יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

כנס יסוד וקבלת פנים בישיבת ''שערי בינה'' באשדוד

ראשי הישיבה החדשה באשדוד בקרו אצל הגר"פ שרייבר והגרד"צ קרלנשטיין לקבל את ברכתם

יוחנן וייסברג ו' בכסלו תש"ע - 23/11/2009 13:41
במעמד מרומם לכבודה של תורה, השתתפו המוני אברכים ובני תורה בראשות מרנן ורבנן ראשי ישיבות ראשי כוללים ורבנים חשובים בכנס היסוד וקבלת פנים לישיבה הגדולה ''שערי בינה'' באשדוד בראשותו של הרה"ג רבי יעקב ליוואוויץ שליט''א.
 
בליל שבת, במשך כל התפילות, השתתפו מתפללים רבים מהתושבים החרדיים בעיר במחיצת הרבנים ולתמידי הישיבה. בליל שבת לאחר קבלת שבת נשא דברים בפני תלמידי הישבה הגאון רבי צבי דרבקין, ראש ישיבת 'גרודנא באר יעקב', בקניני מידות ודרך התורה הנלמדים מהאבות כמבואר בפרשיות השבוע והזכיר כי טוב אחרית דבר מראשיתו אם הראשית של הישיבה הנפלאה שערי בינה אז מובטח בע''ה שהאחרית תהיה בהצלחה גדולה בחיזוק התורה במקום הזה.
 
הכינוס המיוחד התקיים בישיבת ''עטרת צבי'' בראשותו של הגר''א אלטמן, בקומה העליונה שם נמצא אולם בית המדרש החדש שהוקם רק לאחרונה.
את המעמד הנחה בטוב טעם הרב יחיאל צוקר מנהל הסמינר ''בית יעקב החדש'' ומראשי הקהילה התורנית בעיר שקידם בברכת ברוכים הבאים את הישיבה החשובה בראשותה של ראש הישבה והרמי''ם אשר קבעו את מקום לימודם בעירנו אשדוד.
 
בית המדרש היה מלא מפה לפה עד אפס מקום. את המעמד פתח הגאון רבי משה שפירא שליט''א בדברי מחשבה עיון על מהותו של חשיבות יסוד מקום של תורה בדבריו ציין בדברי ערך מיוחדים את הישיבה והעומד בראשה הרה"ג רבי יעקב ליוואוויץ אשר זכה להוציא ומוציא פירות נפלאים כפי שאכן הישיבה קנתה לה שם בעולם הישיבות ויש בה חינוך של מסירה טובה והעמדה טובה של תלמידים העולים בדרך המסילה בתורה וביראה. אחריו נשאו דברים הגר''י שיינין הרב הראשי לאשדוד, הגר''י אייכנשטיין ר''י ''יד אהרן'', בעל האכסניה הגר''א אלטמן ר''י ''עטרת צבי''. את המעמד חתם בדברים נרגשים ראש הישיבה הגר''י ליוואוויץ שריתק את קהל המשתתפים.
 
ראשי הישיבות והרבנים ציינו בדבריהם את מעלתה של הישבה וקיבלו בשמחה את הזכות שהישיבה על תלמידיה וראשיה קבעו לשכון כבוד בעיר אשדוד וכך מרחיבים את גבולות הקדושה בעיר אשדוד, הראש ישיבה הגר''ל ליוואווויץ ידוע כלמדן וכאיש חינוך נפלא שזכה להעמיד תלמידים הרבה ואין ספק כי ההצלחה תמשיך גם כאן בעירנו וסיימו אשריכם תלמידים שאתם זוכים לשמוע דברי אלוקים חיים ואשרינו תושבי העיר אשדוד שזוכים לעוד מקום של תורה נפלא שכזה.
 
בסיום דבריהם של הרבנים שליט"א, פצחו הנאספים בריקוד של מצוה מתוך תפילה, כי הנחת היסודות בעיר אשדוד לישיבת "שערי בינה" תעלה ותצליח להגדיל תורה ולהאדירה.
 
יצויין ששבוע קודם לכן ראשי הישיבה בקרו בביתו של הגאון רבי דב צבי קרלינשטיין שליט"א, ראש ישיבת גרודנא, שקיבלם בחביבו ובירכם בהצלחה לכבוד הקמת הישיבה בעיר אשדוד. הגר''פ שרייבר, מרבני העיר, שמפאת שמחה בביתו לרגל אירוסי נינתו, נבצר ממנו להשתתף במעמד, אך שלח את ברכתו לראש הישבה הרמי''ם והתלמידים ע''י הרב יחיאל צוקר.

במעמד השתתפו עוד : הגר''צ דברקין ר''י 'גרודנא באר יעקב', הגר''ד רוזובסקי ר''י 'וילקומירר' הגר''י נוביק רו''כ ''דעת יוסף''' הגר''ש דולינגר ר''י ''פרי עץ חיים"' הגרח''פ הורוביץ רב דחסידי בעלזא באשדוד וחבר בד''ץ קהל מחזיקי הדת' הגרש''ד גרוס רבם של חסידי גור בעיר' הגר''ח קלמנוביץ רב רובע ו' ורב מחלקת עירובין הארצי ועוד.

כל העולם כולו
הגאון רבי משה שפירא במשאו [צלם]
כל העולם כולו
הקהל במעמד כנס היסוד וקבלת הפנים [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
המנחה הרב יחיאל צוקר [צלם]
כל העולם כולו
הגר"י שיינין רב הראשי של אשדוד [צלם]
כל העולם כולו
הגר"י אייכנשטיין ראש ישיבת יד אהרן נושא דברים [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
הגר"א אלטמן ראש ישיבת עטרת צבי, בעל האכסניא [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
ראש הישיבה ר' יעקב ליוואוויץ [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
ברכת הגאון רבי פנחס שרייבר [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
  1. 3. כנס יסוד!!!
    X עיגול 27/11/2009 13:40

    לאחר 15 שנה!

    עוד עשרים שנה גם יהיה...........
  2. 2. מדוייק כפי שכתוב! כנס.
    יהושע 23/11/2009 18:39
    לטננהויז, אם אתה מדבר על מדוייק אז הישבה כמו שכתוב בכתבה בדיוק!!! והפנימיה בלבד בינתיים בקומה העליונה בנפש החיים.
  3. 1. לא מדויק
    טננהוז 23/11/2009 14:29
    הישיבה על גג בניין נפש החיים ולא בעטת צבי