יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקום או אתר

חיפה – פארק נשר

שטח שסומן עוד בתקופת המנדט כמיועד להיות שמורת יער. שימש בשנות ה-50 לנטיעת עצי אורן בכל ט"ו בשבט. בשל הזנחה הפך אזור החורש למזבלה, ומשאיימו על קיומו תכניות בניה "התעוררה" קק"ל ונטלה את המקום תחת חסותה. הפיתוח מדהים, האטרקציות מזמינות. כן, יש מסלול מתנדנד בין שמים וארץ, על גבי כבלים מפלדה. שווה ביקור. חשוב - המסלול מתאים לילדים.

א. בנימין, בשיתוף: מקור המעיינות ח' בכסלו תש"ע - 25/11/2009 19:21
ההתיישבות העירונית נוגסת בטבע, בשטחים שעד אתמול היו  ירוקים. כרישי נדל"ן, וקשרי הון  – שלטון, מעמידים אותנו פעמים רבות בעמדת חוסר אונים מול מציאות הרסנית, בעלת אינטרסים צרים של יחידים. כך היה עלול להיות גם סופו של פארק קק"ל בנשר, אילולא שבמאבק זה נטלה קק"ל חסות על פיתוח המקום, דווקא בשל מיקומו בין מרכזים עירוניים.


שטחו של הפארק  עומד על כ-200 דונם. הוא שוכן על מורדותיו הצפון מזרחיים של הכרמל, בדרומה של העיר נשר. הפארק משתרע בין אוניברסיטת חיפה ומחצבת נשר מדרום לשכונת רמת יצחק שבנשר מצפון, והוא תחום על ידי כביש 705 המקיף אותו מדרום וממערב.


במרכז הפארק גשר  כבלים תלוי באורך 70 מטר. זהו גשר  הרפתקאות מתנדנד להולכי רגל המורכב מכבלי פלדה ועמודי פלדה, והוא מאפשר  מעבר בין חלקי הפארק. הגשר הונח בתוך חורש טבעי של עצי אורן ואלון, כשמתחתיו זורם נחל קטיע, הממשיך את דרכו למפרץ חיפה ומשני עבריו מסלולי טיול. מן הגשר ניתן לצפות במסלעות, מצפורים, קיימת גם מרפסת תצפית מיוחדת בצידו הצפוני של הגשר.


כ-150 מטרים ממערב  לגשר, תלוי גשר נוסף המחבר אף הוא בין חלקי הפארק .
מכללת מקור המעיינות "תלמדו מהמקור"

שבילי הליכה מסומנים  משני צדדיו של אפיק נחל קטיע, מתחילים באתר פיקניק בתחילתו של הפארק ומסתיימים בגשרים המחברים לחלקו השני של הפארק. השבילים מוצלים ועוברים ליד שתי מערות שבאחת מהן התגלו סימני התיישבות מתקופות קדומות.


בנוסף עומד לרשות  הקהל גן ציבורי גדול ובו מתקנים רבים. בגן שולחנות פעילות ויצירה להורים וילדים, ומתקני נופש פעיל. לאורך כל שבילי הגישה הותקנו ספסלי ישיבה לנוחות המטיילים.


איך מגיעים: הגישה  הקלה ביותר היא מהכביש החדש המוביל מנשר לאוניברסיטת חיפה. פונים לכיוון רמת יצחק, בכיכר לוקחים שמאלה לרחוב החרוב, עד שרואים שלט "פארק קק"ל נשר". עוצרים בחניון ומתחילים לנוע בשבילים על פי הסימון. כדי להגיע הישר אל הגשר יש ללכת בעקבות השילוט "לנחל קטיע" כרבע שעה של הליכה נינוחה.

 [צלם]
הגשר בפארק נשר [צלם]
מעט מן הנוף במקום [צלם]
הגשר ממרחק [צלם]
 [צלם]
כל העולם כולו... [צלם]
 [צלם]
 [צלם]
 [צלם]

 
  1. 1. ממש יפה
    איציק 04/12/2009 08:56
    מומלץ