יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

חגיגת הכנסת ספר תורה להיכל ישיבת תורה ואמונה

במעמד רב רושם הוכנס ספר תורה חדש ומהודר להיכל ישיבת תורה ואמונה, ע"י הרה"ג ישראל וינד

עקיבא גוטליב כ"ז בשבט תש"ע - 11/02/2010 22:37

מי שלא ראה את שמחת התורה השבוע בישיבת "תורה ואמונה" לא ראה שמחה של תורה מימיו. ספר תורה הוכנס להיכל הישיבה לע"נ הרה"ח רבי הלל וינד זצ"ל, אשר שימש בקודש אצל האדמו"ר הרה"ק רבי אהרן מבעלזא זצוק"ל, מבוני וממקימי מוסדות בעלזא בארץ לאחר השואה, הספר נתרם ע"י בנו הרה"ג ישראל וינד שליט"א מחשובי חסידי בעלזא, את החגיגה פיארו בנוכחותם רבני הישיבה תלמידיה ובוגריה.


התהלוכה יצאה מבית הרב אליעזר מילר מרבני הישיבה, כשקהל רב מלווה את ספר התורה בהתלהבות רבה. בראש התהלוכה צעדו מאות ילדים עם לפידים בוערים בידיהם, במרכזה נראו תלמידי הישיבה רוקדים במעגלי שמחה לקול צלילי המוזיקה ובתווך ראש הישיבה הגאון רבי שלום דירנפלד עם רבני הישיבה שמחים בשמחת התורה.


בהגיע ספר התורה להיכל הישיבה, כובד הרה"ח ר' אליעזר וינד - נאמן בית כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א - במזמורים המיוחדים להכנסת ספר תורה.

בסעודה של מצווה שנערכה בהיכל הישיבה, הודה ראש הישיבה, הגר"ש דירנפלד שליט"א, להרה"ג ר' ישראל וינד שזכה להכניס את ספר התורה לע"נ אביו זצ"ל, כמו כן התווה קווים לדמותו של הרה"ח רבי הלל וינד זצ"ל, שכל כולו היה נתינה לזולת, וכל ימיו היה עסוק בבניית מוסדות החינוך והחסד של ממלכת בית בעלזא. לאחר הצלת הרה"ק מהר"א מבעלזא זצ"ל מהשואה, סייע בכל דרך אפשרית בהקמת המוסדות ולאחר מכן אצל כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א, לימינו עמד כל ימיו. זכה רבי הלל שבניו הגאונים שליט"א ממשיכים את דרכו בקודש, ונכדיו עוסקים בקירוב אחנו הרחוקים לדרך היהדות ומתמסרים למען ארגוני הקירוב שע"י חסידי בעלזא. בסיום דבריו הודה בשם כל צוות הישיבה, להרב שמואל וינד יו"ר ארגוני הקירוב שע"י חסידי בעלזא, להרב אהרן וינד מראשי ארגון "צהר" ולכל רבני הישיבה ועסקני מוסדות התשובה.


אחרון הנואמים הרב ברוך וינד דיבר על הזכות הגדולה שנפל בחלק אחיו רבי ישראל שליט"א להכניס ס"ת לע"נ אביו להיכל הישיבה, בדבריו גולל הסטוריה ארוכה של מסכת חייו, שזכה להסתופף עוד בצל מרן מהרי"ד מבעלזא, ואח"כ לסייע בהצלת מרן מהר"א זצ"ל ובהקמת חצר בעלזא לאחר השואה, כן דיבר על הקשר הסגולי בין רבי הלל זצ"ל לישיבה בה הוכנס סה"ת. והלוואי ונזכה אנחנו ג"כ לשוב בתשובה שלימה ולאהוב את התוה"ק כדבעי, וכי בזכות אהבת התורה נזכה יחד לקבל פני משיח צדקנו בב"א.  

 


טוג
בנין הישיבה קושט לכבוד התורה [צלם]

Tog
הרב שמואל וינד יו"ר ארגוני הקירוב דחסידי בעלזא [צלם]

טוג
הרב אהרן וינד ממנהלי ארגון צהר [צלם]

טוג
הג"ר שלום י. דירנפלד ראש ישיבת תורה ואמונה באמירת המזמורים [צלם]

טוג
באמירת המזמורים [צלם]


טוג
הג"ר זאב פדר ראש כולל שע"י תורה ואמונה [צלם]

טוג
הרה"ח ר' הרשל למברגר [צלם]


 

טוג
הג"ר ישראל וינד תורם הס"ת [צלם]

טוג
הג"ר אליהו שמואל וינד מו"צ קהל מחזיקי הדת בתהלוכה [צלם]

טוג
במסיבה לכבוד התורה בהיכל הישיבה נואם הג"ר ברוך וינד [צלם]


טוג
ראש הישיבה נואם [צלם]