שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

גייטס לנתניהו: הדיאלוג עם איראן קצוב בזמן

פגישות פסגה: ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום עם שר ההגנה האמריקני רוברט גייטס, ונשיא המדינה נועד עם ג'ורג' מיטשל. על הפרק: איראן וההתנחלויות. גייטס: ארה"ב וישראל רואות עין בעין את האיום הגרעיני מאיראן

דוד שמואלי ו' באב תשס"ט - 27/07/2009 17:44
שר ההגנה של ארצות הברית, רוברט גייטס, השוהה בישראל בעיצומו של סבב ביקורים מדיניים באזור, אמר היום (ב') בפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי מדיניות "הושטת היד" של הממשל בוושינגטון כלפי איראן קצובה בזמן. בתגובה השיב לו נתניהו כי יש לפעול בכל האמצעים הנדרשים כדי למנוע מאיראן להשיג יכולת צבאית גרעינית.

נתניהו וגייטס דנו בפגישתם, "באווירה חיובית מאוד", כהגדרת לשכת ראה"מ, בשורה של נושאים בילטראליים ואזוריים בתחומים המדיניים, הביטחוניים והאסטרטגיים. חלק ניכר מהדיון הוקדש לנושא האיראני. מזכיר ההגנה גייטס אמר כי ארה"ב וישראל רואות עין בעין את האיום הגרעיני האיראני והסביר כי מדיניות ארה"ב כלפי איראן תהיה מוגבלת בזמן. ראש הממשלה נתניהו חזר על הרצינות הרבה שמייחסת ישראל לשאיפות הגרעיניות של איראן ועל הצורך לפעול בכל האמצעים כדי למנוע מאיראן להשיג יכולת צבאית גרעינית.
לפני הצהריים נועד גייטס עם שר הביטחון, אהוד ברק, והבטיח כי ישראל תקבל תמיד את הנשק הטוב ביותר מארצות הברית להגנה על קיומה. "נמשיך להעניק סיוע צבאי, כלכלי וטכנולוגי כך שלישראל יהיה את הנשק המתקדם ביותר", אמר בתום הפגישה, שבה הבהיר כי "איראן גרעינית תערער את יציבות האזור".
 
במקביל, שב בשעות האחרונות השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, לירושלים. זאת, לאחר שנפגש בקהיר עם נשיא מצרים מובארק.
 
בשעה זו נפגש מיטשל עם נשיא המדינה, שמעון פרס. בפתח הפגישה עימו אמר כי "על מדינות ערב לנקוט צעדים משמעותיים לכיוון נורמליזציה עם ישראל". מנגד אמר שגם לממשלת נתניהו יש מחויבות לפעול בנושא ההתנחלויות והמאחזים ביהודה ושומרון.
 
בדבריו האחרונים כיוון מיטשל לדברים שאמר בקהיר אמש, על כך שאינו מצפה לצעדי נורמליזציה מצד מדינות ערב עד לפעילות בנושא ההתנחלויות.
 
למרות הנימה המסויגת במידת מה, אמר מיטשל לפרס כי "הקשר בין ירושלים לוושינגטון הוא חזק, ולא ניתן לערער על הידידות בין המדינות". פרס, מצדו, הציג לשליח את ההקלות שנקטה ישראל ביהודה ושומרון לטובת הפלסטינים, אבל גם ביקש מממשל אובמה להתאזר בסבלנות: "זה לא נושא פשוט", הסביר פרס.
 
ראש הממשלה נתניהו עשוי להיפגש מחר (ג') אף הוא עם מיטשל, וביום רביעי ייפגש עם ראש המועצה לביטחון לאומי, ג'יימס ג'ונס, ועם היועץ המיוחד האמריקני, דניס רוס.