יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

בית שמש: כנס בני תורה ספרדים

מאות אברכים ובני ישיבות השתתפו בכנס חיזוק שנערך בבית המדרש 'נחלת החיים' בבית שמש. ראש העירייה, משה אבוטבול, השיק את ארגון 'בני תורה ספרדים' בעיר

יעקב קליין, ל' בניסן תש"ע - 14/04/2010 15:34

מאות אברכים ובני ישיבות השתתפו בכנס חיזוק שנערך בבית המדרש 'נחלת החיים' בבית שמש. הכנס נערך לקראת תחילת 'זמן הקיץ'בישיבות, מטעם ארגון בני תורה ספרדים בבית שמש ומתקיים זו הפעם השנייה.

הכנס נפתח בדרשתו של המרא דאתרא, הגאון רבי שמעון ביטון שליט''א, שדיבר על יסודות האמונה בדורנו. את המשא המרכזי נשא הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, ראש ישיבת 'חזון עובדיה', שהרחיב בהלכות ספירת העומר ושיטת הלימוד לעומקה של הלכה.

כן דיברו הרבנים הגאונים: הדיין רבי מרדכי טולדאנו שליט"א, חתנו של מרן הראשל"צ, הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א, הרב שלמה סויסה שליט"א, רב גבעת שרת, והרב יוסף דהן שליט"א, רב קהילת נחלת החיים.

נעל את הכנס הגאון רבי משה צדקה שליט''א, ראש ישיבת פורת יוסף, שחיזק את המשתתפים אודות הצורך בשמירה מכל המכשירים הטמאים בדורנו, והסביר כי המחזיק פלאפון לא כשר דינו כאוכל בשר טרף.

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, הודה למארגני הכנס ובמיוחד לרב אברהם פדידה וחבר המועצה ראובן כהן, והכריז על הקמת ארגון "בני תורה ספרדיים" בבית שמש, אשר כולל פעילויות נוספות רבות לטובת בני התורה בעיר, כגון רישום ומידע בנושא הדיור לציבור בני התורה הספרדיים ברמב"ש ג' ובשכונות נוספות, פרוייקט כתיבת חבורות בהלכה ובש"ס, וחלוקת מלגות מטעם העירייה למצטיינים, חלוקות מזון וסיוע ועוד.

לסיום, הודה הרב אברהם פדידה מארגן כנס בני תורה ספרדים, לעיריית בית שמש ולעומד בראשה, משה אבוטבול, לממונה תרבות תורנית ראובן כהן, לממונה חינוך תורני יגאל חדד, למנהל מחלקת מורשת ישראל, יהודה גור אריה, וליהודה מדיזדה, יו"ר המועצה הדתית, על הסיוע הרב בהפקת הכנס ובחלוקת ספר 'אגרת לבן תורה' שחובר ע"י הגאון רבי יצחק יוסף, לכל משתתפי הכנס.