יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עבדאללה: ישראל מונעת מירדן להקים כור

מלך ירדן עבדאללה מאשים, כי ישראל מנסה למנוע מירדן להקים כור גרעיני לצרכי אנרגיה. לדברי עבדאללה ישראל לוחצת על צרפת ודרום קוריאה שיסרבו לבקשת הירדנים לבנות כור גרעיני בממלכה. "על ישראל לעסוק בענייניה", קורא עבדאללה. ישראל מכחישה

יוסי בלוך, ג' בתמוז תש"ע - 15/06/2010 12:20
שפל חסר תקדים ביחסים עם הממלכה. ישראל לוחצת על צרפת ודרום-קוריאה להימנע ממכירת טכנולוגיות גרעיניות לירדן, כך מאשים עבדאללה מלך ירדן וקובע, כי היחסים בין המדינות נמצאים בשפל הגדול ביותר מאז 1994.

בראיון לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", אמר המלך עבדאללה: "יש מדינות, ישראל במיוחד, שמודאגות מכך שירדן תהפוך למדינה עצמאית מבחינה כלכלית, יותר מנושא האנרגיה הגרעינית עצמו". עבדאללה הוסיף, "המדינות האלה משמיעות את קולן. כורים למטרות חשמל קיימים במקומות רבים בעולם ויהיו עוד ועוד מהם, כך שישראל צריכה לעסוק בענייניה".

לדברי העיתון, גורמים ישראלים הכחישו בתוקף כי הם פעולים לסיכול תכניתה הגרעינית של ירדן.

ירדן מעוניינת להשתחרר מתלותה בגורמים זרים לצרכי אנרגיה. 95% מתצרוכת האנרגיה של ירדן מגיעה מחו"ל, בעיקר מעירק ומסעודיה. לירדן גם משאבי מים מצומצמים ביותר.

בפגישתו עם נשיא ארה"ב אובמה, ביקש עבדאללה מהנשיא סיוע אמריקני לקידום תכנית הכורים בירדן. ככל הנראה אובמה נענה לבקשתו של עבדאללה, אולם צעד כזה מחייב את אישור הקונגרס, שם מתנים את מתן הסיוע בכך שירדן לא תוכל להעשיר אורניום בכורים שתקים.

גורמים ירדנים דיווחו, כי המלך עבדאללה הורה למשרד החוץ לנזוף בשגרירי ישראל בעמאן, דניאל נבו, עקב הניסיונות של ישראל למנוע את בניית הכורים על ידי צרפת ודרום קוריאה.

גורמים ירדנים מסרו כי עבדאללה גם הורה למשרד החוץ שלו לנזוף רשמית בשגריר ישראל בעמאן, דניאל נבו, על ניסיונות ירושלים למנוע מצרפת ודרום-קוריאה למכור טכנולוגיות גרעיניות לממלכה.

על פי הדיווח, גורמים מקצועיים בינלאומיים כבר עורכים סריקות בשטח בניסיון למצוא אתר מתאים לבניית הכורים הירדנים.

גורם ישראלי הביע דאגה ואמר כי ירדן ממוקמת על השבר הסורי-אפריקני, דבר שמעורר שאלות בנוגע לבטיחות הכור. בתגובה אמר המלך הירדני: "כשמדובר בבטיחות של טכנולוגיה גרעינית, אנו נמצאים הרבה לפני ישראל. וכשגורמים פרטיים לוקחים חלק בהקמת המתקן, קשה מאוד לעשות עם כוונות זדוניות".