08/2009 02:15
  2. 2. כל הכבוד
    מאיר 28/08/2009 17:31
    לבחירת הרב הגאון הרב אריה שטרן.אני מכירו אישית הרב ענו וצנוע ומלא וגדול בתורה0 וזוהי ברכה לירושלים.
  3. 1. לפני שהם מתחילים לברך ולהתקוטט
    ישראל זינגר 28/08/2009 11:57
    כדאי שיזכרו שיש עוד משוכה 'קטנטנה' לעבור והיא הגוף הבוחר, שם יש עוד צורך בהרבה עבודה בשביל שיבחר רב ד"לי לירושלים.