יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מהחודש הבא: המים יזרמו בקושי

עד תום החודש האזרחי הבא, מחוייבים כל הגופים הציבוריים להקטין את מידת צריכת המים במקומותיהם, באמצעות התקנת אביזרים לחיסכון מים. בינתיים, עומדת הכינרת במצב עגום של 25 ס"מ מתחת לקו האדום התחתון

איתן פריד, כ"ו באב תש"ע - 06/08/2010 08:11
הרשויות המקומיות משלימות בימים אילו את ההתקנה של מתקני החיסכון במים לצמצום הצריכה הכללית. השנה אושר בכנסת תיקון לחוק המים, המחייב גם את הגופים הציבוריים לקחת חלק במאבק לחיסכון במים ולהתקין חסכמים בכל מבני הציבור שבתחומן. המטרה בחקיקה, מעבר כמובן לחיסכון המבורך במים, היא לשמש דוגמא לציבור הרחב ולרתום גם אותו למאבק בעקבות המוסדות הציבוריים.

החוק קובע כי על הרשויות לסיים את ההיערכות עד תום אוגוסט 2010 ולדברי מנכ"לית חברת סיטלי, המייבאת ומשווקת חסכמים בארץ, יותר ויותר רשויות רוכשות חסכמים בשבועות האחרונים לקראת תום הזמן שהוקצב: "בשבועות האחרונים אנו עדים להתעוררות מסוימת בשוק המוסדי- ציבורי שמתחיל להיערך לקראת המועד שנקבע בחוק להתקנת החסכמים, עם זאת, גופים רבים עדיין לא נערכו ליישומו של החוק, משיקולי תקציב". 

כזכור, לפני למעלה מחמישה חודשים אישרה הכנסת תיקון לחוק המים, המחייב גופים ציבוריים להתקין אביזרים חוסכי מים כחלק מהמאבק הלאומי של מדינת ישראל במשבר המים. על פי החוק בגרסתו המתוקנת מחויב כל גוף ציבורי להתקין חסכמים במבנים שבאחזקתו (גם מבנים מושכרים) עד תום חודש אוגוסט 2010. בהגדרת החוק, המונח "גוף ציבורי" מתייחס לכל המשרדים הממשלתיים, רשויות מקומיות, משטרת ישראל, קופות חולים, חברות מוסדות ממשלתיים, תאגידים עירוניים מוסדות חינוך ומוסדות להשכלה גבוהה ועוד.

בשל גל החום הכבד, ירד מפלס הכינרת בימים האחרונים, וכעת נמצא מאגר המים העיקרי של מדינת ישראל במצב עגום של 25 ס"מ מתחת לקו האדום התחתון.