יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עלייה דרמטית במספר החולים בשפעת מקסיקו בשבועיים האחרונים

עליה של למעלה מפי 3.5 נרשמה במספר הפונים למרפאות בישראל עם תסמיני שפעת מקסיקו בשבועיים האחרונים

דוד שמואלי כ"ג באב תשס"ט - 13/08/2009 11:25
עליה דרמטית בשיעור החולים בשפעת החזירים: על פי דיווחי משרד הבריאות, נרשמה עליה של למעלה מפי 3.5 במספר הפונים למרפאות בישראל עם תסמיני שפעת מקסיקו בשבועיים האחרונים.
 
רק בשבוע האחרון פקדו במרפאות בישראל 3,360 חשודים כלוקים בשפעת מקסיקו לעומת 1993 בשבוע האחרון של יולי, 928 בשבוע שלפני כן, ו-700 באמצע חודש יולי.
 
במחוז מרכז פקדו את המרפאות עד ל-8 באוגוסט 1384 חולים עם חשד ללקות בשפעת - עלייה של פי ארבעה בהשוואה לנתונים שאובחנו שבועיים קודם לכן. ולפילוח על פי אזורים: במחוז תל-אביב פנו 696 חולים למרפאות, עלייה של פי 2.2. במחוז הדרום ובמחוזות חיפה וירושלים פנו כ-350 חולים למרפאות בכל מחוז, ובמחוז הצפון פנו 244 חולים.
 
יצוין, כי הדו"ח האמור חובר במרכז הישראלי לבקרת מחלות במשרד הבריאות כשהנתונים התקבלו ממרפאות מכבי בלבד ברחבי הארץ, המשרתות כרבע מהאוכלוסייה. כלל הנתונים בסקר הומר למספרים כלל-ארציים, הכוללים, מדגמית, אף חולים מקופות אחרות ברחבי הארץ.
 
חשוב להדגיש כי אין מדובר באבחנה וודאית של חולים הלוקים בשפעת במצב של תחלואה קלה או בחולים אחרים שאינם בקבוצות הסיכון. זאת, בשל העובדה כי מ- 1 ביולי הפסיקו במשרד הבריאות לקיים בדיקות מעבדה לכל החולים.
 
ולגילאי הפונים: מספר הפניות הגבוה ביותר נרשם בקרב נערים וילדים בגילאים הנעים בין שנתיים ל –18. שיעור הפניות הנמוך ביותר נרשם בקרב מבוגרים בני 65 ומעלה.
 
בליל אמש (ד') נערך דיון בלשכת ראש הממשלה ובו השתתפו נציגי משרד הבריאות ומשרד האוצר. במהלך הדיון ביקשו אנשי משרד הבריאות תוספת תקציבית של 400 מיליון שקל, וזאת, בכדי לכסות הוצאות הקשורות להיערכות לשפעת מקסיקו הכוללת, בין היתר, הרחבת הפעילות במעבדות, רכישת ערכות בדיקה, רכישת תוספת חיסונים נגד שפעת עונתית ("רגילה") והפעלת חדרי מצב למסירת מידע לציבור בישראל.