יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

שבת התעלות לצאצאי מהר"י אסאד זי"ע

צאצאי הגה"ק מהר"י אסאד זי"ע יצאו למסע היסטורי ומרגש לעלייה על קברו של סבם - מגדולי מנהיגי יהדות הונגריה. בשבת בלתי-נשכחת שבתו הצאצאים בעיירת קבורתו של רבינו זי"ע. תמונות

ישראל אייזן, ב' בתמוז תש"ע - 14/06/2010 16:27
עשרות מצאצאי הגה"ק מהר"י אסאד יצאו בשבוע שעבר למסע היסטורי ומרגש בעקבותיו של האי גאון וצדיק הרה"ק מהר"י אסאד זצוק"ל ממנהיגי היהדות החרדית בהונגריה. הקבוצה יצאה מישראל ביום ו' פרשת שלח ונחתה בווינה, שם הצטרפו אליהם קבוצה נוספת של צאצאי רבינו הק' שהגיעו מארה"ב.

מווינה נסעו באוטובוס מפואר שהוכן מבעוד מועד, לציון רשכבה"ג מרן ה"חתם-סופר" זצוק"ל, ולקראת אחה"צ של יום שישי הגיעה הקבוצה לעיירה דונא סערדאהלי, שם התכנסו לשבת התוועדות בצילו ובמחיצתו של רבינו מאור הגולה. האורחים התאכסנו באכסניה מכובדת שנשכרה בקרבת מקום לבית הכנסת ולבית העלמין של העיר שם מנוחת כבודו של רבינו הק'.

את תפילות השבת התפללו בבית הכנסת של הקהילה היהודית המקומית, כשלפני התיבה עובר, הר' משה יונה וינגרטן הי"ו מלייקווד, מצאצאי רבנו, בקולו הערב ובהשתפכות הנפש, הרים את הקהל  טפח מעל פני הקרקע. התרגשות מיוחדת היתה לאחר קבלת שבת כשיו"ר הקהילה פרץ בבכי כשהוא כולו התרגשות, באומרו שהם לא זכו מזה כ- 43 שנים לתפילה בציבור, חוץ מהימים אשר יש בהם הזכרות נשמות.

סעודות שב"ק נערכו ברוב פאר באכסניה, ובשירה ובזמרה שהגיעה למרחקים כשזקני העיירה, מתעוררים ונזכרים מימים מקדם. בשולחן השבת ביומא דהילולא, למדו בצוותא חדא מתורתו של רבנו כהכנה לקראת העליה לציונו הק'.

ביום ראשון עלו הצאצאים לציון רבנו, ואמרו את כל ספר התהילים במתינות בציבור, ובגמר התהילים אמרו את י"ג מכילין דרחמי, כמו"כ פקדו את ציונו של בנו ממשיך דרכו הגה"ק ר' אהרן שמואל אסאד זצוק"ל, אצל הרבנית וכלתו של רבנו ושאר בני המשפחה, אשר כולם ספונים באותו בית החיים.

צפו בתמונות מהמעמד המרגש:

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]
  1. 2. סערדהיל
    הרש 15/06/2010 20:16
    ממש ממש מרגש לקרוא את הכתבה
    בתור נכד של רבינו זצוק"ל על
    הנסיעה ההיסטורית
  2. 1. הגה"ק מהרי"י אסאד זיעוכי"א
    יודא בן חיים 15/06/2010 03:14
    בס"ד

    כתבה יפה ומרגשת.
    הגה"ק, היה צדיק יסוד העולם.
    ואחרי החתם סופר כל יהדות הונגריה והגלילות היו סמוכין על כתפיו.