שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

בזוועיהל פתחו 'שטיבל' בביתר

במעמד מרגש נחנך בשבוע שעבר בית המדרש דקהילת זוועהיל וכולל הוראה לבני הקהילה הקדושה בביתר עילית. האירוע התקיים במעמד כ"ק האדמו"ר מזוועהיל שליט"א, רבנים וקהל רב מבני העיר

ישראל אייזן, ט"ז בתמוז תש"ע - 28/06/2010 15:40
במעמד רבני העיר ביתר עילית שליט"א, אדמורי"ם, רבנים ואישי ציבור, חגגו ביום רביעי י"א תמוז, מעמד פתיחת בית המדרש דקהילת זוועהיל, ויסוד הכולל להוראה שלידו, בעיר ביתר עילית, בראשות כ"ק האדמו"ר שליט"א, ובהשתתפות קהל רב של חסידים ואנשי מעשה.

המעמד הנרגש של הרחבת גבולות הקהילה המתפתחת לתפארה, עת נטעו אברכי הקהילה בעמל ובזיעה את יסודות ביהמ"ד החדש בגבעה ב' בעיר, לשמחת בני העיר וידידי הקהילה מקרוב ומרחוק, החל בשעות אחרי הצהריים, והונחה בטוב טעם ע"י הרה"ג ר' חיים שרגא שטרן שליט"א ראש כולל צאנז בביתר, ונכד כ"ק האדמו"ר מהר"מ מזוועהיל זי"ע.

בראש ובראשונה קיבל את פני מאות המשתתפים שהטריחו עצמם לחלוק כבוד לקהילה החדשה, ובראשם כ"ק אדמו"ר שליט"א ורבני העיר שליט"א. לאחר תיאר בהתרגשות את זה היום הגדול עשה ה' נגילה ונשמחה בו, כאשר בית מדרש זה הינו נחל השופע ממקורות הצדיקים הקדמונים, כל צדיקי שושילתא קדישא הדין. והמהווה נדבך נוסף חשוב לביהמ"ד והמוסדות החשובים שנוסדו בעיה"ק ירושלים ת"ו.

המנחה קיבל בתרועות כבוד את המרא-דאתרא הגרד"א אורדנטליך שליט"א רב ואב"ד ביתר עילית, וכיבדו להאציל את ברכתו - ברכת העיר לרגל המאורע החשוב. בדבריו, הביא המרא דאתרא שליט"א סימוכין למאורע הגדול מפסוקי פרשת השבוע, "מה טובו אהליך יעקב משכנותיך ישראל", כשעיקר ההדגשה היא "ראה שאין פתחיהן מכוונים", כלומר, שאצל כלל ישראל הבית אינו במדה שוה לבית הכנסת - אלא הוא רק כסניף לבית מדרשם, וכך ראוי להיות שיהא הבית מדרש העיקר, והבית רק כסניף. המרא דאתרא שליט"א בירך בחום את כ"ק אדמו"ר שליט"א, שימשיך להרחיב את גבולות הקדושה כפי אשר באמנה איתו כל השנים, ושיהא הבית הזה מגדלור לתורה וחסידות.

לאחר כובד הגאון רבי שמואל בנימין סופר שליט"א ראש ישיבת ערלוי, לשאת את דבריו. ראש הישיבה שליט"א ציטט מדברי זקינו הגדול מרן בעל "חתם סופר" זי"ע, שאפשר להפוך כל יום חול ליום של שמחה ומועד, ע"י לימוד התורה ועבודת השי"ת, וכך הוא בודאי ביום גדול זה שנהפך למועד ויום-טוב, לאור ריבוי התורה והחסידות שיצא בעז"ה מן הבית הגדול הזה. בדבריו הודה להשי"ת במיוחד, על שזוכה לראות את חתנו הרה"ג רבי יהודה דוד גולדמן שליט"א, בן כ"ק אדמו"ר שליט"א, עולה לכהן פאר כרב ביהמ"ד.

רגשי כבוד מיוחדים אפפו את הקהל, עת הוקרא מכתבו של כ"ק מרן אדמו"ר מערלוי שליט"א, שנשלח במיוחד לכבוד המעמד החשוב, בו הוא מאחל לנכדו החשוב הרה"ג שליט"א, ויוצא מגדרו בדברי שבח נדירים על היותו ראוי לאותו איצטלא, בהיותו מלא וגדוש בש"ס ופוסקים ומשמש בהוראה לפני גדולי הדור.

רב ביהמ"ד וראש הכולל שליט"א ציטט בדבריו את דברי חז"ל, שכיון שראה בלעם את קולות התורה והתפילה של תשב"ר ידע שלא יהא תקוה לקללותיו, ושבזמנים טרופים אלו - בהם שונאי ישראל מבית ומבחוץ עומדים עלינו לכלותינו, אין לך נאה מקיום מעמד זה, אשר כל מטרתו קודש להרבות קול התורה והתפילה.

לאחר מכן השמיע כ"ק אדמו"ר מקאמארנא - ירושלים שליט"א את ברכתו, ובדבריו הזכיר בערגה את זכר גיסו הגדול כ"ק אדמו"ר מזוועהיל זצוק"ל, אשר עדיין עומדים אנו בתוך השנה להסתלקותו.

הס הושלך כאשר החל כ"ק אדמו"ר שליט"א לשאת את ברכתו, בצטטו מדברי חז"ל "אוהב ה' שערי ציון מכל משכנות יעקב" - אוהב ה' שערים המצויינים בהלכה יותר מבתי כנסיות ובתי מדרשות, ומפרש המהרש"א, שיש שלשה סוגי קדושות, בתי כנסיות - לתפילה, בתי מדרשות - לתורה, ושערים המצויינים בהלכה, ושבית מדרש זה מאחד בתוכו את כל אותם שלש קדושות. בהמשך הביא מגדולי החסידות אודות שגב עניני התפילה ו"המתפלל בעד חבירו וכו' " ומהנהגות והליכות אבוה"ק זי"ע אודות קדושת ביהכנ"ס ואהבת ישראל אשר על יסודותיהם מושתת מקום קדוש זה. כ"ק אדמו"ר שליט"א הודה לאברכים המסורים שיגעו להקים את מקום קדוש זה באחדות מופלאה, ולכל המשתתפים עמהם בשמחתם, בברכה שיזכו לראות פירות עמלם, ואור גדול יתפשט מבית זה על כל סביבתו.

בשירה סוחפת ויוקדת של כלל הציבור ננעל המעמד המרומם בהרגשה עילאה כאשר מלבד הנואמים השתתפו עוד: הרה"צ רבי ישראל גולדמן שליט"א מירושלים, הגר"י סופר שליט"א רב קהילת ערלוי ביתר עילית, הגר"ש איצקוביץ שליט"א רב קהילת ויזניץ וחבר הבד"צ ביתר עילית, האדמו"ר מסטאניסלאוו שליט"א, הגרמ"מ אייכנשטיין מזידיטשוב שליט"א, הגר"מ הלפרין רב קהל חסידים שכ' הגפן, הגרי"מ ווייס שליט"א מו"צ בעיר, הגרמ"א גולדשטיין רו"כ זוועהיל ירושלים, הגר"צ גרטנר דיין בד"צ דרכי אבות, הגר"י שוורץ שליט"א רב ביהכנ"ס המרכזי ביתר עילית, הגרא"ז ורנר מו"צ ביתר, הגר"ש שטרנברג מבויאן, הגרי"ד וינגרטן מו"צ קהל חסידים בראכפלד, הגר"ב שנייבלג רו"כ קליולאנד, ראשי וחברי העיריה ואישי צבור.

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
[צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]