יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

יובל דיסקין: החמאס מתנחל במזרח ירושלים תחת אפם של היהודים

ראש השב"כ: שייח' מצרי המתגורר בקטאר, הקצה 21 מיליון דולר לרכש מבנים ע"י חמאס בירושלים

איתן פריד כ"ז בתמוז תשס"ט - 19/07/2009 21:41
במהלך ישיבת הממשלה שנערכה היום (א') חשף ראש השב"כ יובל דיסקין, כי קיימת פעילות ענפה של הרשות הפלשתינית ומנגנוני הביטחון שלה לסיכול החכרת קרקעות פלשתיניות לידי יהודים, כשהדברים מחריפים שבעתיים במזרח ירושלים.
 
דיסקין לא הסתפק בתיאוריות, וסיפר כי השייח' המצרי יוסוף קרדאווי, המתגורר בקטאר, הקצה 21 מיליון דולר לרכש מבנים ולהקמת תשתיות על ידי פעילי חמאס בירושלים.
 
דבריו של דיסקין באו על רקע מחאתה של ארצות הברית על הכוונה להקים יחידות דיור במתחם מלון שפארד בשכונת שייח' ג'ראח במזרח העיר. במהלך ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה לדברים ואמר כי "ישראל לא יכולה לקבל את הרעיון שליהודים לא תהיה זכות לקנות או לבנות בכל מקום במזרח ירושלים. איננו יכולים להסכים לגזירה כזו במזרח העיר".
 
עוד אמר נתניהו כי "אני יכול לתאר לעצמי מה היה קורה אם מישהו היה מציע שיהודים לא יוכלו לחיות או לקנות בשכונות מסוימות בלונדון, ניו יורק, פאריס או רומא. היתה וודאי קמה צעקה בינלאומית גדולה. קל וחומר שאי אפשר להסכים לגזירה כזו במזרח ירושלים".
 
בהמשך אמר ראש השב"כ כי הנושא המדיני מעסיק את החמאס כיום יותר מבעבר, ואף ישנן התבטאויות פומביות של בכירים בארגון המעידות על מאמץ עילאי בחמאס להצטייר ככאלה המעוניינים בסיום הסכסוך עם ישראל על-פי מודל מדינה פלסטינית בגבולות 67', וזאת, תמורת הודנה ארוכת טווח. "אין בכך משום זניחת עקרונות יסודיים אידיאולוגיים", הסביר דיסקין. "הפניה של חמאס לזירה המדינית מיועדת אך ורק כדי לקרוא תיגר על שליטתו הבלעדית של אבו מאזן".
 
לקראת תום הדיון, הדף דיסקין בדברין את הכוונה לחוקק את חוק שליט עליו דיווחנו ביום שישי האחרון,  באומרו כי "יש מספיק סמכויות לנציב השב"ס ולא צריך לטפל בזה באמצעות חקיקה. זה מקשה על ניהול המדיניות הרצויה ולא מקל על דבר".