יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

4 לבנונים נהרגו בחילופי האש

על פי דיווחים לבנוניים, איזור הצפון עדיין בוער בחילופי אש בין צה"ל לצבא לבנון, בעקבות אש מלבנון שנפתחה הבוקר (ג') לעבר סיור שגרתי של צה"ל במובלעות שבגבול הצפוני. בלבנון מדווחים על 4 חיילים הרוגים. לבנון: נהדוף את ההפרה הישראלית גם אם נשלם בקורבנות כבדים

איתן פריד, כ"ג באב תש"ע - 03/08/2010 13:07

התלקחות מחודשת: ארבע שנים לאחר סיום המלחמה בצפון, ושקט יחסי ששורר באיזור, נמשכים בשעה זו חילופי האש בין כוחות של צה"ל לצבא הלבנוני בגבול הצפוני. הבוקר (ג') נפתחה אש מלבנון לעבר כוח של צה"לך שביצע באיזור סיור שגרתי באחת המובלעות בגבול שנמצאת תחת פיקוח בינלאומי. צה"ל השיב באש והעימות עדיין ממשיך גם בשעה זו.

התקשורת הלבנונית מדווחת, כי בחילופי האש נהרגו שלושה חיילים לבנוניים ועיתונאי, וכי האש נפתחה בשל התגרות של צה"ל. סיבה אחת שנמסרה, לפשר הפתיחה באש לעבר החיילים היתה, כי צה"ל ניסה לעקור במקום עץ, וכי הצבא הלבנוני ניסה למנוע זאת. גורם אחר טען, כי הישראלים ניסו לשתול מצלמות במקום, וכי הירי היה רק ירי אזהרה, ואילו ישראל פתחה בירי ממוקד של פגזים.

בתוך כך, נשיא לבנון, מישל סולימון אמר, כי מדובר בהפרה בוטה מצד ישראל של החלטת האו"ם 1701 אשר סיימה את מלחמת לבנון השניה, וקרא להדוף את ההפרה הישראלית בכל מחיר. בהודעה רשמית שנמסרה מטעם לשכתו, קרא הנשיא הלבנוני "לעמוד מול ההפרה הישראלית של החלטה 1701". הנשיא הבהיר כי לא יהיה כל היסוס לגבי אופי התגובה, "יהיה הקורבן אשר יהיה".

כוח יוניפ"ל, הממונה על האיזור, מנסה למנוע התלקחות יתר של הגזרה, ודובר מטעם הכח קרא לשני הצדדים לפעול באיפוק יתר. מדובר הכוח נמסר כי נעשים כל המאמצים להרגיע את הרוחות במקום.