יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שישה אנשי צוות היסעור עדיין נעדרים

מטוס הרקולס המריא הבוקר (ג') מישראל בדרכו לרומניה כשעל סיפונו אנשי זיהוי, הצלה והרבנות הצבאית. בשל תנאי השטח הקשים ותנאי מזג האוויר לא הצליחו אנשי ההצלה להגיע לזירת ההתרסקות בהרי הקרפטים. פורסמו שמותיהם של ששת אנשי הצוות הנעדרים

יוסי בלוך, ט"ז באב תש"ע - 27/07/2010 07:53
אסון ברומניה. 6 חיילי צה"ל נעדרים בהתרסקות מסוק 'יסעור' שערך תרגיל אווירי בהרי הקרפטים ברומניה. הודעות נמסרו למשפחות הנעדרים. צוותים של משרד הביטחון והרבנות הצבאית יצאו למקום האירוע.

אמש (ב'), סמוך לשעה 16:00 אבד הקשר עם אחד ממסוקי היסעור של טייסת "דורסי הלילה" בשעה שערך טיסת אימונים משותפת עם מספר מסוקים נוספים ובשיתוף חיל האוויר של רומניה. ההתרסקות אירעה באזור הררי סבוך ועד לשעות הבוקר לא הצליחו כוחות החילוץ להגיע לשברי המסוק המרוסק. לדברי אנשי ההצלה ברומניה, ההתרסקות אירעה בקטע שבין שני מצוקים – דבר המקשה מאד על ההגעה לאתר ההתרסקות.

בעקבות האסון הודיע מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, על הפסקת התרגיל ברומניה והשבתם לישראל של כל אנשי חיל האוויר שהיו ברומניה לצורך קיום התרגיל.

הבוקר המריא מישראל מטוס הרקולס ובו צוותי חילוץ, הצלה וזיהוי ואנשי הרבנות הצבאית.

לפנות בוקר הותרו לפרסום שמות אנשי הצוות שהיו על המטוס והם מוגדרים עתה נעדרים:

סגן אלוף אבנר גולדמן, בן 48 ממודיעין

סגן אלוף דניאל שיפנבאור, בן 43 ממושב קדרון

רב סרן יהל קשת, בן 33 מחצרים

רב סרן ליאור שי, בן 28 מתל נוף

סגן ניר לקריף, בן 25 מתל נוף

רב סמל אורן כהן, בן 24 מרחובות

הודעה נמסרה למשפחותיהם.

ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף נמרוד שפר, מסר אמש לכתבים כי רגע לפני ההתרסקות דיווח צוות המסוק על "ניתוק מגע בשל עננות גבוהה".

שפר סיפר עוד כי מדובר ב"אנשי צוות מנוסים מאוד עם הרבה מאוד ניסיון במבצעים ובאימונים, צוות שאנחנו סומכים עליו באופן מלא. המסוק היה בטיסה במשך כשעתיים בעת שהתרסק". לדברי שפר, "מזג האוויר בעת הטיסה אפשר את היערכות האימון ולא מדובר במקרה של נטילת "סיכונים מיותרים"".
  1. 1. אני בלחץ
    ארטא 28/07/2010 08:40
    כבר עבר יום וחצי ועדיין הם נעדרים?