חדשות
בכמה מוכרים את ישראל בעולם?
תקציב משרד התיירות לשיווק ישראל בעולם בשנים 2011-2012: למעלה מחצי מיליארד שקלים. כמה כסף עוד צריך להשקיע כדי לשכנע אנשים מהעולם לבוא ולבקר בארצנו היפה?
מסגרת התקציב של משרד התיירות לשנת 2011 (כולל תוספות חד פעמיות במסגרת הסיכום עם האוצר ולפני הקיצוץ הרוחבי) תעמוד על 745 מלש"ח. בשנת 2012 תעמוד מסגרת התקציב על 725 מלש"ח (עם אופציה להגדלת תקציב ההשקעות בשנים אלו, לאחר חידושם ותקצובם מחדש של כתבי אישור ישנים).
תוספת חסרת תקדים תינתן לתקציב השיווק, אשר יעמוד בשנים 2012-2011 על כ-550 מיליון שקלים (לשנתיים) - לעומת 440 מלש"ח בשנים 2010-2009. יש להדגיש כי בסיס תקציב השיווק של משרד התיירות בשנים האחרונות פחת במידה נכרת בשל הקיצוץ הרוחבי שחל על משרדי הממשלה, ועומד כיום על כ-90 מלש"ח בלבד. לפיכך לתוספת תקציב זו משמעות מהותית.
תקציב השיווק יאפשר עמידה ביעד המשרד להגעתם של 4 מיליון תיירים בשנת 2012 ו-5 מיליון, בשנת 2015, וזאת תוך המשך פעולות השיווק במדינות המקור החשובות לצד הגברת הפעילות בשווקים חדשים, אשר יביאו לביסוס תדמיתה של ישראל בעולם כיעד אטרקטיבי לתיירות. יש להדגיש כי כל 100,000 תיירים מייצרים 3800 מקומות עבודה, ברובם בפריפריה והכנסה של בין 200-100 מיליון שקלים למשק הישראלי ולפיכך לפעולות אלו, ולהגעתם של תיירים – רבים ככל הניתן – השפעה מיידית וישירה על המשק הישראלי.
תקציב משרד התיירות להשקעות הון (אכסון מלונאי) יעמוד על 440 מלש"ח לשנים 2012-2011 (עם אופציה לתוספת תקציבית במידה ויאושרו כתבי אישור ישנים), שיופנו לעידוד השקעות הון בתיירות לצורך הגדלת היקף האכסון המלונאי. בנוסף, קיבל משרד התיירות תוספות תקציב משמעותיות לתחום פיתוח התשתיות התיירותיות, אשר יעמוד על 290 מלש"ח, לשנים 2012-2011, לעומת 175 מלש"ח בשנים 2010-2009, ויופנה לטובת שידרוג, פיתוח ובניית המוצר התיירותי של ישראל. בנוסף, תוקצה תוספת חד פעמית בסך 13 מלש"ח בכל אחת משנות התקציב, 2011 ו-2012, עבור צרכי המשרד השונים.