יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

ה'שומרים' ישמרו על השכונות החרדיות בירושלים

הוקם ארגון שיפעל בשיתוף פעולה עם המשטרה, למגר את ההתפרצויות לבתים

אבי משה י"ב באייר תשס"ט - 06/05/2009 22:44
מאות מתושבי השכונות החרדיות השתתפו ביום שלישי השבוע באולם שבבנין ביהמ"ד הגדול בקרית בעלזא ירושלים, לכינוס בו הוכרז על הקמת ארגון "השומרים" בשכונות צפון העיר.
 
'שומרים', הינו בשורה ייחודית, אומרים מקימי הארגון. במסגרת זו, אברכים ובני תורה חרדים ישתפו פעולה עם משטרת ישראל כשהמטרה הינה לשים סוף לפריצות הרבות המתרחשות חדשים לבקרים בשכונות החרדיות. שיתוף פעולה זה יתבצע באמצעות מתנדבים חרדים שילחמו במיגורם של הפורצים והגנבים המסתובבים בשכונות הצפון בירושלים. המראה הייחודי של אנשי משטרה היושבים בשורת ה'מזרח' בצוותא עם רבנים ומו"צים, הבהיר היטב את משמעות הקמתו של ה'שומרים'. 
 
רבני שכונות הצפון, קציני משטרת ירושלים ומאות חרדים מתושבי השכונות גדשו את האולם ויחדיו ציינו את הקמת הארגון.
 
"כולנו מודעים לסכנות הרבות השוחרות לפתחינו ביום ובלילה", פתח מנחה האירוע, חבר מועצת עיריית ירושלים, הרב שלמה רוזנשטיין את הכינוס. "סכנות ברוח ובנפש. הגיע הזמן להכריז: 'לא עוד'. די לפריצות, די לגנבות הרכוש ודי לנזק הרוחני והגשמי הנגרם לנו על-ידי עבריינים בשכונותינו".
 
הגאון רבי שמאי קהת גרוס שליט"א דומ"ץ קהל 'מחזיקי הדת' אמר, כי "אלמלא מוראה של מלכות, איש את רעהו חיים בלעהו. אנו נסייע למשטרה להילחם בגנבים והמשטרה תסייע לנו למנוע את הנזק הרב של תושבי שכונותינו".
 
הגאון רבי ישראל גנץ שליט"א, רב שכונת רוממה ומטרסדורף, בירך את כל השותפים להקמת הארגון והודה למארגנים על היוזמה הברוכה של הקמת 'שומרים'.
 
סגן-ניצב אלי כזרי, מפקד תחנת לב הבירה, אמר, כי ישנן הרבה מאוד עבירות רכוש באזורים החרדיים. "קיימת בעיה של חוסר תקשורת בין תושבי השכונות הללו למשטרה. אין לציבור אמון במשטרה, בני המגזר החרדי לא סומכים על המשטרה. בעקבות זאת החלטנו, במשטרת ירושלים, שיש צורך לשתף פעולה בין הציבור החרדי למשטרה. 30% מעבירות הרכוש בתחנה עליה אני מפקד הם בשכונות החרדיות זה הרבה יותר מדי. בואו יחד נמגר את התופעה ונילחם בצוותא בגנבים. אני בטוח ששיתוף הפעולה שלנו יהיה פורה ויגרור בעקבותיו שיתופי פעולה נוספים בין משטרת ישראל לאוכלוסייה החרדית בכל הארץ", אמר.
 
מקימי הארגון מדגישים, כי כל מהלך הקמת ה'שומרים', נעשית אודות שיתוף הפעולה בין רב משטרת מחוז ירושלים הרב אליהו חרל"פ עם הרבנים, עמם נפגש אישית, הן בתחום זה והן בנושאים אחרים בכל הקשור לציבור החרדי בירושלים.

מאזין. הקהל צלם