יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

סאטמאר: שמחת התורה הרקיעה שחקים

אלפי חסידים השתתפו בשמחה הגדולה של שמחת תורה בחצר סטאמר. "שהמצוות ישפיעו לכל השנה"

יוסף פפר, ניו-יורק כ"ה בתשרי תש"ע - 13/10/2009 13:51
הימים האחרונים של חג הסוכות מהווים את השיא של כל חגי השנה בחסידות סאטמאר. אלפי חסידים הגיעו מכל האזורים החרדים לכיוון וויליאמסבורג, כדי לשהות במחיצת האדמו"ר. מאות חסידים, בעיקר בחורים, הגיעו מלונדון וירושלים.
 
בחול המועד סוכות, בעת הנענועים, המהווה 'עבודה' קדושה בסאטמאר, נראו מדי יום עוד ועוד אורחים העולים לתורה, מברכים ברכת הגומל ומקבלים ברכת "שלום עליכם" מהאדמו"ר.
 
ההכנות לקראת שמחת תורה החלו כבר כמה שבועות קודם לכן. העסקנים דאגו לאורחים הרבים שהגיעו כדי להסדיר להם אכסניה וסעודות יום-טוב. בנוסף, דואגים העסקנים להכין את בית המדרש לקראת החג, כדי שיוכל לקלוט את המוני האורחים והמתפללים.
 
הימים הקדושים החלו כבר בתפילות יום הושענא רבה. האדמו"ר שליט"א ערך את הנענועים במשך זמן רב. לאחר מכן השמיע דרשת התעוררות, עורר את הציבור לתשובה ותיקון המעשים ואמר את ההושענות בבכיות עצומות. התפילות הסתיימו בשעה 4 אחה"צ.
 
בבית המדרש החלו ההכנות האחרונות לקראת החג. העסקנים עבדו קשה לסדר את בית המדרש כדי שיכיל בתוכו את אלפי החסידים. על-פי הוראת האדמו"ר כי יש לאפשר לכל המתפללים לרקוד במהלך ההקפות ולא רק לעמוד ולחזות בעבודת קדשו, הותקנו השנה, לראשונה, במות מיוחדות עליהן עמדו החסידים, משם יכלו גם לראות את האדמו"ר וגם לרקוד בשמחת תורה, אשר הוא אצל חסידי סאטמאר ענין נשגב. כידוע מימרא מהאדמו"ר בעל ה'ויואל משה' זצ"ל על מאמר חז"ל: 'שמיני רגל בפני עצמו' – שכל אחד ואחד צריך לרקוד.
 
התרגשות ושמחה שררה בקרב הציבור בעת ההקפות, לצד התעוררות הרבה, עפ"י מה שאמר מייסד השושלת מרן בעל ה'ישמח משה' זצוק"ל, שהאבות הקדושים יורדים מגן עדן ומשתתפים גם הם בשמחת התורה. עיקר השמחה בסאטמאר ניכרת בעת ריקוד ההקפה השישית, מידת היסוד, אשר הרה"ק מסאטמאר זי"ע השקיע בעת הקפה זו עבודה מיוחדת וטיהר את אדמת אמריקה הטמאה, אשר גם הנענועים עם ספר התורה מוסיפה לשמחה וההתרגשות, בעת ששרים ניגון ההקפה השישית הידועה.
 
שרשרת התפילות, הריקודים והטישים, אשר במשך יומיים אלו אצל חסידי סאטמאר הם כולם באווירה רוחנית, לא ישנים ואוכלים רק מעט – המשיך בבוקר החג בתפילת שחרית, וכן הייתה התעוררות עצומה בתפילת גשם, כאשר האדמו"ר התפלל לפני התיבה, והעתיר בתפילה שנתברך בהשפעות טובות.
 
השנה, שמיני עצרת, חל בשבת-קודש ולכן נערכה גם סעודה שלישית ולאחריה מעמד פרידה מהסוכה. בעת מעמד זה נדחפים החסידים ליד האדמו"ר, שזורק תפוחים המסוגלים לישועות רבות. בסוף הסעודה יצא האדמו"ר מהסוכה בעת שהוא רוקד, עד שהוא מגיע אל תוך ביתו ויוצא ומברך את כולם בברכת 'א-גוט יום טוב'.
 
הציבור כולו הגיע לבימהמ"ד והתחיל בתפילת ערבית והקפות מהירות, אשר נקרא בפי כל ה'שנעלע הקפות', וזאת כדי לאפשר להם ללכת הביתה לעשות קידוש ולטעום מעט. בסאטמאר מגדירים זאת כך: "ממאכט שנעלע הקפות אזוי ווי דער רבי זצ"ל האט איינגעפירט מען זאל קענען מאכן די הקפות" (עורכים הקפות מהירות כפי שהנהיג הרבי זצ"ל כדי שיוכלו לעשות את ההקפות).
 
בחצות נכנס האדמו"ר לתפילת מעריב וההקפות, אשר כמעשהו בראשונה כך הערב, נערכה בשמחה רבה במשך שעות רבות. כנהוג, אמר האדמו"ר דברי תורה בין ההקפות, שהסתיימו כשהשעון הראה על השעה ארבע לפנות בוקר. האדמו"ר ביקש מחסידיו שלא ללוות אותו בשירה ברחובות העיר, עקב גזל שינה שהדבר עלול לגרום.
 
בשעה מאוחרת יותר התייצבו כולם לתפילת שחרית שלאחריה נערכה הפסקה לקידוש וטעימה ולאחר מכן החלו ההקפות של יום שמחת תורה, שהם שיא השיאים בשמחת התורה הפורצת גבולות. בשעה 2 נכנס האדמו"ר והחל לערוך את הקפות. קשה מאד לתאר את החוויות בעת ההקפה השישית, כאשר אמות הסיפים מתנענעים. "יש עניין להזיע מריקוד ההקפות. כאן כולם מזיעים. המזגנים לא מועילים מאומה נגד החום הכבד שנוצר מהריקודים הנלהבים", אמר ל"אתרוג" אחד מחסידי אסטמאר.
 
בשעה 7 סיימו את התפילה, כאשר זמן יציאת החג מתקרב. האדמו"ר והחסידים מיהרו להתחיל את סעודת החג מבעוד מועד, ומיד לאחר מכן שבו כולם בחזרה אל בנין בית המדרש החדש שברחוב הראשי של וויליאמסבורג, בדפארד. ההיכל הענק התמלא מהר בהמוני החסידים למעמד שלא רק משמש כנעילת החג, אלא גם כנעילת חודש החגים.
 
 
במשך זמן רב עמדו החסידים ושרו ניגוני התעוררות, שמחה ושירי גאולה. באמצע השמיע האדמו"ר את הגמ' הנהוגה ללמוד בעת נעילת החג, בבלי וירושלמי. לאחר תפילת ערבית והבדלה, ליווה הקהל את האדמו"ר אל ביתו, הממוקם סמוך לביהמ"ד, בליווי תזמורת ומקהלת חסידי סאטמאר. האדמו"ר עלה למרפסת ביתו ובירך את הציבור בברכה המשמשת גם כברכת השנה, שיזכו לקחת כל ההשפעות ממצוות היום מכל ימי החודש האחרון.
 
לאחר הברכה פתחו החסידים בריקודים שנמשכו זמן רב ליד ביתו של האדמו"ר, ובזה הסתיים שיאו של החגים בחסידות סאטמאר.
אתרוג
בעבודת הנענועים [צלם]
אתרוג
 [צלם]
 אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]

באושפיזין דמשה
אתרוג
בשולחן הטהור בהושענא רבא [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
האדמו''ר בשירה בסוכה [צלם]
אתרוג
האדמו''ר בשירה בסוכה [צלם]
אתרוג
האדמו''ר בשירה בסוכה [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
בריקוד בסוכה [צלם]
אתרוג
בריקוד בסוכה [צלם]
 
אתרוג
 [צלם]

בנעילת החג מוצאי שמחת תורה
אתרוג
בשירה בנעילת החג [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
בשירה בנעילת החג [צלם]
אתרוג
 בטיש נעילת החג[צלם]
אתרוג
 [צלם]
 
אתרוג
קהל האלפים בעריכת שולחן נעילת החג [צלם]
אתרוג
מבט על הקהל בעריכת השולחן [צלם]
אתרוג
מברך את קהל החסידים ממרפסת ביתו [צלם]
  1. 11. מרשים מאד
    אויברחכם 15/10/2009 09:09
    התמונות מנעילת החג, מרשים במיוחד, קהל ענק של אלפי איש, עמודים מסודרים כ"כ יפה, וגם ההיכל נראה טוב ויפה.
  2. 10. סאטמאר טיש
    מה נעים 14/10/2009 04:12
    נדהם תסתכל עוה"פ על הסרט ותראה אם אין אתה רואה את הגאון ר' יושע כהן ואח"כ תספר לסבתך שהיית שם
  3. 9. סאטמאר
    איש אמת 14/10/2009 02:45
    נדהם בעצם אין צריכין לענות על דבריך כי כנראה חסר לך משקפיים או פשוט לא הסתכלת על הסרט היטב לכן קודם תסתכל על הסרט, ואגב ברור לי שלא היית שם כי הי' שם עולם הכי גדול מאוד והי' התעוררות רב ועכשיו תסתכל עוה"פ על הסרט ותראה אם אין אתה מוצא את הגאון ר' יושע כהן,
  4. 8. נעילת החג סאטמאר
    מה נאה 13/10/2009 21:33
    ממש נתפעל, עולם הכי גדול, בהתעוררות וברגשץ קידוש ה'.
  5. 7. שוטים
    נדהם 13/10/2009 20:22
    אני לא דברתי על התמונות הקרובות של האדמו"ר לבד זה יכול להיות של השנה שרואים שמה את יהושע כהן שהיה השנה בארה"ב
    אבל התמונות הרחוקות של העולם זה מלפני שנתיים שלוש ואל תענה לי שהיית שם גם אני הייתי שם ואתה משקר לי בעניים ואיך החי יכחיש את החי????????? רק אולי אתה לא חי ומת יכול להכחיש את החי או אתה לא בן אדם
  6. 6. סאטמאר
    איש אמת 13/10/2009 19:59
    נדהם איני יודע מה אתה מדבר כי אני הייתי ג"כ מאלפי המסתופפים בצל הרבי ביו"ט העבר והתמונות הם מאותו שנה, יכולין לראות זאת על "ההויז בחור" שהוא לא הי' בשנה שעברה, אגב ההתרוממות הנפש שהי' שם בהקפות הי' אין לשער כאשר אלפי החסידים עומדים צפופים לראות עבודת הרבי בהקפות ובפרט בעבודת הנענועים אשרי עין ראתה כל אלה
  7. 5. יפה מאד
    לב 13/10/2009 19:37
    אולי תכניסו בבקשה עוד כמה קטעי וידיאו של חסידויות אחרות כמו באבוב למשל
  8. 4. לנדהם, תסתכל טוב תראה
    חיים ברוך 13/10/2009 19:27
    לנדהם, תסתכל טוב תראה מיהוא ההויזבחור, ואיך סדר הישבות, ואתה תראה שלא מדובר באותן תמונות.
    פעם הבא תבדוק קודם שאתה מגיב
  9. 3. שמחת תורה בחצר סטאמר
    Josh 13/10/2009 17:48
    the video is not working its not the first time this is happend there are so many good players out there !
  10. 2. satmar video
    עולם התורה 13/10/2009 17:08
    The satmar video dose not work !!!
  11. 1. עבדו עליכם אתר אתרוג
    נדהם 13/10/2009 17:04
    חבל שבכל שנה הם שמים את אותם תמונות מטיש נעילת החג ומי שמכיר קצת את המקום הרי השנה זה בכלל לא נראה ככה התמונות הם כבר משנת תשס"ז