יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

האדמו"ר מבוסטון זצ"ל ניסה להציל את חייו של האדמו"ר מסאטמאר זצ"ל

כתב 'אתרוג' יוסף פפר שמע היום מכלי ראשון סיפור מדהים, ששמע מפי כ"ק האדמו"ר מבוסטון זצ"ל

יוחנן וייסברג, ויוסף פפר י"ט בכסלו תש"ע - 06/12/2009 23:12
היה זה בשבת פרשת שקלים, בשנת תשכ"ח, השבת שלא נשכחת לחסידי סאטמאר, כאשר התמוטט כ"ק האדמו"ר הדברי יואל מסאטמאר זצ"ל לאחר שחטף אירוע מוחי.

במוצאי שבת במעונו של כ"ק האדמו"ר מבוסטון זצ"ל מצלצל הטלפון, ועל הקו מדברים מבית האדמו"ר מסאטמאר זצ"ל, ובקשה בפיהם.

ידוע שהאדמו"ר מבוסטון ידיו רב לו בענייני רפואה, והרופאים בבוסטון כיבדו מאוד את דעתו, לכן, מבקשים מהם שישפיע על אחד מבכירי הרופאים בבוסטון שאגב היה הרופא האישי של הנשיא אייזנהאואר, מומחה גדול בתחום אירועי מח להגיע לניו יורק.

האדמו"ר מבוסטון זצ"ל פנה מיד לרופא ובקש ממנו לבוא לניו יורק, אך הרופא הסביר בניחותא לאדמו"ר מבוסטון, שמחר זה יום ראשון, וביום ראשון זה יום חופש בשבילו, ועם כל הכבוד, הוא יכול לטוס רק ביום שני.

האדמו"ר מבוסטון לא וויתר, ואחרי זמן רב של בקשה ותחנונים, אמר לו האדמו"ר מבוסטון זצ"ל: "כעת יש לך הזדמנות נדירה, שלא מזדמנת לכל אחד, להציל את חייו של האיש הקדוש עלי האדמות. סע לניו יורק..." אך הרופא לא הסכים להקשיב בקולו.

האדמו"ר מבוסטון זצ"ל נפרד מהרופא, וקיווה שבמהרה ישנה את דעתו.

לא חלפה שעה, והטלפון בבית האדמו"ר מבוסטון זצ"ל מצלצל שוב, ועל הקו הרופא הבכיר: "רבי, כעת בא נקח מטוס ונטוס לניו יורק, אבל יש לי תנאי, אתה - הרבי, מגיע איתי".

לאחר כמה שעות נחתו האדמו"ר מבוסטון יחד עם הרופא בניו יורק ופנו מיד לעבר בית החולים שם שהה האדמו"ר מסאטמאר זצ"ל.

הרופא טיפל מספר ימים באדמו"ר מסטאמר זצ"ל, עד שהתייצב מצבו.

לימים שאל אותו האדמו"ר מבוסטון זצ"ל מה הסיבה ששינה את דעתו, אך הרופא לא סיפר מאומה. וגם לא הסביר מדוע דרש שהאדמו"ר מבוסטון זצ"ל יתלווה אליו למסעו.
  1. 1. זה מתאים מאוד
    סאטמערער 06/12/2009 23:49
    זה מאוד מתאים לימים אלו יום הצלה של כ"ק האדמו"ר הקוה"ט מסאטמאר שיספרוט סיפור של יום הצלה אחר שהיה לו בשנת תשכ"ח
    ולכם כתבי אתרוג אני יגיד אין עליכם אתם 10