יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

ר' אברהם, איך איבדנו אותך?

קרובו של טייטלבוים ז"ל, שהתמוטט באמצע הקידוש בשבוע שעבר, מסיים את השבעה ההמומה על פטירתו, ומחזק בדברי נוחם. מספד מרורים. לא נגענו

כ"ב בסיון תש"ע - 04/06/2010 10:42
בס"ד, יום בו חשכו המאורות ונלב"ע הגה"צ, ר"א טייטלבוים, היקר, ז"ל. ט"ז בסיוון, תש"ע, שבת קדש בהעלותך, פר' ה"פתאום יבוא", הענן על אהל מועד, על משה, אהרן ומרים.

א' גישמא'קר איד, - כך בטוחים כולם,

אבל, דמות נדירה זו עם הגישמאק החם שבה, הצליחה להערים על כולנו!

כמה גישמאק עוצמתי, מצא במתיקות התורה, ונסחף אחריו.

בכמה גישמאק של שמחה, הסתיר את אין סוף חסדיו, כי זכה וגם אשה גדולה עומדת מאחריו.

איך כבר יותר משבוע לפני התקדש חג הפסח, ומכל הבתים מוציאים אבק ופרורים, כולם טרודים עם עצמם, למי יש אפשרות לפנות פינה קטנה אפילו רק במחשבה, לזולת, ומביתו יוצאת עוגה פסחית, חמה, נאה, טפוחה להפליא, מוגשת ל"חנוכת הבית" של רעים אהובים, לשמח לב תינוקות והוריהם, שיאכלו בשמחה...., ללא חשש חמץ ופרורים.

למה אי אפשר לתרגם "לפרגן" לעברית, כי אי אפשר לעשות פארגינן בעברית...?!

אבל,

אבל הוא יכול, הוא יודע, הוא הצליח ובשלימות לפרגן בעין טובה ובנפש חפצה לכל הנקרה בדרכו, קטן כגדול, צעיר כמבוגר, נצרך כמכובד – לפרגן - בזו תהילתו!

מנין לי?

בפורים תש"ע, זכינו והוא הגיע לביתנו עם התקרובת המדהימה, המחממת את הלב, הממתיקה לנשמה, קרי: "משלוח מנות", ועם כל שנותיו ומידותיו, לתדהמת כל הנוכחים, ההמומים, התכופף ו...נשק לנעליו, של החברותא שלו! ! !

יאמרו:"זה בצחוק",

תאמרו: "זה פורים",

אבל, אבל, הוא עשה זאת!

למי, למי שצעיר ממנו בשנים!

אתם מכירים עוד מישהו שעושה כך?

אם אין זה "פארגינן", ובגדול, תאמרו לי, מה זה?!

כמה טבעי ופשוט היה לו לטלפן לאחיינו, ב"טלז סטון". בתחינה, "תשמע אשתו של החברותא שלי נמצאת למנוחה בטלז סטון, אני צריך ללמוד איתו, והוא לא יכול לנסוע לשם גם, תקנה שם "אגוזי", ושלח להם. אבל," -לא שכח לציין, "תאמר לה שזה מבעלה"

השמעתם איזה כוח של נושא בעול, של נתינה, חבוי כאן??

ועוד פרורון מפרורים רבים, מדהים: אשת חבר של החברותא, יצאה ליומיים לנופש לצפון. באחת מהתחנות בהן עצר האוטובוס, נפלה, הובהלה לביה"ח "פוריה" שליד טבריה, בליווי חברה, והאוטובוס המשיך, לדרכו. בנות הקבוצה, הגיעו ליעדן והאוטובוס שוחרר. כשחזרה  הנפגעת מביה"ח,  לאחר חצות הלילה, גילתה שהמזוודה שלה, נשכחה באוטובוס, והיא - בצפון, ללא ציוד מינימלי. התקשרה לבעלה, שבבוקר לפני שיברר היכן המזוודה, ישלח לה מעט מחפציה, הנחוצים. הבעל - איך לא?? - אך זה עתה, סיים עם החברותא, - שמע, סבר והסכים. מי, מי לא הסכים? - על אתר, ניתר החברותא, הצדיק ר' אברהם ממקומו, ו...מעבר לגבולות של זמן ומרחקים, כבר היו שניהם ברכב, בדרכם לצפון. חטוף ואכול, חטוף לחיי העוה"ב.

ולא הזכרנו את הקביעות לת"ת, במסירות עצומה, בין ביום, בין בעלות השחר, בין בחצות הלילה.

ולא הזכרנו את השקיעות בחיפוש עוד חידוש בדברי תורה והלכה, סביב השעון, בכל היממה.

ולא הזכרנו את המקבל  בסבר פנים יפות, ברמה, במאור פנים, תמיד, תמיד!

ולא את הכנסת האורחים, לצרוע, נדכה ונבזה.

איך, איך אבדנו יהלום כזה?

"עליונים למטה, ותחתונים למעלה" – הוא זה שהמחיש לנו זאת, בהמחשה מעשית! !

והחי ייתן אל ליבו, כי כולנו, חייבים לו, לע"נ,  כי "פתאום יבוא".
  1. 1. וזה רק קצה קצהו...
    מש' ה 06/06/2010 23:14
    מי ייתן לנו תמורתו כל מנחם יצא מחוזק מביתו עם מטען רוחני עצום.. המקום ינחם את בני משפחתו היקרים וייתן להם הכוחות ברוח ובגשם להדמות לו... ושנפגש רק בשמחות שלמות בלב שמח!!!