שבת ג' באייר תשפ"ד 11/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בוגי יעלון: "שלום עכשיו" - וירוס מזיק

בכנס פעילים של אנשי קבוצת "מנהיגות יהודית", השתלח המשנה לראש הממשלה יעלון בארגוני השמאל הקיצוני והביע חשש מכניעתו של ראש הממשלה לשמאל. לשכת נתניהו: "יעלון יזומן לשיחת בירור"

דוד שמואלי כ"ט באב תשס"ט - 19/08/2009 21:29
ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי לזמן את המשנה לו - השר לעניינים אסטרטגיים משה יעלון – לשיחת בירור. זאת, בעקבות התבטאויותיו המתלהמות נגד התנהלותו המדינית של ראש הממשלה בכנס פעילים סגור שקיים השבוע ראש תנועת מנהיגות יהודית בראשותו של משה פייגלין.   
 
כך זה נראה כשבשקט בשקט השר לעניינים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון כורת ברית פוליטית עם האיש השנוא ביותר על בנימין נתניהו - משה פייגלין. למי שעדיין לא הבין, יעלון מבהיר לנתניהו כמה חד הוא חותך ימינה והיכן בדיוק הוא ממוקם במפה הפוליטית של הימין הישראלי.
 
במהלך דבריו לא היסס השר, ודיבר בפתיחות אל מול קהל אוהד. יעלון רמז כי נתניהו עלול להיכנע לתנועות השמאל. "גם היום אנחנו צריכים להמשיך לדאוג", אמר יעלון. "אני עדיין מודאג ויש להם (לתקשורת ולשמאל) כוח עד כדי השפעה על ראש הממשלה".
 
בהמשך החריף את התבטאויותיו: "הווירוס שלום עכשיו, ואם תרצו האליטות - הנזק שלהם גדול מאוד", אמר בפני הנוכחים. "מבחינתי יהודים צריכים לחיות בכל ארץ ישראל לנצח", אמר יעלון וזכה לתשואות הקהל.
 
מאוחר יותר הצהיר יעלון כי אינו פוחד מהממשל בבית הלבן, ומאידך רמז כי יש בממשלה כאלה שחוששים מ'מה יאמרו באמריקה'. "יש דברים שצריך להגיד 'עד כאן'", קבע יעלון בנחרצות ."כשאתה עושה דברים שאתה לא מאמין בהם, מופעלים עליך לחצים ואתה מידרדר במדרון חלק".
 
בהמשך שלהב המשנה את הנוכחים כשפרש בפניהם את משנתו הצבאית, שיש לציין, הולמת להפליא את השקפת עולמם. "כשהייתי בצבא אמרתי כמה פעמים: כל 'פעם שהפוליטיקאים מביאים את יונת השלום - אנחנו כצבא צריכים לנקות אחריהם'", אמר השר.
 
משה פייגלין, שלא יכול לצפות למתנה גדולה מזו, ניצל את ההזדמנות לנסות ולשכנע את משה יעלון לחבור אליו. "מה שחשוב לנו הוא שיתוף הפעולה בכל צעד חיובי שתעשה, והרי ברור שתעשה", אמר פייגלין. "בתוך המפלגה שלנו תמצא את הציבור הזה מסייע, ונעשה דברים טובים ביחד".
 
ומדוע עושה זאת יעלון? לאן ההתלהמות הזו תוביל אותו? פרשנים מעריכים כי יעלון מכין את התשתית לריצה רשמית לראשות הליכוד. זו גם הסיבה הברורה, הם אומרים, למפגש האמור שהתקיים בירושלים ולהתבטאותיו הססגוניות.
 
כאמור, בעקבות הדברים החמורים מסרו מלשכת נתניהו כי "ראש הממשלה שוהה בחופשה פרטית ואינו נוהג לשוחח עם שרים בממשלתו דרך כלי התקשורת. מיד עם שובו מהחופשה יזמן ראש הממשלה את השר יעלון לשיחה בארבע עיניים".
  1. 2. תגובה לתגובה
    מוישי 10/09/2009 22:43
    צודק בכל מילה...
  2. 1. איפה חופש הביטוי המקודש?
    דודי גרוס 20/08/2009 10:28
    אנשי השמאל מקדשים את חופש הביטוי רק כשזה נוגע לאמירות פרובקטיביות שלהם.