יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מה עושה הבירה לשכל שלך?

מחקרים חדשים מגלים כי בירה לבנה מעניקה הגנה קוגניטיבית לטווח ארוך ומפחיתה את הסיכון ללקות בדמנציה (שיטיון) אצל אנשים מבוגרים

איתן פריד, כ"ט באב תש"ע - 09/08/2010 19:45
לשתות או לא להיות? סקירה נרחבת של 15 מחקרים מהשנים האחרונות, שכללו 28,000 אלף משתתפים במשך שנתיים לפחות, התפרסמה לאחרונה בכתב העת המדעי האמריקאי לפסיכיאטריה גריאטרית ומלמדת כי צריכה מתונה של אלכוהול מפחיתה את הסיכון ללקות בשיטיון ב 45% בממוצע עבור גברים, וב 27% בממוצע עבור נשים בהשוואה מהימנעות מצריכה. המחקרים השונים בסקירה הגדירו צריכה קלה עד מתונה של אלכוהול בטווח של מנה עד 28 מנות אלכוהול בשבוע, כשמנת אלכוהול מוגדרת כ-15 גרם אלכוהול (בקבוק בירה אחד).

אחד המחקרים הבולטים בסקירה, נערך בבית הספר לרפואה באוניברסיטת וויק פורסט בשיתוף חוקרים מאוניברסיטאות וושינגטון ופיסטבורג בארצות הברית וקבע כי בירה לבנה מעניקה הגנה קוגניטיבית לטווח ארוך ומפחיתה את הסיכון ללקות בדמנציה (שיטיון) אצל אנשים מבוגרים. במהלך המחקר הסתבר כי נחקרים שהחלו את המחקר ללא בעיית זיכרון או חשיבה ושתו 8 עד 14 יחידות אלכוהול בשבוע הפחיתו בממוצע 37% מהסיכון לפתח דמנציה, יחסית לנחקרים האחרים שלא שתו . המחקר פורסם בכתב העת המדעי לאלצהיימר ודמנציה ה - alzheimers and dementia,

בשונה ממחקרים קודמים שהראו קשר בין שתייה מתונה של אלכוהול להורדת הסיכון להתקף לב ולדמנציה שעסקו בעיקר בנבדקים עד גיל העמידה, בדק מחקר זה את יתרונות השתייה אצל אנשים זקנים.

לצורך המחקר הנוכחי שנערך באוניברסיטת וויק פורסט  ראיינו החוקרים 3,069 אנשים בגילאי 75 ומעלה שאינם סובלים מבעיות זיכרון או חשיבה, והתחקו אחר הרגלי השתייה שלהם. המשתתפים במחקר סווגו לארבע רמות שתייה: לא שותים, שתייה קלה, שתייה מתונה ושתיינים כרונים. הנחקרים נבדקו ורואיינו כל שישה חודשים במשך שש שנים, כדי לבדוק אם חל שינוי ביכולות הזיכרון או החשיבה שלהם ולבדוק מי פיתח דמנציה. התוצאות, כאמור, הראו כי צריכה מתונה של אלכוהול, ובכללו בירה לבנה, מפחיתה ב 37% בממוצע את הסיכון ללקות בדמנציה בטווח הארוך בהשוואה להימנעות מצריכה .

מחקר זה הוא אחרון בשורה של מחקרים מדעיים שפורסמו לאחרונה וחשפו כי לבירה לבנה תכונות בריאותיות ומרכיבים תזונתיים אשר תורמים למניעת מחלות שונות כשנצרכת בצריכה מתונה וקבועה.

ברחבי העולם הופכת הבירה הלבנה לטרנד בריאותי של ממש בקרב ספורטאים, ציבור שוחרי הבריאות והציבור הרחב ונראה כי הסגולות הבריאותיות שלה הופכות אותה לא רק משקה אלכוהולי התורם לשיפור מצב הרוח, אלא גם  למשקה בעל תועלות בריאותיות שיכול להשתלב בתפריט היומי שלנו.

מספר עובדות בריאותיות על שתיית בירה לבנה:

•    מחקרים מראים כי שתייה של כוס בירה אחת ביום על בסיס קבוע מפחיתה את הסיכוי לכבד שומני המוביל לשחמת כבד.
•    מחקרים אשר בחנו את הקשר בין שתייה מתונה של בירה בשילוב עם פעילות גופנית לבין הסיכוי ללקות במחלות לב קבעו כי שתייה מתונה וקבועה של בירה לבנה, בשילוב עם פעילות גופנית קבועה, מורידים את הסיכון למות ממחלות לב בכ- 50% לעומת הימנעות משתייה.
•    שתייה מתונה וקבועה של בירה לבנה מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון לחלות בסרטן הכליה.
•    צריכה מתונה של בירה לבנה מגינה מפני סוכרת  באמצעות שיפור של רגישות הגוף לאינסולין.
•    שתייה מתונה וקבועה של בירה לבנה מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית, במיוחד בקרב נשים ומסייעת לגוף במלחמתו במחלות שונות ובמניעתן.
•    הערך הקלורי של  100 מ"ל בירה נמוך בהרבה מזה של משקאות אלכוהוליים אחרים. לדוגמא : ב-100 מ"ל בירה ישנן 43 קלוריות לעומת יין אדום ולבן יבש בו 84 קלוריות. כמו כן וודקה וויסקי הם בעלי ערך קלורי הגדול פי חמש מזה של הבירה.