יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ליברמן: אם יוגש נגדי כתב אישום - אתפטר

בעקבות המלצת המשטרה להעמידו לדין הודיע שר החוץ כי יתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום ולאחר שלושה חודשים אף יתפטר מתפקידו כיו"ר מפלגת ישראל ביתנו וכחבר כנסת. לבני במתקפה חסרת תקדים: "ראש הממשלה לא מגבה את המשטרה מטעמי הישרדות פוליטיים"

דוד שמואלי י"ג באב תשס"ט - 03/08/2009 11:17
ללא הרבה דרמות ובלי למצמץ התייצב שר החוץ, אביגדור ליברמן אל מול המיקרופונים בישיבת הסיעה בכנסת, ואמר בתגובה להמלצת המשטרה להעמידו לדין כי "במידה ולאחר השימוע היועץ המשפטי יחליט להגיש כתב אישום, אין ספק שבאותו רגע אתפטר ולאחר שלושה חודשים אתפטר מתפקידי כיו"ר מפלגה וכחבר כנסת".
 
כיאה לפוליטיקאי משופשף בחר ליברמן להיצמד לתקוות האופטימיות: " אני שמח שחקירת המשטרה הסתיימה, ומקווה שהפרקליטות תגבש את עמדתה בקרוב. אני שלם עם כל מה שעשיתי. גם אם הייתי צריך לחזור עוד פעם הייתי עושה אותו הדבר. כמו שהתנהגתי הייתי מתנהג פעם שנייה. קו פרשת המים זו ההחלטה הסופית של היועץ המשפטי לממשלה לאחר השימוע מתי שיהיה וכמו שיהיה".
 
עוד אמר כי "גם בשנה הבאה וגם עוד שנתיים אשאר יו"ר המפלגה ושר החוץ וגם בבחירות הבאות כמו שהגדרנו לעצמנו את המשימה לעבור את העשרים מנדטים, אני מבטיח שישראל ביתנו תעבור את העשרים מנדטים", אמר ליברמן.
 
מי שהיטיבה לנצל את המצב הפרובלמאטי בקואליציה היא, כצפוי, יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני שיצאה במתקפה חריפה על אושיות הקואליציה ואמרה כי "זכותו של ליברמן להיאבק על חפותו, אבל הוא לא יכול לטעון שמשטרת ישראל מונעת מרדיפה פוליטית בעניינו".
 
בדבריה הדגישה את שתיקת ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', על כך שלא גיבו את המשטרה בתום דבריו החריפים של ליברמן נגדם. "צריך לתת גיבוי פומבי למשטרה והראשון שצריך לעשות זאת הוא השר לביטחון פנים, אבל הוא שותק. כשהשר שותק, תפקידו של ראש הממשלה לעשות זאת במקומו ולתת גיבוי למשטרה. גם ראש הממשלה שותק והוא עושה זאת מטעמי הישרדות פוליטיים. כשממשלה שלמה שותקת, יש מי שצריך לתת גיבוי למשטרה, ואנחנו קדימה, נעשה זאת", סיכמה לבני.
 
בצהרי יום האתמול הודיעה היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) כי היא ממליצה להעמיד לדין את ליברמן, בעבירות שוחד, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות , שיבוש הליכי משפט והטרדת עד. בתגובה להודעה, פרסם ליברמן הודעה רשמית, בה נאמר כי "זה 13 שנה המשטרה מנהלת נגדי מסע רדיפה. ככל שכוחי הפוליטי וכוחה של ישראל ביתנו עולה, כך גם מחריף מסע הרדיפה".
 
ליברמן הוסיף כי "לא היתה סיבה אמיתית לפתיחת החקירה נגדי ואם החשדות היו מבוססים, אז החקירה לא היתה נמשכת למעלה מעשור. רק עתירתי לבג"ץ, שדרשה להפסיק את עינוי הדין שנגרם לי ולמשפחתי, חייבה את המשטרה לסיים את החקירה".