יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בכמה מוכרים את ישראל בעולם?

תקציב משרד התיירות לשיווק ישראל בעולם בשנים 2011-2012: למעלה מחצי מיליארד שקלים. כמה כסף עוד צריך להשקיע כדי לשכנע אנשים מהעולם לבוא ולבקר בארצנו היפה?

איתן פריד, ה' באלול תש"ע - 15/08/2010 18:57
מעל חצי מיליארד דולר. זה הסכום שאותו משקיע משרד התיירות כדי 'למכור' את התדמית הישראלית בעולם. על פי הצפי של שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, התמורה תהיה בהכנסות מהתיירות, שהיקפה: 5 מיליון תיירים בשנת 2015.

מסגרת התקציב של משרד התיירות לשנת 2011 (כולל תוספות חד פעמיות במסגרת הסיכום עם האוצר ולפני הקיצוץ הרוחבי) תעמוד על 745 מלש"ח. בשנת 2012 תעמוד מסגרת  התקציב על 725 מלש"ח (עם אופציה להגדלת תקציב ההשקעות בשנים אלו, לאחר חידושם ותקצובם מחדש של כתבי אישור ישנים).

תוספת חסרת תקדים תינתן לתקציב השיווק, אשר יעמוד בשנים 2012-2011 על כ-550 מיליון שקלים (לשנתיים) - לעומת 440 מלש"ח בשנים 2010-2009. יש להדגיש כי בסיס תקציב השיווק של משרד התיירות בשנים האחרונות פחת במידה נכרת בשל הקיצוץ הרוחבי שחל על משרדי הממשלה, ועומד כיום על כ-90 מלש"ח בלבד.  לפיכך לתוספת תקציב זו משמעות מהותית.

תקציב השיווק יאפשר עמידה ביעד המשרד להגעתם של 4 מיליון תיירים בשנת 2012 ו-5 מיליון, בשנת 2015, וזאת תוך המשך פעולות השיווק במדינות המקור החשובות לצד הגברת הפעילות בשווקים חדשים, אשר יביאו לביסוס תדמיתה של ישראל בעולם כיעד אטרקטיבי לתיירות. יש להדגיש כי כל 100,000 תיירים מייצרים 3800 מקומות עבודה, ברובם בפריפריה והכנסה של בין 200-100 מיליון שקלים למשק הישראלי ולפיכך לפעולות אלו, ולהגעתם של תיירים – רבים ככל הניתן – השפעה מיידית וישירה על המשק הישראלי.

תקציב משרד התיירות להשקעות הון (אכסון מלונאי) יעמוד על 440 מלש"ח לשנים 2012-2011 (עם אופציה לתוספת תקציבית במידה ויאושרו כתבי אישור ישנים), שיופנו לעידוד השקעות הון בתיירות לצורך הגדלת היקף האכסון המלונאי. בנוסף, קיבל משרד התיירות תוספות תקציב משמעותיות לתחום פיתוח התשתיות התיירותיות, אשר יעמוד על 290 מלש"ח, לשנים 2012-2011, לעומת 175 מלש"ח בשנים 2010-2009, ויופנה לטובת שידרוג, פיתוח ובניית המוצר התיירותי של ישראל. בנוסף, תוקצה תוספת חד פעמית בסך 13 מלש"ח בכל אחת משנות התקציב, 2011 ו-2012, עבור צרכי המשרד השונים.