יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ליברמן: שגריר בחו"ל? שירות צה"לי חובה

שר החוץ הודיע הבוקר (ב') במהלך ישיבה במשרדו כי "מי שלא שירת בצה"ל ולא עשה שירות לאומי, לא יהיה צוער בקורס היוקרתי של המשרד ולא יוכל לייצג את מדינת ישראל בחו"ל". זאת בניגוד למצב המשפטי הנוכחי שאינו מאפשר התניה שכזו.

דוד שמואלי ד' באלול תשס"ט - 24/08/2009 13:43
 "מי שלא שירת בצה"ל ולא עשה שירות לאומי, לא יהיה צוער בקורס היוקרתי של המשרד ולא יוכל ייצג את מדינת ישראל בחו"ל", את הדברים אמר הבוקר (ב') שר החוץ, אביגדור ליברמן, במהלך ישיבת הנהלת משרד החוץ.
 
בדרישתו זו, מבקש ליברמן לעודד את בני המגזר החרדי והערבי החפצים להירתם לעבודה במשרד החוץ ייאלצו להתחייב לפחות לשירות לאומי, אם לא לשירות צבאי מלא.
 
בכך קובע ליברמן, כי הציבור החרדי וערביי ישראל, שנמנעו מלהתנדב לשרת בצבא או בשירות לאומי, יתקשו להתקבל לקורס צוערים וכפי שהיה נהוג עד כה. יש לציין כי כיום אכן אין דיפלומטים רבים מהמגזר החרדי ומהמגזר הערבי, עם זאת, חסימת כניסתם של אלה אשר לא ישרתו את המדינה, עלולה לעורר זעם לא מבוטל במגזרים החשים מקופחים בלאו הכי. 
 
ליברמן, שלא מפסיק לספק כותרות, הודיע על כך בישיבת משרד החוץ הבוקר. כמה מבכירי המשרד טענו בתגובה כי ייתכן שהדבר לא יעבור מבחינה משפטית. בתגובה אמר ליברמן: "אם הדבר לא יתאפשר מבחינת התקנון של שירות המדינה והנציבות, נפעל לשינוי החוק בכנסת".  
 
בתוך הדברים אמר שר החוץ, כי משרד החוץ יפנה לאנשים הבולטים בתחומם והמתאימים לשירות הדיפלומטי. זאת, לפי פרופיל שייקבע מראש על-ידי משרד החוץ, כדי שישרתו את המדינה בחו"ל, ובמסגרת זאת אף יצטרפו לקורס הצעירים של המשרד.
  1. 2. זה נקרא עושה סדר
    סמבוסק 24/08/2009 17:23
    הוא יורה לכל כיוון רגע לפני שהוא יעוף מהמשרד עם כתב אישום פלצני
  2. 1. סוף סוף מישהו עושה סדר [לל"ת]
    שמעון 24/08/2009 13:44