יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

סעודת מלווה מלכה מרכזית לטובת קופת הגמ"ח הגדול ברוסיה

מעמד רב רושם התקיים במוצ"ש האחרון במוסקבה, במסיבת 'מלוה מלכה' השנתית של קופת הגמ"ח המרכזית במדינות חבר העמים

עקיבא גוטליב ח' באדר תש"ע - 22/02/2010 12:29
קהל רב השתתף במסיבת 'מלוה מלכה' השנתית של קופת גמילות חסדים המרכזית במדינות חבר העמים.

המסיבה נערכה באולם בית התבשיל המפואר, בבניין המרווח של מרכז החסד היהודי במוסקבה "שערי צדק", הסמוך למרכז היהודי-קהילתי "מארינה רושצ'ה". לכבודו של הגמ"ח המרכזי, העומד לשירות הרבנים-השלוחים הרבים בכל מדינות חבר העמים - בכל ימות השנה.

עשרות מבני הקהילה הגדולה, שלוחי חב"ד, ידידים ועוד רבים, לקחו חלק במסיבה זו, ובראשם רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, רב ביהכנ"ס 'בלשוי ברוניא – אגו"ח' הרב יצחק הכהן קוגן, חבר הבד"ץ הרב שניאור זלמן הכהן כהן, חבר הבד"ץ הרב ישראל בירנבוים, רב המוסד החינוכי 'בית יהודית' הרב דוד וויס, מנכ"ל קרן 'אור אבנר' הרב דוד מונדשיין, יו"ר איגוד הקהילות ברוסיה הרב אלכסנדר בארדה, מנכ"ל המרכז היהודי 'מארינה רושצ'ה' הרב מרדכי וויסברג ועוד.

לאחר שהציבור נטל את ידיו לסעודת מלוה מלכה, נפתח האירוע בסיפור חסידי, כנהוג בכל מוצאי שבת ולאחריו הוזמן הרב הראשי לשאת את המשא המרכזי, במשך שעה ארוכה הפליא בציטוט פסוקי הפרשה המדברים על גמילות חסדים, ונשא פלפול ארוך ומופלא על ענייני גמילות חסדים, מההלכה ומהאגדה.
הרב הראשי קרא למשתתפים, להטות שכם ולסייע ככל יכולתם למען הגמ"ח, הפועל במסירות גדולה ומסייע לרבים בתחומים מגוונים.

מיד אחריו הקריא גבאי הגמ"ח את הדו"ח השנתי העומד על מאות הלוואות, בסכומי כסף נכבדים שחולקו במשך השנה האחרונה בלבד, סכום שב"ה הולך וגדל משנה לשנה ומראה על הרחבת שירותי הגמ"ח המרכזי.

הרב יצחק קוגן הוזמן לנאום והביא מענייני פרשת השבוע בענייני גמילות חסד, כאשר הוא מוסיף מברכותיו ומאחל למנהלי הגמ"ח להגביר פעלים בגמילות חסדים.

כמו כן נשאו את דבריהם: הרב אלכסנדר ברדה, והאורח הרב לוי יצחק מונדשיין, רב העיר והשליח בסמולנסק והמחוז.

לקראת סיום דבריו, הפתיע הרב הראשי, כאשר סיפר למשתתפים על הקמתן של שתי קרנות נוספות במסגרת הגמ"ח, שמטרתן: סיוע למשפחות ברוכות ילדים, בשמחות ובמצבים שצריכים סיוע מיוחד.

קרנות אלו הן המשך לקרנות הפועלות כבר בהצלחה יתירה תחת הגמ"ח המרכזי, ובהן: "קרן חסד", המעניקה הלוואות בסכומים שונים למגוון צרכים של משפחות הקהילה והרבנים. "קרן ובנה ירושלים", המעניקה הלוואות לסיוע ברכישת דירות במקום השליחות, כאשר לקרן זו דואג מנכ"ל אור אבנר הרב דוד מונדשיין, ומגייס את תמיכתם של הנגידים ר' לוי לבייב, ומשפחת ראהר - באמצעות הרב משה קוטלרסקי, איש המרכז לענייני חינוך בארה"ב.
"קרן שמחות", המהווה תוכנית חסכון למשפחות הרבנים, מדי חודש בחודשו, ומעניקה הלוואות בסכומים שונים, ללידות, חגיגת בר מצוה, והלוואה פי חמש מסך ההפקדה שהצטברה במשך כל השנים לטובת הצאצא. יצויין, שסכום החסכון חוזר לקראת חתונת הילד/ה להורים ועל ההורה להחזיר רק פי ארבעה מסך ההלוואה שקיבל.

"קרן הכנסת כלה", העומדת לימין בוגרי המוסדות הרבים במוסקבה, הזוכים להינשא כדת משה וישראל. באמצעות קרן זו זכו כבר עשרות זוגות להגיע ליום חופתם שמחים ורוגעים, כאשר רק בשנה האחרונה זכו כחמשה-עשר זוגות להינשא בסיוע הקרן. "קרן מתן בסתר", עומדת לימין משפחות ברכות ילדים שמצבן דחוק, ולקראת כל חג במשך כל ימות השנה, מעניקה להן 'תלושים', לרכישת מזון בחנויות לממכר מזון כשר במוסקבה, וכך זוכים בני אותה משפחה לחוג את החג מתוך הרחבת הדעת. "קרן חז"ק" ו"קרן צדקת משה", עומדות לימין משפחות שזכו ונתווסף צאצא נוסף במשפחתם.
  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []