יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

חנוכת יוצאי חברון בפ"ת

במעמד רבנים וראשי ישיבות התקיים אירוע מרגש ורב רושם של הנחת אבן הפינה לבית המדרש 'יוצאי חברון' בשכונת גני הדר בפתח תקווה

אהרן שיין, י"ג בניסן תש"ע - 28/03/2010 10:15
. קודם למעמד התקבצו ובאו אברכים ובחורים לסדר לימוד מיוחד ע"מ להשפיע סיעתא דשמיא בבנית בית מקדש מעט זה.

לאחר תפילת מעריב ברוב עם, יצאו תושבי השכונה ובוגרי הישיבה הקדושה לרחבה שליד בית המדרש המיועד, כאשר את שולחן הכבוד מפארים מרנן ורבנן: הגאון רבי יגאל רוזן שליט"א, ראש ישיבת 'אור ישראל', גאב"ד חניכי השיבות הגר"מ גרוס שליט"א, וראשי ישיבת 'חברון' - הגאון רבי משה מרדכי פרבשטיין שליט"א, הגאון רבי דוד כהן שליט"א, הגאון רבי נחמן טוקר שליט"א והגר"י חברוני שליט"א.

את המעמד הנחה בכשרון רב ובטוב טעם, הרב מנחם שורץ שליט"א, מנהל היחידה לחינוך חרדי בעיריית פ"ת. בדברי הפתיחה הזכיר הרב שוורץ, כי שאול המלך הניח אבן ראשונה במזבח שכתוב 'ויבן מזבח לה'' ומעלה עליו הכתוב כאילו הוא גמר את המזבח - ולכן נתאספו ראשי הישיבות להניח אבן ראשונה כדי שאח"כ כשיבנה הבנין, יחשב כאילו הם בנו אותו, ומכאן המקור להנחת אבן הפינה.

לאחר מכן הוזמן רב הקהילה, הגאון רבי משה רוט שליט"א, לשאת את דבריו. בנאומו פתח בדברי שבח והודאה להקב"ה. כמו"כ, הודה לראשי הישיבה שמלוים את הקהילה "כאשר יישא האומן את היונק". בסיום דבריו, איחל כי בית המדרש שיבנה לתפארת, יהיה גם בבחינת צרכי העיר וגם בבחינת "ושכנתי בתוכם".

לאחר מכן נשא דברי ברכה, ראש עיריית פ"ת מר יצחק אוחיון, שהתחייב כי העיריה נכונה להעניק את כל הסיוע הדרוש לבניית בית המדרש.

ראש הישיבה הגאון רבי משה מרדכי פרבשטיין שליט"א הביע את התרגשותו הרבה בהשתתפות עם כל בני הקהילה במשא הארוך, בקשיים ובנסיונות.  כמו"כ, הביא את הפסוק שדוד הכין את הכסף והזהב ואעפ"י כן נקרא הבית ע"ש דוד המלך "מזמור שיר חנכת הבית לדוד", ולבאר הענין הסביר, שבשאיפה ורצון מספיק שהבניה תקרא על שמו.

לאחר מכן נשא דברים גאב"ד חניכי הישיבות הגאון רבי מרדכי גרוס שליט"א  שציין, כי בית מדרש שנבנה זה לא רק מקדש מעט אלא יצירה של משכן.

הגאון רבי יגאל רוזן שליט"א, הביע התפעלותו ממסירות הנפש של בני הקהילה והביע תקווה כי בזכות זה נגיע במהרה לבניית הבית כולו.

הגאון רבי דוד כהן שליט"א, ציין את התפתחות הקהילה במסורת הישיבה וכדברי הגמ' במסכת מגילה ש"בית גדול - זה בית שמגדלין בו תורה" או לפירוש נוסף "תפילה". ובבית מדרש זה המקום שוקק תורה ותפילה במשך היום והלילה. 

המרא דאתרא של שכונת 'גני הדר' הגאון רבי שלמה גוטפריד שליט"א, הזכיר שבבנית המשכן לא צריך אנשי מקצוע אלא רוח אלוקים ואנשי חכמה ובדבריו ברך את הקהילה שתמשיך לפרוח ולשגשג.

לאחר מכן, הוזמנו ראשי הישיבה והרבנים להניח את מגילת היסוד  ולצקת את אבן הפינה לבית המדרש.

לאחר מכן פצח הציבור בשירה וריקודים לצלילי תזמורתו של אברימי רוט, והציבור הודה למנהל האגף לחינוך חרדי הרב מנחם שורץ וחבר הנהלת העיר הרב אליהו ברוכי, על דאגתם ועזרתם לתקציב עבור בנין בית הכנסת ועל האירוע הנפלא שלקחו עליהם את חסותו וסייעו במימון כל הוצאות האירוע.  

טוג
הכנס את שם התמונה [צלם]
 
טוג
הנגר" רוזן שליט"א נואם [צלם]

טוג
הגר"ד כהן שליט"א נואם