יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נהג ה"מונית הימית" נלכד עם שלל אביזרים לא חוקיים

במבצע מיוחד של רשות שמורות הטבע והגנים ואנשי משרד החקלאות, נתפס אדם המשמה כנהג "מונית ימית", המובילה דייגים ללב ים לביצוע דייג בלתי-חוקי בצלילה. עכשיו הוא צפוי לעונש של עד שלוש שנות מאסר

יוסי בלוך, כ"ד בתמוז תש"ע - 06/07/2010 10:31
‏במבצע מיוחד של משרד החקלאות  ורשות הטבע והגנים נתפס אדם המשמש כ"נהג מונית ימי" לדייגים המבצעים דיג לא חוקי באמצעות צלילה. השיטה שנחשפה: שלם 80 ₪ ואתה בדרכך לדיג בלתי חוקי, על סירה בלתי חוקית.

מפקחי האגף לדיג ולחקלאות מים במשרד החקלאות יצאו למבצע מיוחד לאיתור אדם המשיט דרך קבע עברייני צלילה, המבצעים דיג שאינו חוקי, על סמך מידע מודיעיני שהיה בידם. תמורת לקיחתם לנקודות הדיג הרלוונטיות והשבתם לחוף הוא גובה תשלום ואם אין די בכך, הסירה המשמשת אותו כ"מונית ימית" מופעלת ללא רישיון. החשיפה הינה מבצע משותף עם רשות הטבע והגנים ובסיוע שוטרי השיטור הימי ומשטרת חדרה.

במהלך המבצע נתפסו ששה דייגים שהורדו מהסירה בנקודות שונות לחופי חדרה, וכן הדייג המפעיל את הסירה. ששת הדייגים עסקו בדיג באמצעות צלילה עם מיכלי חמצן ותוך שימוש ברובי דיג, שיטה האסורה מכל וכל על פי פקודת הדיג. שיטה זו נאסרה על ידי האגף לדיג בשנת 1998, לפני למעלה מעשור, מכיוון שהיא מאפשרת לדייגים להגיע עד לבתי הגידול של הדגים ובכך לפגוע קשות בהתפתחות אוכלוסיית הדגים באזור בו מבוצע הדיג. 

המבצע החל בשעות הבוקר המוקדמות כאשר מפקחי האגף לדיג זיהו סירה ובה שבעה דייגים וציוד צלילה רב. בין הפריטים שנמצאו על הסירה היו ששה סטים מלאים של ציוד לדיג בצלילה, ובהם: בלוני אוויר, וסטים משוכללים, רובי צלילה תת ימיים, חיצי ירי ועוד. כמו כן, נתפסו כעשרה ק"ג דגים, שלל הדיג של החבורה.

ששת הדייגים שנתפסו ובעל הסירה, תושבי אזור המרכז, נלקחו לחקירה במקום. הסירה וכלל הציוד שעליה נתפסו על ידי המפקחים וישמשו להמשך החקירה וכמוצגים משפטיים.

העונש המרבי לעבירות מסוג זה הנו 3 חודשי מאסר בפועל, או קנס של 12,900 ₪.

חגי נויברגר, מנהל יחידת הפיקוח באגף לדיג ולחקלאות מים במשרד החקלאות: "הדייגים פעלו בניגוד לחוק ובכך פגעו בהתפתחות אוכלוסיית הדגים באזור, במיוחד לאור העובדה שהדגה הולכת ומתמעטת ומדובר במשאב מוגבל שהמשרד פועל בדרכים רבות להגדלתו. אגף הדיג שם לו ליעד למגר תופעות של דיג בניגוד לחוק ובמסגרת זו מתבצעות פעולות אכיפה על ידי משרד החקלאות ובשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים ומשטרת ישראל".

משרד החקלאות ופיתוח הכפר החל להפעיל מוקד מיוחד לדיווח על חשד לעבירות דיג. המוקד פעיל 24 שעות ביממה בטלפון: 073-2211133. המשרד קורא לציבור הרחב לדווח על אירועי דיג החשודים כאסורים.

  []

  []

  []

  []