יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

יוסף אהרונזון

התעללות בתואר 'הרב'

על השימוש הלא מחמיא בתואר 'הרב', ועל פריצת דרך בחקר הגנום העיתונאי החילוני

יוסף אהרונזון י' בחשון תש"ע - 28/10/2009 15:01

פרשייה פלילית עצובה, המסוקרת בימים אלה ע"י התקשורת הלא אחראית, זוכה לאזכורים רבים של המילה המייחדת אדם שלמד ושנה תורה - בתואר 'הרב'. התואר אותו קיבל היושב על ספסל הנאשמים, מעלה תהיות ואולי יש כאן פריצת דרך בחקר הנדסת האנוש של העיתונאי החילוני.

'מנהיג', אליבא של התקשורת הכללית, הוא מי ששירת בסיירת מטכ"ל, אכל בורקסים יבשים בישיבות של מרכז המפלגה, הצליח להיבחר על חודו של קול לכנסת, השכיל לבחור שני עוזרים על חשבון משלם המיסים, וכמובן לשאת נאומים מול מליאה ריקה עם שלושה חכי"ם מנומנמים. זהו מנהיג.

מדובר בנבחרי ציבור, עם כל הכבוד שהמדינה צריכה לממן להם שני עוזרים פרלמנטרים, מנוי על שני עיתונים יומיים, תשלום חשבונות סלולר וטלפון, ותקציב מיוחד העונה לשם 'קשר עם הבוחר', עמו יוכלו החכי"ם לקנות עט מצלמה או מכונת אספרסו. זהו מנהיג.

אותם יהודים שמאז ילדותם ישבו על הספסל והגו בתורת ומסורת ישראל, אלו שההיסטוריה והמסורת היהודית הם חלקיקים באוויר שהם נושמים - הם אינם 'מנהיגים', אליבא של התקשורת החילונית. הם אינם ראויים לתארים מיוחדים. הדגש אינו על תוארם, הדגש על הכותרות שהם מספקים. אמירה 'סתמית' שלהם לא 'שווה' כותרת.

אלפי חסידים של מרנן האדמו"ר מגור, בעלזא או ויז'ניץ, אלפים רבים של ההולכים לאורם של מרנן הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטינמן, אינם מספיקים כדי להפכם למנהיגים של כלל הציבור. המקסימום שהם יכולים לקבל, זה את התואר 'מנהיג הפלג הליטאי', 'ממנהיגי יהדות התורה', וכהנה וכהנה.

ובכל זאת בדפדוף במידעים שזורמים למערכת 'אתרוג', הופתעתי לגלות כי בהודעה רשמית של אחד הגורמים הממשלתיים בנושא, הם מתייחסים לאיש הזוי שאינו קשור ממש לציבור שומרי התורה בתואר 'הרב'.

כמעט ושמחתי, יש כאן שינוי מגמה, "מלאה הארץ דעה את ה'". האיש גידל זקן ופאות ארוכות, והנה כבר זוכה ליחס של כבוד. הרב. תעצרו בזמן, על תצהלו במצהלות שגויות. יש כאן בסך הכל עוד רגע של הזדמנות ל'התעלל' בציבור המאמין, אז יאללה בלגן.

בדרך אל הכותרת זוכים המואשמים בתארים שיוסיפו את הצבע המתאים לכותרת: לפעמים זה חרדי, לפעמים זה דתי, והכי טוב אם העורך יאשר את התואר 'הרב'. מומחי הנדסת אנוש בוודאי ישמחו על-כך שפיצחנו את הגנום של העיתונאי החילוני.

מעניין לבדוק פעם בדיקה אמיתית, את התגובה של קורא הכותרות שאינו נמנה על מגזר החרדים. האם הוא באמת קונה את ה'לוקש' של 'הרב'? הוא באמת מאמין שאדם העונה לתואר רב ואינו לוקה נפשית מסוגל לעשות מעשים נוראיים אלו?

  1. 5. חילונים
    שלמה 30/10/2009 12:04
    אני אדם חרדי שעובד עם חילונים רובם הגדול מכבד ומעריך את הדת מאוד ואפילו מאוד מאוד יש קבוצה בעם ישראל שאבותהים הם הערב רב קבוצה זו היום שולטת בבג"ץ ובתקשורת ומנסה בכל דרך אפשרית להסית ולהדיח את ישראל מעל אביהם שבשמיים עצם העיסוק הככפיתי בנושא "הרב המתעלל"
    "האם המרעיבה" מראה על שנאה גדולה
    אסף גולדרינג רוצח שפל לא קיבל את התואר "האב הרוצח"
    טוב הוא היה פעיל שלום עכשיו
    התקשורת הם הערב רב
  2. 4. ת"ח שסרח (אחר, יוחנן כ"ג)- האם ראוי לתואר "רב"?
    שמואל שוקרון 29/10/2009 08:06
    בס"ד
    האם רב אמיתי, רב המכהן בתפקיד ציבורי, רב שלמד ושנה- אבל לצערנו יצא לתרבות רעה---האם הוא ראוי לתואר "רב"?

    האם יש בכך חילול שם ה' אם נוסיף לשמו את התואר "רב", כפי שנהגנו עד כה, לפני שהתברר כי אין תוכו כברו?
  3. 3. דברי חכמה וטעם !!!! [לל"ת]
    סובל מברקת ומנוי המבשר 28/10/2009 18:56
  4. 2. אוח, כמה אמת, כמה נכון, כמה צודק
    המגיב מאלעד 28/10/2009 15:57
    נגעת בנקודה הכואבת, בצורה יפה ומכובדת, אשריכם אתרוג.
  5. 1. גדול. נכון וצודק
    זלמן 28/10/2009 15:39
    אין על "אתרוג". איך אתם יודעים לטפל בכל נושא בזווית הנכונה והראויה בלי לכתוב את הסיפור עצמו.
    הכותב כל כך צודק. הבעיה היא שאף אחד בתקשורת לא יפנים את המסר הזה. לצערי, לעולם לא ישתנה. עד ביאת משיח צדקנו.