שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקום או אתר

ארץ האיילים

בין עיר הקודש ירושלים לבין עמק האלה הסמוך לבית שמש משתרע שטח רחב ידיים ובו ישובים ומושבים רבים, אזור זה מפורסם בשם 'גוש עציון'. אזור גוש עציון טומן בחובו היסטוריה יהודית רבת שנים אך גם ההווה היהודי פורח באזור זה

מוטי מרינגר ה' בניסן תש"ע - 20/03/2010 22:20

אחת מפינות החמד של גוש עציון היא חוות ארץ האיילים. חווה זו הוקמה לפני מספר שנים על ידי שני חברים – ליאור ואוהד. מגיל קטן חלם ליאור על חווה בה יגדל בעלי חיים ויחיה בלב הטבע, משבגר ליאור הוא פנה להגשים את חלומו יחד עם חברו מילדות – מתן. השנים רצו להקים חוות איילים ולשם ביצוע המשימה החלו מתרוצצים בין משרדי הממשלה השונים על מנת להשיג את האישורים הנדרשים להקמת חווה. יחד עם זאת הם החלו לתור אחר מקום מתאים להקמת החווה, ומכיון שאיילים מטבעם זקוקים למזג אויר קריר נבחר אזור גוש עציון כמתאים ביותר להקמת החווה.


בעלי החיים הראשונים בחווה היו שלשה סוסים אותם קנו ליאור ומתן עוד לפני שהתחילו בהקמת החווה. בדיוק באמצע שרדפו השניים אחר האישורים השונים, בעל חוות סוסים פשט את הרגל ומכר את בעלי החיים שבחוותו במחיר מציאה. ליאור ומתן קנו מבעל החווה שלשה סוסים בזיל הזול אך לא היה להם היכן לשכן את הסוסים. לאחר זמן קצר וריצות מרובות התקבל האישור לבניית החווה.


בתחילה היו בחווה מספר איילים ושלשת הסוסים, אך במהרה נוספו לחווה בעלי קרניים נוספים כיעלים, יחמורים ובעלי חיים אחרים. אט אט התרחבה החווה ונוספו בה מסעדה ושלל אטרקציות אקסטרים אטרקטיביות ומעניינות.


כיום חיים בחווה שלל בעלי חיים, ביניהם איילים אדומים שהובאו במיוחד מסקוטלנד, איילים נקובים, יחמורים, יעלים, כבשי קמרון וכבשים אפריקאים. שלל בעלי החיים חיים בחי-בר רחב ידיים בו קיימת גם בריכה של עופות מים, פינת ליטוף, שלל מכרסמים ועופות בר.


חוות ארץ האיילים מציעה אטרקציות אקסטרים רבות, אך אין ספק שגולת הכותרת של אטרקציות אלו היא האומגה שפועלת בחווה. אומגה זו היא הגדולה ביותר בארץ, הגולשים בה מרחפים באוויר בגובה של 120 מטר מעל פני הקרקע במהירות של 60 קמ"ש. אורך האומגה הוא 400 מטר. בימים נאים פועלת במקום אומגה נוספת שאורכה 600 מטר והיא מהאומגות הארוכות בעולם. על מנת לגלוש באומגה יש להתחבר אליה ברתמה בטיחותית ולאחר מכן ניתן ליהנות מהנופים המדהימים של העמק ממבט הציפור. עבור מי שחושש לגלוש באומגה הגדולה והגבוהה נבנתה במיוחד אומגה קטנה יותר באורך 140 מטר, אומגה זו נמוכה יותר והיא עוברת מעל לשטח החי בר שבחווה. האומגות המשוכללות נחשבות בטיחותיות ביותר והן נבנו בעזרת מהנדסים מומחים לאחר שהתקבלו כל האישורים הנדרשים לצורך הקמת מתקן מורכב שכזה.


אטרקציה נוספת הפועלת בחווה היא פארק החבלים. פארק החבלים מורכב מארבעה גשרי חבלים ארוכים הפרוסים בשמים בגובה צמרות העצים. על מנת להגיע אל הגשרים יש לטפס בסולם עשוי צמיגים שמסתיים בגשר אלפיני. גשר אלפיני הוא גשר העשוי משני חבלים, על האחד הולכים ובשני אוחזים. גשר מיוחד זה מסתיים בקורת עץ אחריה יש נדנדות עוצרות נשימה וגשר הימלאיה. פארק החבלים המיוחד נבנה אף הוא לאחר קבלת אישורים מתאימים על מנת שיהיה בטוח מפני נפילות וסכנות אחרות. בעלי החווה מציעים גם לכל המעוניין להזמין מיני פארק חבלים לכבוד אירוע או סתם כך לפי התאמה אישית.


מתקן מיוחד נוסף שקיים בחווה הוא קיר טיפוס ובו 5 מסלולים ברמות קושי שונות, החל ממסלול קל למתחילים ועד למסלול המיועד למקצוענים בלבד. גובה הקיר הוא 8.5 מטר וניתן להזמין לאירועים פרטיים קיר טיפוס נייד שמופעל על ידי עובדי החווה.


בנוסף לכל המתקנים והאטרקציות הרבות, מופעלת בחווה פעילות מיוחדת של ימי כיף לקבוצות, הפעילות מיועדת לקבוצות של עד 20 איש. במהלך הפעילות עוברים המשתתפים בין 25 תחנות שבכל אחת מהן קיימת פעילות ייחודית הדורשת שיתוף פעולה בין חברי הקבוצה, פעילות מיוחדת זו מסייעת לגיבוש הקבוצה. בנוסף ניתן גם להשתתף בירי כדורי צבע – פיינטבול וירי חץ וקשת, פעילויות גיבוש אלו ניתן להזמין גם מחוץ לתחומי החווה.


חוות ארץ האיילים היא המקום המושלם לבילוי. מלבד פעילות האקסטרים והחי-בר, פועלת במקום גם מסעדה כשרה בנויה מעץ באווירת 'המערב הפרוע'. המסעדה בנויה בלב היער כשסביב מטיילים בשלווה האיילים ושאר בעלי החיים המיוחדים החיים בחי-בר של החווה. למי שמעוניין ניתן להזמין בחווה לינת שטח במאהל בדואי רחב ידיים.


החווה ממוקמת בגוש עציון על יד הישוב אלון שבות במרחק של כרבע שעת נסיעה מירושלים בדרך כביש המנהרות. הכניסה לחווה היא בדיוק מול הכניסה לכפר עציון וניתן להגיע למקום בתחבורה ציבורית מתחנה מרכזית בירושלים בקווים 160, 161, 162, ולרדת בכניסה לכפר עציון.


שעות הפעילות של החווה הן בימים א – ה בין השעות 9:30 – 17:30 וביום שישי עד השעה 14:00. החווה סגורה למבקרים ביום שבת קודש.


  []

  []

  []

  []