יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

3 טון בשר נתפסו במשאית ביוב

בתוך משאית לשאיבת ביוב נתפסו 3 טון של בשר מוברח שיועד לשיווק במרכז הארץ. "אין גבול לדמיונם של המבריחים לתכנון וביצוע הברחת בשר, תוך יצירת כיסוי "מסריח" חפרטים - היכנסו

איתן פריד, ז' באלול תש"ע - 17/08/2010 18:34
כמות גדולה של 3 טון בשר בקר וכבש נתפסה הלילה במעבר חיזמה באזור ירושלים, על ידי פקחי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) של משרד החקלאות בסיוע שוטרי משטרת מוריה, שוטרי מג"ב עוטף י-ם ושוטרי משטרה צבאית גדוד ארז.

הבשר, 3 טון בשר כבש ובקר, הוכנס לתוך משאית ביוב(!!) אשר ביום פועלת כמשאית שאיבת ביוב ובלילה שימשה בניסיון להובלת בשר מהשטחים לתוך ישראל. מקור הבשר הינו ברמאללה בשטחי הרשות הפלשתינאית והוא יועד לשיווק בנקודות ממכר במרכז הארץ.

התפיסה התאפשרה הודות למידע מודיעיני על הברחת בשר לישראל שצפויה להגיע בתוך משאית ביוב – ביובית. לאור המודיעין נערכו כוחות האכיפה במחסומים ואכן, המידע התברר כאמין.

הנתפס הינו ערבי תושב מזרח י-ם בשנות ה- 30 לחייו. הוא נעצר לחקירה, המשאית נתפסה והבשר יועבר בהוראת רופא להשמדה.

לדברי מנהל יחידת הפיצו"ח, רואי קליגר, תפיסות הבשר המוברח מבוססות על מידע מודיעיני רחב המאפשר לאנשי היחידה לאתר משאיות המבריחות בשר או כל תוצרת חקלאית אחרת,  גם כאשר למשאיות מראה תמים לחלוטין. לדבריו: "לקראת חגי תשרי אנו עדים לעלייה בניסיונות ההברחה של בשר. מתפיסה זו אנו למדים כי אין גבול לדמיונם של המבריחים לתכנון וביצוע הברחת בשר, תוך יצירת כיסוי "מסריח", תרתי משמע, וניסיון לפגוע בבריאות הציבור".

ממשרד החקלאות נמסר, כי חל איסור על העברת מוצרים מן החי משטחי האוטונומיה עקב חשש לבריאות הציבור. במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.
  1. 1. למה נשלח הבשר להשמדה הלא יש בע,"ח להאכיל
    מורה לתורה משה דין 18/08/2010 11:12
    ספר שמות פרק כב:
    (ל) וְאַנְשֵׁי קֹדֶשׁ תִּהְיוּן לִי וּבָשָׂר בַּשָּׂדֶה טְרֵפָה לֹא תֹאכֵלוּ לַכֶּלֶב תַּשְׁלִכוּן אֹתוֹ: