יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ישראל שיגרה בהצלחה את הלוויין 'אופק 9'

התעשייה האווירית השלימה אמש בס"ד שיגור מוצלח של הלוויין 'אופק 9' - למטרות ריגול ותצפית. הלוויין שוגר מבסיס חיל האוויר בפלמחים וומשגר 'שביט' מתוצרת התעשייה האווירית. ברק: "השיגור מהווה הישג טכנולוגי ומבצעי בלתי מצוי"

יוסי בלוך, י"א בתמוז תש"ע - 23/06/2010 09:23
העיניים של המדינה. התעשייה האווירית השלימה אמש (ג') בהצלחה את שיגורו של הלוויין 'אופק 9' מבסיס חיל האוויר בפלמחים, כך נמסר ממשרד הביטחון. בשעות הקרובות, עם התייצבותו של הלוויין במסלולו בכדור הארץ הוא יעבור סדרת בדיקות לווידוא תקינותו ויכולותיו.

הלוויין ששוגר אמש כולל מצלמה מתקדמת שפותחה במעבדות אל-אופ מקבוצת 'אלביט' והוא צפוי לשמש למטרות ריגול ותצפית, בין השאר על השטח האיראני. הלוויין שוגר ממשגר טילים מדגם "שביט" גם הוא מתוצרת התעשייה האווירית.

שר הביטחון, אהוד ברק, בירך על השיגור המוצלח ואמר, כי "השיגור מהווה הישג טכנולוגי ומבצעי שמעטות המדינות, ובמיוחד מדינות בסדר הגודל של ישראל, שמסוגלות להתמודד עם אתגר מורכב כזה". לדברי ברק, "הצלחת השיגור היא ביטוי לתעוזה, לחשיבה וליכולת הגבוהה של אנשי התעשיות הביטחוניות ואנשי מערכת הביטחון בישראל".

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל') אודי שני, הגיב גם הוא בסיפוק: "תוכנית אופק פתחה אופקים חדשים עבור התעשיות הביטחוניות של מדינת ישראל". לדברי שני, "הצבת הלוויין, יחד עם הלוויינים שכבר משייטים בחלל, תספק למערכת הביטחון יכולת מודיעינית שתתרום רבות לביטחון המדינה".

כיום מפעילה ישראל מספר לוויינים במקביל המשמשים למטרות מודיעיניות-צבאיות: אופק 5, אופק 7 ו- SAR-1 – כולם מתוצרת התעשייה האווירית. בשנת 2004 נכשל שיגורו של לוויין אופק 6.

בתעשייה האווירית מנסים כעת לעבוד על הדבר הבא – לוויינים בעלי יכולת שיגור ממטוסים, דבר שיקנה יכולת תצפית מהירה ואף יפשט את הליך השיגור.