יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

מונה קצין בודק לחקירת מעצרו השערורייתי של אברך במירון

לאחר פעילות נמרצת של ח"כ ר' אורי מקלב, מינה מפקד מחוז הצפון במשטרה, קצין בודק לחקור את נסיבות מעצרו השערורייתי של אברך בשערי מושב מירון. האברך עבר התעללות קשה ונאסר עליו להכניס לתאו מזון כשר ותפילין - כל זאת על לא עוול בכפו

ישראל אייזן, כ"ד בתמוז תש"ע - 06/07/2010 15:39
מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב שמעון קורן, מינה קצין בודק שיחקור את התנהלותה הלקויה של המשטרה בפרשת מעצרו של האברך, ר' שמואל קורנבליט, בשערי מושב מירון, ערב הילולת ל"ג בעומר השנה בעת שהביא ציוד לקראת ההילולה. כך הודיע היום במליאת הכנסת השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', במענה לשאילתה בנושא של יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ ר' אורי מקלב.

כזכור, האברך נעצר ימים ספורים לפני ל"ג בעומר, לאחר שמאבטח הכניסה למושב מירון התלונן במשטרה כי ניסה לדרוס אותו. על אף שברכבו היה עד ראיה שטען כי לא היו דברים מעולם, המשטרה עצרה את האברך לחקירה. למרות שהובהר לו כי בתום החקירה ישוחרר, הוא לא שוחרר והשוטרים אף מיאנו לאפשר הכנסת תפילין ואוכל לתאו.

לאחר שנעצר הובא בפני שופט שקבע כי יש לשחררו בערבות של אלף שקלים, כשביקשו בני משפחתו את טופס הערבות, טלטלו המשפחה שעות רבות מנצרת לצפת ולכלא צלמון בטענה כי הטפסים לא נמצאים ובשל כל שחרורו ממעצר התבצע רק יממה לאחר מכן.

בעקבות תלונתו של העצור, ר' שמואל קורנבליט, הגיש ח"כ הרב אורי מקלב שאילתה בנושא לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ שהסכים אף הוא לכך שלעצור נעשה עוול. מקרה זה אירע משום שמזכירות בית המשפט הייתה סגורה  ולא יכלה להנפיק מסמכי שחרור בערבות.

"הקצין שמונה לבדוק את פרשת המעצר יבדוק אותה על כל היבטיה, ועל העצור לפנות לגורמים הרלוונטיים כדי לדון בסוגיית הפיצוי על המעצר", סיכם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ.