יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

פרס, פישר וליצמן חנכו את עלה

במעמד מרגש נחנך בית 'עלה' בירושלים, בהשתתפות אישי ציבור וח"כים חרדיים. נשיא המדינה שמעון פרס, לצד צידו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר וסגן השר ר' יעקב ליצמן, יצרו הרבה יח"צ חיובי לארגון החסד המופלא

ישראל אייזן, כ"א בסיון תש"ע - 03/06/2010 14:00
בטקס מרגש נחנך "בית עלה בירושלים" כשבמרכזו אגף אשפוז לילדים סיעודיים- מורכבים. במעמד נשיא המדינה מר שמעון פרס, נגיד בנק ישראל מר סטנלי פישר, ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת ומ"מ הרב יצחק פינדרוס. סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הרווחה מר נחום איצקוביץ, בכירים בעיריית ירושלים, משרד הרווחה, משרד החינוך, המוסד לביטוח לאומי וקופות החולים השונות. תורמים, נציגי קרן רש"י, קרן ע"ש אדמונד ספרא וקרן מתנאל, הורים וחברי נשיאות עלה. המחלקה החדשה הינה הראשונה בארץ המטפלת בילדים ותינוקות ברשיון ןבפיקוח משותף של משרד הרווחה ומשרד הבריאות.

במשך שנים ילדים סיעודיים מורכבים שהינם בעלי בעיות רפואיות מורכבות הזקוקים לטיפול צמוד רפואי במסגרת בית החולים טופלו במוסדות רגילים של האגף לטיפול באדם המפגר או בבתי חולים ומחלקות לקשישים סיעודיים מורכבים. ועדה בראשותו של פרופ' מרדכי שני המשותפת למשרד הרווחה ומשרד הבריאות קבעה כי יש צורך לפתוח עבורם מחלקות מיוחדות אשר להן כלים רפואיים להעניק להם טיפול רפואי צמוד מחד, ומאידך לתת להם את תחושת הבית, החום והאהבה הניתנים במוסדות של משרד הרווחה.

משרד הרווחה בראשותו של של השר יצחק הרצוג והאגף לטיפול באדם המפגר שבמשרדו בשיתוף עם משרד הבריאות בראשותו של סגן השר הרב יעקב ליצמן וקופ"ח פעלו למציאת מענה ראוי לאוכלוסיה זו בהחלטה להקים עבורם מסגרות מתאימות שיתנו להם ולבני משפחותיהם מענה מושלם.

רשת מעונות עלה המטפלים באוכלוסיה הקשה ביותר בארץ, נטלה על עצמה להיות נחשונים בטיפול באוכלוסיה זו, במיוחד לאור הנסיון המקצועי שרכשו במשך שנים בטיפול באוכלוסיה זו למרות החוסר במשאבים ובהדרכה בסוג זה של ילדים, והקימה בשנה האחרונה שני מרכזים מפוארים ומשוכללים לטיפול בילדים סיעודיים מורכבים.

הרב יהודה מרמורשטיין מנכ"ל רשת מעונות עלה בישראל פתח את האירוע בדברים: "המצב הנוכחי שבו טופלו ילדים אלו בלי הכלים הנדרשים, ומאידך חלקם שהו בבתי חולים ומוטטו משפחות שלמות, לא יכל להמשך , וראויים משרדי הממשלה לברכות על הרמת הכפפה לפתרון ראוי להם". בציינו כי  לעלה יש שיתוף פעולה בתחום זה עם שרותי בריאות כללית וקופ"ח מכבי ומאוחדת, כשמשרדי הממשלה השונים נתנו לזה עדיפות עליונה במציאת פתרונות ראויים.

אורח הכבוד נשיא המדינה מר שמעון פרס אמר כי "כשנולד ילד במשפחה הוא מביא עמו שמחה לכל המשפחה. ופתאום כשנודע למשפחה שזה לא ילד ככל הילדים, ילד שלעולם לא יוכל לתקשר בסביבה נורמלית. הצפיות מצטמצמות למשהו כמו... 'שרק ידע לאכול לבד, לעשות את צרכיו לבד, להתלבש לבד... שיהיה לו איזה עולם תוכן משלו, שאיש לא יפגע בו, שאיש לא יתעלל בו, שיהיה לו טוב, שתמצא לו מסגרת הולמת, חברה מתאימה, מטפלים נאותים שיודעים להיות רגישים, קשובים ואוהבים, שיודעים ליצור את הגרויים הנכונים כדי להביא אותו להתקדמות כלשהי', לפתע ההורים נדרשים להיות לו לפה, להסביר את צרכיו ולהיאבק עבורו. וכאן באה עלה והקימה למשפחות ולילדים בית מפואר אשר נותן מענה לאוכלוסיה הקשה ביותר, בהם ילדים שמקומם בבתי חולים שאז מוטלת על המשפחה מטלה קשה מנשוא".

הנשיא דיבר בשבח העובדים בבית זה ובבתי עלה ברחבי הארץ, ממנהלות המעונות ועד אחרון העובדים: "אתם עושים עבודת קודש! כולנו חייבים להצדיע לכם ולהוקיר אתכם. אתם פניה היפות של החברה הישראלית, ונושאים את הערבות ההדדית של עמנו על שכמכם. העבודה שלכם אינה מקבלת "כותרות", אולם היא עושה אותנו לחברה אחרת, חברה איכותית יותר, טובה יותר וראויה יותר. לא קל לעבוד במקום כזה, על כן באתי לכאן היום לחזק אתכם".

נגיד בנק ישראל מר סטנלי פישר, שרעייתו משמשת נשיאת עלה נגב, ציין את ייחודיות המקום בהבאת שני משרדי ממשלה לשיתוף פעולה ועבודה בצוות לשיפור תנאי ילדים שלא שפר מזלם. "עלה יכולה לשמש דוגמא לעבודה משותפת של הממשלה". כמו כן ציין את מספר העובדים המועסקים בעלה, למעלה מאלף אנשים מוצאים תעסוקה במסגרות עלה, כך שיש בצד המצווה לטפל בילדים גם מקור תעסוקה למשפחות רבות.

הורים רבים שהשתתפו באירוע הביעו את הערכתם והוקרתם לצוות המטפל ולהנהלת עלה על הטיפול האיכותי והמקצועי שניתן במסגרות עלה לאוכלוסיה זו.