יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

רכסים – פנינת הצפון

ראש מועצת רכסים, הרב דן כהן, מסכם שנה ראשונה בתפקיד, בראיון מיוחד ל"אתרוג"

אבי גרינוולד י"ד בחשון תש"ע - 01/11/2009 09:00
במלאות שנה לכהונתו כראש המועצה המקומית רכסים, משתף הרב דן כהן את אתר "אתרוג" בתוכניותיו ובתהליכים שעוברים על עירו, מודה להקב"ה על שנה ברוכה ומתפלל לסיעתא דשמיא בהמשך דרכו.
 
הרב כהן מקדים בפתח הראיון ואומר, שעל אף שהעבודה לא קלה ומאתגרת, הוא זוכה לראות סיעתא דשמיא על כל צעד ושעל, ומתפלל שגם להבא יזכה לכך.
 
"בשנה החולפת, שהיא השנה הראשונה לכהונתי, ב"ה קדמנו הרבה דברים לטובת התושבים", אומר הרב כהן, "הן מהבחינה הפיזית בשטח והן מהבחינה הטכנית. אתמול פרסמנו בידיעון המקומי תנאים מקילים להוצאת היתר בניה. מה שהיה עד לפני זמן מה סיפור מורכב ויכול היה להמשך שנתיים-שלוש ניתן כעת לבצע בחודש. דאגנו גם לפישוט תהליך שמאפשר למי שכבר ביצע חריגת בנייה, לחסוך את תשלום הקנס".
 
בחנוכת בית הכנסת "אור לציון" 

"מבחינת פיתוח המקום, אמנם לא יכולנו לבצע פרויקטים גדולים בגלל התקציב והקיצוצים הקשים, אבל שיפרנו את חזות פני העיר. זכיתי גם לחנוך לפני כחודשיים את ביהכנ"ס 'אור לציון', בסיוע משרד הדתות, שהעביר כחצי מליון שקל. פרויקט נוסף שאנחנו מריצים הוא ביהכנ"ס 'שבת אחים' שנמצא כרגע בהליכים. קבלנו גם ממשרד התחבורה סיוע להקמת 2 ככרות ושיפוץ כביש מסוכן שהוביל למוסד לילדים חריגים, מה שגבל בפיקוח נפש ממש".

הרב דן כהן נכנס לתפקידו, כאמור, לפני שנה, בתום הבחירות המוניציפאליות שהיו בישראל. לאחר נישואיו למד 12 שנים בכולל, עוד 10 שנים שימש כמחנך בכיר, שנתיים נוספות כיהן כראש כולל, ובמקביל נכנס לפעילות ציבורית, הקמת גמחי"ם, בתי כנסת וכדומה. "אפשר לומר, שתפקידי כראש העיר מאפשרת לי לבצע את מה שפעלתי לפני זה, באופן ממוסד", הוא אומר ל"אתרוג".
 
האם הצבת לעצמך יעד מיוחד כשנכנסת לתפקידך? והיכן אתה עומד במימוש היעד?
 
"כן. אחד הדברים שהעיקו על התפקוד היומיומי של הרבה תושבים, שבשכונות המרוחקות מעט ממרכז רכסים כגון: בני תורה, חרובים, לב אליהו, בנה ביתך, וגבעה ג' שבתהליכי הקמה, אין שם סופרמרקט או מכולת, מה שיצר מצב אבסורדי שבשביל לחם וחלב, התושבים נאלצו לנסוע באוטובוס. למעשה, יש שטח מסחרי שלפני כעשור זכתה בו רשת 'הרבוע הכחול' ומאז לא התקדם דבר. לאחרונה זימנתי לפגישה את מנכ"ל הרשת, וסיכמנו על האצת התוכנית. נכון לעכשיו כבר הסתיימו התוכניות בוועדה המקומית ואנחנו מחכים להערות מהוועדה המחוזית. מנכ"ל הרשת הבטיח לי, כי תוך שנה ממועד האישור יקום המרכז המסחרי".
 
כמה תושבים יש כיום ברכסים? האם יש איזור המתאכלס כעת? והאם קיימות תוכניות להתפתחות והרחבה של המקום?
 
"9,500 כן ירבו. כרגע אנחנו באכלוס של גבעה ג', כאשר 30 משפחות כבר נכנסו, ועוד 60 דירות בבנייה. אנחנו ממתינים למכרז מהמנהל על 400 דירות נוספות. עוד פרויקט בהקמה הוא רכסים הצעירה, שיאכלס בעז"ה 132 משפחות.
 
אורי
רכסים וכפר חסידים במבט מהכרמל [צלם]

מהו הרכב האוכלוסייה בעיר והאם קיימים מתיחויות כלשהן בין הציבורים?
 
"90% מהתושבים חרדים, והשאר דתיים, מסורתיים וחילונים. ב"ה אנחנו חיים באחווה ורעות. קיים שיתוף פעולה פורה בין כולם ובכל הנושאים".
 
עד כמה השפיעו עליכם הקיצוצים בתקציב המדינה?
 
(הרב כהן נאנח) "עד היום בצהריים עוד הייתי מסופק לגבי המשכורת הקרובה לעובדים. היום בס"ד עבר אלינו סכום ממשלתי שכבר היה אמור להגיע מזמן. המצב קשה מאוד. לולי סיעתא דשמיא, אין לי שום מושג איך נחזיק בשנה הקרובה מעמד. ממש עכשיו קוצצו לנו 4 מיליון שקל ממענק האיזון שלנו, מענק שגם ככה הספיק בצורה גבולית מאוד".
 
"בעבר היינו מעבירים תמיכה למוסדות התורניים בעיר. מאז ינואר, לצערי הפסקנו. אמרתי היום לכמה מראשי המוסדות שבאו ממש להתחנן על נפשם, שמצד עצמי הייתי מעוניין גם להרחיב ולהגדיל את התמיכה בהם אלא שהקופה ריקה לגמרי".
 
Arye Ben Shemen
ישיבת כנסת חזקיהו  
האם אתה עומד בקשר עם הנציגים החרדיים בכנסת ובממשלה על מנת שיסייעו בנושא התקציבי?
 
"מחר מגיע שר הדתות לבקר כאן ונקוה שיודיע לנו על סיוע תקציבי. ביום חמישי הבא מגיע לביקור שר הפנים הרב אלי ישי ואנחנו מקוים שישתכנע מחומרת המצב ויסייע. בעוד שבועיים וחצי אני אמור להיות במשרד השיכון אצל הרב אריאל אטיאס וגם אצלו נקווה לסיוע שיקל על התפקוד".
 
מה מצב התעסוקה בעיר?
 
"כרגע אין שום איזור תעשיה בעיר, שזהו מצב בלתי נסבל. לאחרונה חתמתי על הסכם עם המועצה האזורית זבולון, הגובלת ברכסים, על הקמת איזור תעשיה משותף על שטח של 400 דונם בזבולון. בס"ד, התוכניות עברו בוועדה המחוזית על חודו של קול, והם הציבו בפנינו שורת תנאים. מקווה שנצליח ליישם את ההקמה בהקדם האפשרי".
 
דן כהן עם המרא דאתרא הספרדי,  הרה"ג תנעמי שליט"א 

מה מייחד את רכסים משאר הערים החרדיות?
 
"זה משהו אחר לגמרי: האווירה הפסטורלית והשקטה. דומני שכל חרדי נפש לפחות פעם אחת ברכסים. זוהי עיר שלווה, סגנון חיים צנוע. סיפר לי לאחרונה אברך צעיר שהגיע לעיר, שכאשר נכנס למרן הגר"ח קניבסקי והתייעץ אתו, אמר לו הגר"ח, כי אם הוא רוצה באמת לגדול בתורה – שילך לרכסים".
 
האם יש לך קשר עם ראשי הערים החרדיות האחרים?
 
"נפגשנו כבר כמה פעמים בשנה האחרונה. בשבוע שעבר נפגשתי עם הרב יעקב אשר, ראש עיריית בני-ברק, לדון בפרויקט משותף להקמת ארגון לבטיחות בדרכים המיועד לציבור החרדי (הארגון הקיים כיום, 'בטרם', עוד לא הקים מסגרת מותאמת כזאת א.ג.). באופן ספציפי יש לי קשר טוב עם כולם ואני שמח לסייע ולהסתייע בהם, בפרט עם הרב יעקב גוטרמן, ראש עיריית מודיעין עילית, שבעברו נסיון עשיר, ועם ידידי הרב משה אבוטבול ראש עיריית בית-שמש".
  1. 3. רכסימניק במקור..
    אתרוגיס'ט 01/11/2009 17:13
    היום גם ברכסים מחיר הדירות עלה, אבל יש פרויקטים מקסימים ובסך הכל המחירים באמת סבירים, בטח שביחס למחירים בבני ברק ובכל הריכוזים החרדיים. מה שכן, על האויר והאווירה של רכסים...
    אין עוררין!! אנשים פשוטים אנשי חסד עיר של תורה לא לחינם קראו לה פנינת הצפון!!
    זה המקום האידיאלי לגדל ילדים לתורה בלי שום פניות.
  2. 2. כמה עולה דירה ברכסים?
    שמוליק 01/11/2009 14:13
    מישהו יכול לתת לי תשובות?
  3. 1. יפה מאד
    שלומי מרכסים 01/11/2009 09:48
    אני שמח שיש כלי תקשורת שמתייחס לרכסים.
    ראיון יפה מאד.