שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

חשיפה: 'שודדי החופים' - תופעה

חשיפה: 'שודדי החופים' - תופעה

לאחר שקהל המתרחצים עוזב את החוף, מתקבצים אל החוף משום מקום חמושים בגלאי מתכות ומסננים מתוך החול את כל העקבות שנשכחו במקום. כתב 'טוג' חושף את התופעה בשטח, שוחח עם ה'שודדים', ומציג עדויות שאסף 'על חם'. המחפשים: "שלא תעז לצלם אותנו" - תופעה מרתקת

יחיאל בראון, י"ג באייר תש"ע - 27/04/2010 12:40
עונת הרחצה הרשמית נפתחה, אולם בציבור החרדי היא תיפתח רק בעוד כחודשיים, עם הגיע עונת בין הזמנים. זה הזמן להתכונן ולהיזהר מהתופעה המוזרה שצוברת תאוצה בחסות הטכנולוגיה המתפתחת: עם תום יום הרחצה מתקבצים אל החוף קבצנים/הרפתקנים ומחפשים את הררי ה'אוצרות' אותם מותירים בדרך כלל קהל המתרחצים בחוף. כתב 'טוג', ששמע על התופעה, יצא אל השטח ופגש אותם בחוף אשדוד.

מתברר, כי מחפשי האוצרות נחלקים לשניים: החובבנים, מתבוננים על החול בעין בוחנת לחיפוש מציאות, אך המקצוענים, מגיעים כבר עם ציוד מיוחד לאיתור מתכות - גלאי מתכות. לעת ערב, כשהמתרחצים אורזים את חפציהם והולכים הביתה, מגיעים לשטח מחפשי המציאות. המכשיר מצפצף על כל חפץ מתכתי שנמצא תחת האדמה עד לעומד של כ-25 ס"מ. האם העסק משתלם? לא ממש ידוע, וגם "המחפשים" לא ממהרים לנדב מעט אנפורמציה.
Yechiel
אחד מהמחפשים בפעולה [צלם]

ההורים שנסחבים עם טפם אל הים, בוודאי מהווים את היעד האטרקטיבי הראשון מסוגו: הם יותירו על החוף את הגרבים של ינקי, את בגד הים של שמוליק, כף ודלי של התינוקת. ומה עם גלגל הים? רק כשיגיעו בחזרה הביתה, עם ארגזי חול כמספר הילדים, יגלו את כל מה שנטלו מבלי משים מן החוף וכלל אינו שייך להם, או: מה שכחו. היום כבר יש מי שיודע זאת לפניהם.
 
"יש פשוט אנשים שמסתובבים בחופים ומחפשים את האבידות האלו", מסביר יחיאל, "בעיקר, כסף שנפל מהכיסים ומהארנקים, ויש אנשים שמשקיעים כסף רב ב"כלי עבודה" למציאת האבידות על החופים".
 
למרות שתקנותם הרבה של חבורת המחפשים, לה 'ארב' יחיאל הוא הצליח להוציא מהם דבר אחד, אותו הסכימו לחלוק עימו: "מחיר מכשיר החיפוש הוא  בסביבות אלפיים שקלים למכשיר די פשוט", הסבירו המקצוענים בתחום. "ושלא תעז לצלם אותנו".
 
"אז כשרציתי לצלם, הייתי צריך להתחייב לצלם רק כלפי מטה ולא חלילה את פלג גוף העליון של אחד המחפשים", כפי שתוכלו לראות בתמונה.
 
שימו לב: ביד אחת נמצא מכשיר החיפוש-גלאי המתכת, ביד השניה יש מסננת לסינון החול במקרה של צפצוף באזור. למישהו יש אבזם מתכת על הגרב שלו?...