יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

משבר קואליציוני בדרך?

חברי סיעת יהדות התורה התכנסו לישיבת הסיעה במאהל המחאה במתחם בית הכלא מעשיהו. הח"כים תקפו בחריפות את התנהלות הבג"ץ והממשלה. ליצמן: "בית המשפט לא יסתום פיות - לא נירתע". גפני: "נשקול הצבעתנו בהצעת האי-אמון בממשלה". מוזס: "מזכיר תקופות חשוכות"

ישראל אייזן - מעשיהו, יוסי בלוך, ט' בתמוז תש"ע - 21/06/2010 18:31
מחאה בחום. חברי סיעת יהדות התורה התכנסו היום (ב') לשיבת סיעה לוחמנית במאהל המחאה שהוקם מול חומות כלא מעשיהו, שם כלואים אבות הילדות מעמנואל שסירבו לקיים את פסקי בג"ץ שניסה להתערב בחינוך בנותיהם. בדיון השתתפו חמשת חברי הסיעה והושמעו בו דברים חריפים במיוחד בגנות הבג"ץ. ח"כ גפני איים כי יהדות התורה לא תצביע עם הממשלה בהצעת האי-אמון היום.

הישיבה התקיימה תחת החום הכבד ששרר בחוץ, כ- 40 מעלות, מתוך ניסיון לשדר תמיכה של כל שדרות הציבור באבות הכלואים. בפתח ישיבת הסיעה אמר ח"כ ר' מנחם אליעזר מוזס: "הגענו לכאן, לשבת בחום הזה, מתוך הזדהות עם העצורים שיושבים מעבר לגדר כאן, על כך שאסרו אותם על אמונות ודעות. ההורים האלה נרשמו לבית הספר כדת וכדין ופתאום באמצע נזכרו לערער. ראיתם את ההתנגדות של כל הציבור בירושלים ועוד מקומות". ח"כ מוזס אמר כי המראות של אבות מובלים לכלא בליווי ילידהם מזכיר תקופות אפלות מהעבר. "המעשה הזה מזעזע כל נפש. אולי סמלי שזה מגרש הרוסים כי ברוסיה הבולשביקית היו עושים את זה", הוא אמר.

סגן שר הבריאות, ח"כ ר' יעקב ליצמן, הודיע כי קריאת בג"ץ לחקור את הח"כים החרדים – לא תרתיע: "אם בית המשפט יחשוב שעם האיום הזה הוא יסתום פיות הוא טועה. אנחנו לא נירתע ונגיד הכל. לא נסתיר את זה".

ליצמן שב וביקר את התנהלות השופט אדמונד לוי, בדיונים בעניין עמנואל: "אנחנו נגיד בדיוק מה שראינו ומה ששמענו. אנחנו לא נסתיר את זה. מי שנכח בשני דיונים ושמע את דברי השופט - ראיתי מיד את חוסר הסבלנות של השופט. הוא צריך לעשות חשבון נפש. שופט צריך להיות הגון וישר – וזה לא היה שם. בית המשפט הבין שהוא טעה, לא רק בזה שהוא שלח לבית סוהר, אלא שהוא גם הפקיר את הילדים".

לאחר דבריו של ליצמן פתח יו"ר ועדת הכספים בכנסת, ח"כ ר' משה גפני, במתקפה משלו: "בפסק דין אומלל אחד שמו הכל. במקום שיושב אדמונד לוי יושבים עוד 14 שופטים וכולם אשכנזים. 93% מהסגל באוניברסיטת תל-אביב הם אשכנזים. אנחנו רוצים לקיים דיון בחברה הישראלית - האם האוכלוסייה הספרדית מופלית לרעה? בוא נבדוק את כל המערכות האם קיימת גזענות - כן או לא".

גפני העיר כי נראה שפסיקות בג"ץ האחרונות נובעות מכעין 'חופש פעולה' שיש לבג"ץ מאז שפרופ' דניאל פרידמן אינו מכהן כשר המשפטים. "כל ההחלטות של בית המשפט העליון, כולל פתיחת כביש 443 , הבטחת הכנסה, שליחת הורים לבית סוהר - הם לא היו מעיזים לעשות את זה בממשלה הקודמת כשפרידמן היה שר המשפטים".

גפני איים כי יהדות התורה לא תצביע עם הממשלה בהצבעת האי-אמון בכנסת: "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא נוקט עמדה בעניין וגם שר החינוך לא נוקט עמדה. במדינת ישראל יושבים אברכים ספרדים בכלא על גזענות. זה לא יאומן. יהדות התורה צריכה להחליט מה היא עושה היום עם הצעת אי האמון בממשלה. אני קם בבוקר ושואל את העוזרים במה תקפו אותנו היום. חודש וחצי תוקפים אותנו. אני הייתי עם הילדות במגרש הרוסים בשמש הקופחת. הן בכו ואמרו לי כל הזמן שצריך לדאוג לילדים הזרים".

סגן שר החינוך, ח"כ ר' מאיר פרוש, אמר, כי גם ברחוב החילוני מבינים את עמדת החרדים. "יש לנו תחושה שהציבור מבין אותנו, הרחוב מבין אותנו. גם בתקשורת אומרים שאפשר להבין את הציבור החרדי. המסקנה היא שאנחנו לא שינינו את הדעה, ההורים לא שינו והרבנים לא שינו. ההלכה לא השתנתה. המסקנה היא שאותנו יבינו רק אם נצא לרחוב להפגין, רק אז יבינו שלא מדובר באפליה עדתית, כי בית הספר קלט גם את בני עדות המזרח".


טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]