יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

כבל: "דוד בן גוריון מתהפך בקברו"

רגע לאחר אישור הרפורמה בקריאה שניה ושלישית, יצאה האופוזיציה לחגוג על חשבונה של הקואליציה. כצפוי, מי שספג את מירב חיצי הביקורת היו חברי סיעת העבודה בראשותו של אהוד ברק. כבל: "בן גוריון מתהפך בקברו"

דוד שמואלי י"ג באב תשס"ט - 03/08/2009 18:43
לאחר אישור רפורמת המינהל התפנתה האופוזיציה לחגוג על חשבונה של הקואליציה. כצפוי, מי שספג את מירב יריקות האש היו חברי סיעת העבודה בראשותו של אהוד ברק.
 
"מפלגת העבודה קברה היום סופית את דרכה ונטשה את מייסדיה. הפשרה המפוקפקת אותה ניסה להציג היו"ר אהוד ברק, ונכונותה של העבודה להיפטר באמצעותה מכל אדמות הלאום משנת 2014 מוכיחה שגם ברק עצמו מודע שעד שעה זו מפלגת העבודה תאבד כל זכות לקיומה. היום הוכח מעל לכל ספק כי יותר קל לגזול את אדמות המולדת מאשר לגאול את חברי העבודה מכיסאות הממשלה".
 
גם מורדי העבודה הצטרפו לחגיגה על חשבון חבריהם בסיעה. ח"כ אופיר פינס (העבודה) אמר בהתייחסו לתמיכת מפלגתו בחוק: "זוהי פשיטת רגל סופית של מפלגת העבודה. אף אחד לא קונה את הפשרה המפ"איניקית הרקובה הזו. זו עבודה בעיניים, זה ספין שלא משנה כלום". לדבריו, "שרי העבודה בנו סולם שיעזור להם לרדת מהעץ אבל מדובר בסולם וירטואלי. הם קפצו ראש מצמרת העץ הערכי לסחי הפוליטי".
 
ח"כ איתן כבל שלח מכתב זועם לחברי סיעתו בו האשים את חברי הסיעה בהיותם "עבדים של השררה", ושאל: "מה ניתן לומר, שאידיאולוגיה רחוקה מכם מזרח ממערב? שהיום סתמתם את הגולל על קיומה של מפלגת העבודה כנושאת הדגל של תנועת העבודה ההיסטורית?". כבל כתב עוד: "מנחם אוסישקין, יצחק טבנקין, ברל כצנלסון, יצחק שדה, דוד בן-גוריון, משה שרת, לוי אשכול ויצחק רבין – כל אלו מתהפכים עכשיו בקברם".
 
יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, הביע זעם ודאגה לנוכח אישור הרפורמה, ואמר: "אנו נמצאים בשיאו של בולמוס הפרטה לדעת, תהליך שעיקרו מכירת נכסי העם למשפחות בע"מ והתפרקות המדינה והחברה מנכסיה וערכיה המכוננים". לדבריו, "ממשלת נתניהו מאיצה מהלך שעיקרו התרוששות ציבורית ושסופו שיותר ויותר נכסים ממלכתיים יועברו לפחות אנשים. נכונותה של מפלגת העבודה לתמוך ברפורמה היא עדות טראגית לפשיטת רגל רעיונית".
יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס, אמר: "יש ממשלה בירושלים, ההצבעות היום בכנסת הוכיחו שוב כי הקואליציה יציבה והאופוזיציה רעועה". לדבריו, "משחקי הילדים של קדימה לא מובילים אותם לשום מקום אלא להישאר עוד זמן רב באופוזיציה".