יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מפלגת העבודה לאן?

ועידת מפלגת העבודה תתכנס אחר הצהרים, על רקע פילוג הולך ומחריף בצמרת המפלגה הצונחת בסקרים

דוד שמואלי ט"ו באב תשס"ט - 05/08/2009 13:31
דומה שאין יותר שפל מהמקום שבו נמצא מצבה הפוליטי של מפלגת העבודה. וועידת המפלגה אמורה להתכנס היום (ד') בשעות אחר הצהריים, אולם דומה שהשקט והשלווה רחוקים ממנה והלאה.
 
לקראת כינוס המפלגה נועדו בליל אמש במשך כשלש שעות יו"ר המפלגה ושר הביטחון אהוד ברק יחד עם השרים יצחק הורצוג ואבישי ברוורמן וח"כ אופיר פינס. במהלך הפגישה ניסה ברק להגיע עם השלושה לסיכומים על החלטות הוועידה. אולם השלושה הפנו לו עורף וסירבו לתת לו יד למהלכיו. יתירה מכך, כפי המסתמן, יחרימו השלושה את הועידה. 
 
והיכן טמון לב המחלוקת? מזה תקופה ארוכה מנסה יו"ר העבודה להגיש לאישור המוסד העליון של התנועה יוזמה לחוקה חדשה המעצימה באופן משמעותי את סמכויותיו ואת כוחו. הצעת החוקה על כל סעיפיה עוררו זעם רב בקרב רבים מבכירי המפלגה, ובעיקר בשל ניסיונו של ברק לשלוט שלטון ללא מצרים במוסדות המפלגה, וכמו כן רצונו לקבוע כי הפריימריז לראשות הסיעה יתקיימו חצי שנה בלבד לפני הבחירות הכלליות.
 
בניגוד לברק, ביקשו השלושה כי הבחירות לפריימריז ייערכו מוקדם יותר. אולם ברק התנגד לכך. יצוין כי גם מנכ"ל המפלגה ויצמן שירי תומך בבקשת השלושה אך נענה בסירוב מוחלט על ידי יו"ר המפלגה. 
 
בעקבות המחלוקות האחרונות והשסעים העמוקים בסיעת העבודה, איש לא הופתע לנוכח הסקר המביש האחרון שפורסם אתמול, ולפיו לו התקיימו בחירות כיום מפלגת העבודה היתה מתרסקת. אין ספק כי נתון זה פועל לרעתו של ברק, שזכה לביקורת רבה בעת הצטרפותו לממשלה מחד, ומאידך בשל התנהלותו בחודשים האחרונים בממשלה. אמנם לעת עתה, לברק, השפעה רבה בממשלה, וזאת, בשל מעורבותו בדיאלוג המדיני הרציף עם ארה"ב, אולם כעת מסתבר, כי מעמדו הפוליטי והציבורי שרוי בשפל ההולך ומחריף.