יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו: נוטל חזרה האחריות

לאחר שהשליך את האחריות לאירועי המשט, וטען כי היה ממונה רק על הפן התקשורתי בעת תפיסת המרמרה, חוזר בו ראש הממשלה ואומר כי האחריות לכל צעד נשארת בידיו. "בין אם אני בארץ ובין אם אני בחו"ל". תגובות נזעמות: "נתניהו מתחבא מאחורי הסינר של הצבא והממשלה"

איתן פריד, כ"ט באב תש"ע - 09/08/2010 15:33

התעורר מאוחר: שעות ספורות לאחר שניסה הבוקר (ב') להטיל את האחריות לאירועי המשט הטורקי לעזה על כתפיו של שר הבטחון, אהוד ברק, חוזר בו ראש הממשלה בנימין נתניהו ואומר, כי הוא נוטל עליו את האחריות לכל דבר שקרה. לדברי נתניהו "כראש הממשלה האחריות הכוללת מוטלת תמיד עלי, בין אם אני בארץ ובין אם אני בחו"ל, וכך היה גם במקרה זה".

זמן קצר לפני כן, הופיע ראש הממשלה לפני הוועדה המיוחדת וועדת טירקל שהוקמה לצורך חקירת אירועי המשט ואמר, כי הוא כלל לא היה מעורב בהחלטות הבטחוניות שהתקבלו בנוגע לטיפול וההשתלטות על המשט ובתוכו האנייה הטורקית "מאווי מרמרמה", שעל סיפונה נרשמו קרבות דמים וקורבנות.  נתניהו אמר כי הוא וחברי השביעייה דנו רק בפן התקשורתי של המשט והשלכותיו התדמיתיות, וכי בעת ההשלטות היו המושכות בידיו של שר הבטחון, בעוד שהוא עצמו, נתניהו, היה בכלל בחו"ל, כזכור.

Flash 90
 נתניהו בפני הוועדה הבוקר[צלם]

מאוחר יותר פרסמה לשכתו הודעה, ובה נאמר כי ראש הממשלה כן נושא באחריות לכל החלטה שמתקבלת בנוגע לישראל. "שרי השביעיה קיבלו באותו דיון סקירה מודיעינית מראש חטיבת המחקר באמ"ן וסקירה מדינית ממנכ"ל משרד החוץ. הובהר שהמאמצים המדיניים הרבים כנראה לא יצליחו למנוע את הגעת המשט, ושצה"ל ייאכוף את הסגר הימי. שרי השביעיה דנו בדרכים שונות כיצד לצמצם את המחיר המדיני וההסברתי של אכיפת הסגר". נאמר בהודעה.

"נתניהו מתחבא מאחורי הסינר"

כצפוי, עוררו דבריו הראשונים של נתניהו זעם רב במסדרונות הפרלמנטריים. "נתניהו מדרדר את מצבה המדיני של ישראל לשפל, מאפשר למערכת הביטחון להפוך לשק חבטות, ומשלם סכומים חסרי תקדים להישרדותו הפוליטית ומבחינתו אין לו אחריות", נאמר בהודעה שהפיצה מפלגת קדימה. "נתניהו ברגע האמת מפזר את האשמה בין אחרים ובתקופתו כראש הממשלה נפרצו כל גבולות האטימות. נתניהו מוכיח יום אחר יום שהוא אולי ראש ממשלה, אבל את המדינה לא הוא מוביל".

"נתניהו כנראה לא התרגל לרעיון שהוא ראש הממשלה ולא אחרון השרים, ושוב פעם הוא מקטין ראש, אומר 'לא ידעתי ולא שמעתי', ומנסה להסיט את האחריות והאש אל עבר שר הביטחון שלו", אמר ח"כ מגלי והבה "כנראה שמישהו צריך להזכיר לנתניהו שהוא ראש הממשלה ולא צופה מן הצד בהצגה שנקראת ממשלת ישראל".

ח"כ איתן כבל, ממפלגת העבודה מחה אף הוא על הדברים ואמר כי: "ראש הממשלה אינו יכול להעביר את האחריות לגורמים מתחתיו. מעבר לעובדה שראש הממשלה לא הפנים את מסקנות ועדת וינוגרד, לגבי הדרך לקבל החלטות בממשלה, הוא גם לא הפנים את העובדה שהעם בישראל מצפה ממנו להנהיג ולקבל הכרעות - ולא רק להסתתר מאחורי הסינר של הצבא ושרי הממשלה".

ראש הממשלה לא ענה על רבות מן השאלות שהוצבו לפניו, ומוועדת טירקל נמסר כי ראה"מ לא ענה על חלק מן השאלות, שלצורך תשובה עליהן הוא נזקק לנתונים שלא היו עימו, וכי הוא יענה עליהן בכתב מאוחר יותר.