יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

אלפים בעצרת המרכזית בארה"ק לציון יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר מליבאוויטש זי"ע

בראשות אדמורי"ם, רבנים, אישי ציבור השתתפו אמש קהל אלפים מחסידי חב"ד וממוקיריו של כ"ק האדמו"ר מלובאוויטש זי"ע בעצרת לרגל יום ההילולא של 'הרבי' שנערכה באוהל מיוחד ליד בית הכנסת המרכזי "בית מנחם" בכפר חב"ד. תמונות

יעקב קליין, ג' בתמוז תש"ע - 15/06/2010 18:36
אלפי חסידים, אוהדי חב"ד ומוקיריו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע גדשו השבוע את אוהל הארועים הסמוך לבית הכנסת "בית מנחם" בכפר-חב"ד כדי ליטול חלק בהתוועדות המרכזית שארגנו צעירי אגודת חב"ד בפתחו של היום הקדוש - יום ההילולא השישה עשר, ג' בתמוז.

העצרת אורגנה כמידי שנה על-ידי צעירי-אגודת-חב"ד בארה"ק בראשות הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, בהשתתפות רבנים, חברי אגודת חסידי חב"ד בישראל, ראשי ישיבות חב"ד ומשפיעים, שלוחי הרבי – מנהלי בתי חב"ד בארץ וראשי מוסדות חב"ד. 

את ההתוועדות פתח המנחה הוותיק הרה"ח נפתלי רוט, מנהל המרכז חינוכי-חסידותי של צעירי-חב"ד בירושלים. ההתוועדות נפתחה בתפילת ערבית ולימוד החלק הראשון מתוך מאמר החסידות "ואתה תצווה" - המאמר האחרון שהגיה הרבי ומסרו לדפוס.

ראשון הדוברים היה רבו של כפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי. הרב אשכנזי אמר כי הרבי הקריב בארבעים שנות נשיאותו את כולו למען הכנת העולם לקבלת משיח, והעולם חייב לרבי את האור הגדול שנמצא בעולם. "העולם צמא לרוחניות, ועלינו לצאת מהתוועדות זו מחוזקים ונחושים להמשיך ולהפיץ תורה וחסידות בעולם", קרא למשתתפי ההתוועדות.

כ"ק האדמו"ר מסאסוב שליט"א נשא דברי ברכה ותורה, ודיבר על דאגתו של הרבי לכל יהודי בכל מקום בעולם. האדמו"ר מסאסוב ביאר דרוש בהסתלקותם של צדיקים מתוך דברי הגמרא ובביאור מתוך ה"רשימות" שכתב הרבי. הוא ציין את מעלת הצדיק שיורד ממדרגתו ויורד למטה בכדי להשפיע לכל אנשי הדור מתוך דאגה אמיתית, ואת ביאורו של הרבי על צערו של רבי חנינא בן דוסא המובא בגמרא.

כ"ק האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירה שליט"א מאשדוד, בן הצדיק ה'בבא מאיר' זי"ע, ונכד הבבא סאלי, כיבד גם הוא את ההתוועדות המרכזית בנוכחותו, ודיבר על מסירות הנפש של הרבי שפעל בכל מקום בעולם. "הרבי היה צדיק בעל שיעור קומה עצום, בעל נשמה גבוהה במיוחד. ראינו כמה עמל השקיע הרבי בתורה, שהצליח להפיץ את התורה בכל מקום בעולם", אמר האדמו"ר שציין כי גם אביו, ה"בבא מאי"ר זצ"ל אמר שהרבי היה "גדול שבגדולים".

בהתוועדות המרכזית השתתפו מספר אורחים שסיפרו על קשריהם על הרבי. מר ישראל גרנות, יועץ כלכלי, ובשנות השמונים קב"ט הקונסוליה הישראלית בני-יורק שחווה סיפור מופת מהרבי, ריתק את הקהל בנס רפואי שאירע לו עם הרבי בשנים בהם כיהן כקצין הביטחון של הקונסוליה הישראלית בניו יורק.

הד"ר אהרון דנציגר, אורתופד מומחה בהדסה עין-כרם, וחבר במשלחת מצוייני צה"ל לשחקים האולימפיים בשנת תשל"ו הוזמן לשאת דברים בפני ממשתפי ההתוועדות. בפתח דבריו הוקרנו על מסכי הוידאו באולם סרט וידאו מהיחידות של הרבי עם מצוייני צה"ל. ד"ר דנציגר סיפר לקהל בהתרגשות על ביקורו אצל הרבי עם משלחת מצוייני צה"ל, וציין כי את חב"ד הכיר לראשונה בעת שהניח תפילין עם אנשי חב"ד בתחנה המרכזית בתל אביב. הוא סיפר כיצד עמד נפעם מול היחס האישי שהעניק הרבי לכל אחד ואחד מחברי המשלחת.

שנים לאחר מכן, קיבל ד"ר דנציגר את קלטת האודיו מה'יחידות' המדוברת עם הרבי, ומאז היא מלווה אותו עד היום. "חב"ד מסמלת בעיני את הגורם המאחד בין כל הפלגים בציבור הדתי. אני רואה אותם בכל מקום ועומד נפעם מהפריסה הרחבה של חב"ד בכל נקודה בעולם", אמר, וסיפר כיצד בתו התארחה בליל הסדר האחרון עם חב"ד בפנמה, ודודו הקשיש מתפלל בבית כנסת חב"ד בסיאטל.

תמונות מכינוס האלפים:

ברלה שיינר
  [צלם]

ברלה שיינר
  [צלם]

ברלה שיינר
  [צלם]

ברלה שיינר
  [צלם]

ברלה שיינר
  [צלם]

ברלה שיינר
  [צלם]

ברלה שיינר
  [צלם]