שבת י' באייר תשפ"ד 18/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

יש יוצרים, יש זכויות, יש מנצחים

יש יוצרים, יש זכויות, יש מנצחים

בחור ישיבה ניצח בתחרות הכרזות של 'פרוג' וסירב לקבל ג'וב יוקרתי במשרד פרסום

איתמר רוזן כ"ג בתמוז תשס"ט - 15/07/2009 15:26
תחת הכותרת 'אם לא יהיו זכויות לא יהיו יוצרים', בחרו אלפים את יצירות הקריאייטיב המנצח בנושא זכויות יוצרים באירוע הייחודי של אתר 'פרוג'.
 
באירוע הייחודי השתתפו מומחי עולם הפרסום הישראלי - נועם מנלה ממובילי מגמת המיתוג בישראל, רוני אפלבוים ועופר גולן מ'הבצפר' - בי"ס הגבוה של חברות הפרסום, שהופיעו לראשונה בבני ברק והעבירו הרצאות מרתקות בצעד הגדול שמעיצוב לקריאייטיב ופרסום.
 
שיאו של האירוע היה בפאנל המשותף למשרדי הפרסום החרדיים שנערך בהשתתפות אלפים, מנהלי המשרדים שלקחו פסק זמן מהמלחמה האגרסיבית על כל פירור מעוגת הפרסום המצומקת בלאו הכי, והתיישבו לפאנל משותף על מגבלות הפרסום החרדי ומרווח היצירתיות המצומצם, ריתקו את הקהל בתובנות מרתקות וביצירתיות מובילה. מנהלי המשרדים: דני כהן – בולטון פוטנציאל, מאיר גל – גל אורן, שעיה איצקוביץ – תוצאות אפקטיביות, איתן דובקין – מקאן אריקסון, נתן כהן – פרסום חן, גדי מרגלית – טריו, שי עשאל – אפיקים, בחרו לאחר דיון פומבי ארוך, את הכרזות המנצחות שזכו בפרסים.
 
לאחר שחיים דיקמן מנכ"ל 'פרוג' סנט במשרדי הפרסום שאינם מעסיקים די עובדים מהמגזר, הרים ר' שעיה איצקוביץ' מנכ"ל 'תוצאות אפקטיביות' את הכפפה והכריז כי הוא מזמין את המנצח מחר בבוקר להתייצב במשרדו לעבודה מיידית. גדי מרגלית, מנכ"ל משותף ב'טריו', החרה אחריו וניסה לשנע את הרכש החדש לפתוח את הבוקר דווקא אצלו... שעיה איצקוביץ' לא נשאר חייב והכריז על משכורת של 8,000 שקל מיידית, הכרזה שסחטה תשואות ממשוכות.
 
לאכזבתם של השניים, מי שהפתיע וגנב את ההצגה הוא בחור ישיבה ברוך כשרון מאחת הישיבות הגדולות בארץ, שיצירתו המושלמת נבחרה ברוב מוחץ למקום הראשון, שסיים את הוויכוח המרתק והודיע בפסקנות כי אין בכוונתו לעזוב את הגמרא, לא היום וגם לא מחר.
ויז`ואל
צלם
ויז`ואל
צלם
ויז`ואל
צלם
הכרזה שזכתה במקום הראשון
צלם
מקום 2 צלם
מקום 3 צלם

נשמח אם תזכירו לנו את שמות היוצרים.



  1. 2. הרשו לי לחלוק
    נ.ליברמן 17/07/2009 12:58
    לעניות דעתי, המודעה בביצוע המעולה, בעלת הויז'ואל המושלם, אשר הגיעה למקום הראשון, כלל לא ענתה ל'בריף'. ה'קופי', העומד בבסיסה- שגוי.

    המטרה היתה להציג את המסר באופן חד: אם אין זכויות אין יוצרים, אם לא ישמרו על זכויות היוצרים, היצירה תיעלם, מסר אשר מועבר באופן החד והחכם ביותר במודעה מספר שלוש, בה יכול היה היוצר הכשרוני להקטין עוד יותר את הכיתוב, משום הכלל הברור של '...show don't tell'. מעבר לכך- המודעה מעולה. מעבירה את המסר באופן החד והמכה ביותר. מעין תרגום סימולטני בויז'ואלית לשורת הבריף.

    עם זאת, ניתן היה לצפות את החלטת השופטים, אשר משחק עם מותג חזק, קריאייטיב חזק וביצוע ויז'ואלי חזק, הם אלו שתופסים להם את העין ואת ההחלטה. אה, בדרך כלל זה מתבטא גם בכיס.

    לעניות דעתי, במודעה מס' אחת, המשחק החביב עם צורניות הלוגו, והפיכתו למבטא תחרות אקטואלית, מעביר מסר: כי יצירה מועתקת לא תוכל להגיע לקרסוליה של זו המקורית, והמסר החזק יותר שעובר, הינו: קוקה קולה מכניסה את פפסי בבועת גז אחת קטנטנה.... לו רק היו שם ממימד...
    אכן, המסר של קוקה קולה: 'לא דומה, לא כמעט' עובר במודעה, שוב: כל חיקוי לא יהיה כמו המקור החזק. מודעה כזו היתה טובה לו היה הבריף דורש: שכנע את המעתיק לחדול מדרכו, וכו'.
    אך לא. הבריף דרש משהו אחר. ברור, אם כי מובנת הזליגה של היוצר אל מסר משני, ושל מנכ"לי משרדי הפרסום- עקב הביצוע הגאוני.
    שוחד...
    ומכאן לכלל הסיום: בפרסום, לא משנה מה אתה אומר, משנה איך אתה אומר!
    אל תבנו על זה מדי, זה עובד עד שתופסים אותך...
  2. 1. אם אין זכויות אין יוצרים
    מישהו שהיה שם 16/07/2009 13:08
    ההצעה של שעיה איצקוביץ לא היתה לבחור הישיבה שניצח במקום הראשון, אלא לכרזה של יוני לוקסנברג שזכתה במקום השלישי, והייתה הכרזה היחידה בין המנצחים שענתה על הבריף של "פגיעה ביוצרים".