יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נהג המונית גידף נוסעת חרדית וישלם 10,000 ש"ח

שופט בית משפט השלום בירושלים, מרדכי כדורי, גזר קנס של 10,000 ש"ח ופסילת רישיון על-תנאי, על נהג מונית בעיר שגידף נוסעת חרדית שביקשה מהנהג להפעיל את המונה. השופט סירב להתחשב בכך הנוסעת מחלה לנהג המונית

יוסי בלוך, י"ד באב תש"ע - 25/07/2010 11:11
גידופים והתנהגות גסה ובוטה הינם אירוע די שכיח לנוסעי המוניות בישראל, אולם לנהג מונית שגידף נוסעת חרדית בירושלים, האירוע עלה בקנס של 10 אלפים ש"ח שגזר עליו בית משפט השלום בעיר. השופט סירב להתחשב בכך שהתובעת מחלה לנהג המונית והודיע כי ברצונו להעביר מסר ציבורי תקיף על חובת הנהגים לשמור על כבוד הציבור.

בגזר הדין חייב שופט בית משפט השלום בירושלים, מרדכי כדור, את נהג המונית לפצות את הנוסעת ב- 500 שקלים ולחתום על התחייבות בסך 15 אלף שקל להימנע מלעבור עבירה דומה במשך 3 שנים.

כמו כן נגזר על נהג המונית 3 חודשי פסילה רישיון נהיגה על תנאי למשך שלוש שנים אם יעבור עבירה של התנהגות בלתי הולמת או אי הפעלת מונה.

מהכרעת הדין עולה, כי הנוסעת ביקשה מנהג המונית להסיעה בנסיעה מיוחדת (ספיישל) מקניון 'סנטר 1' שבכניסה לירושלים לרחוב עזרת תורה בעיר.
הנוסעת ונהג המונית סיכמו על שכר הסעה של 15 שקלים אולם מיד לאחר שהחל לנסוע התחרט הנהג והודיע לנוסעת כי הנסיעה תעלה 20 שקלים.

הנוסעת ביקשה מנהג המונית לעצור או להפעיל מונה אך הוא סירב להפעיל מונה, עצר את המונית והנוסעת ירדה. נהג המונית פנה לנוסעת, הודיע לה כי היעד קרוב והציע לה לעלות למונית. הנוסעת עלתה לרכב בדעה כי הנהג המונית יפעיל את מונה.

נהג המונית החל בנסיעה אך לא הפעיל מונה ואמר לנוסעת "לא את קובעת את המחיר". כאשר ביקשה הנוסעת שוב שיפעיל מונה הודיע לה נהג המונית כי המונה "מקולקל"

מכתב האישום עולה, כי בעקבות בקשתה של הנוסעת להפעיל מונה, הטיח בפניה נהג המונית "יא זבל, חזרתי מבית אבלים, אני מחומם, אל תרגיזי אותי, אל תתחילי איתי....כאשר הנוסעת בקשה ממנו להשאיר את הצרות שלו בבית השיב לה נהג המונית "את זבל, את לא דתיה, תורידי את הכיסוי מעל הראש שלך, תלכי ללמוד תורה".

הנוסעת ירדה מהמונית ושילמה לנהג שכר הסעה בסך 18 שקלים כפי שדרש. כאשר ביקשה לקבל קבלה, ענה לה נהג המונית "הרבה זבל כמוך אני מכיר, בעבר שילמתי קנסות, אני לא מפחד, לא ממך ולא מהמדינה שלך"

הנוסעת החליטה לא לוותר והגישה תלונה למשרד התחבורה. בתום חקירת האירוע על ידי חוקרי משרד התחבורה הוחלט להגיש כתב אישום לבית משפט ואף לדרוש פיצוי אישי עבור הנוסעת שנפגעה מיחס מזלזל ומשפיל של נהג המונית.

יצוין, כי במהלך המשפט ביקשה הנוסעת לחזור בה מתביעתה כנגד נהג המונית ואמרה "קורה שיהודי כועס ומתנהג לא יפה ואני מניחה שהוא גם התחרט....", אולם השופט כדורי סרב למחוק את התביעה בשל עברו של הנהג והמסר הציבורי שביקש להעביר לנהגי המוניות המדגיש את חובת השמירה על כבוד הציבור. "לא נעלמה מעיניי העובדה שהנוסעת מחלה לנהג המונית. אולם על בית המשפט לבכר את האינטרס הציבורי, במיוחד לנוכח עברו של הנאשם. לכן אני מוצא לתת סליחה זו משקל מועט בלבד". אמר השופט כדורי.
 
  1. 1. הנהג היה כנראה ערבי אנטישמי [לל"ת]
    יוני 26/07/2010 10:54