יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"שירותי בריאות התלמיד - פשע מאורגן"

נתונים מבהילים נמסרו בוועדת הבריאות של הכנסת על שירותי הבריאות לתלמידי בתי הספר. הד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, תקף בחריפות את הפרטת השירות, שגרמה לירידה בשירות הניתן לילדים

דוד כץ י"ז בסיון תשס"ט - 09/06/2009 17:14
ועדת הבריאות של הכנסת, קוראת להחזיר את שירותי הבריאות לתלמיד לידי המדינה. בדיון שקיימה הוועדה, אמר הד"ר יצחק קדמן, כי "מה שנעשה היום בתחום זה לתלמידים הוא פשע מאורגן".
 
בפני הוועדה הוצגו נתונים אודות איכות שירות הבריאות לתלמיד, מהם עולה כי מאז הופרט השירות בשנת 2007, נפגעה איכות השירות באופן משמעותי בשנים האחרונות. מאז ההפרטה, ניתנו שירותים אלו על-ידי האגודה לבריאות הציבור. בקרוב צפוי לצאת מכרז חדש להפעלת השירות לשנת הלימודים הבאה.
 
בדיון הוצג מחקר שערך המרכז למחקר ומידע של הכנסת, ממנו עולה, כי קיימת ירידה מתמדת בשיעור החיסוני, על אף העלייה במספר התלמידים בישראל; התקציב וכוח האדם המוקצה לנושא זה קוצץ במידה ניכרת (73 שקל הוצאה לתלמיד ב-1998 ורק 54 שקל ב-2007); לא נוספו חיסונים חדשים לתלמידים; מספר בדיקות הראייה לתמיד ב-12 שנות לימודו ירד מארבע לשתיים; בדיקות עור שנעשו בעבר לא נעשות כיום ובנושא חינוך לבריאות חלה ירידה ניכרת.
 
סוזי אליה, אחות בבית-ספר, סיפרה על המתרחש כיום בבתי הספר: "אני מתביישת ביחס לתלמידים. מי שדורש מאחות לבצע 70 חיסונים ביום, גורם להתמוטטות של אחיות. אין היום חדרים לאחיות, בדיקות שראוי לבצע בצנעה, נעשות לעיני תלמידים אחרים, והחמור ביותר, בתנאים כאלו, לא ניתן לאבחן מחלות קשות אצל תלמידים. מדובר בהפקרות ממש".
 
חברי הכנסת שנכחו בדיון, הביעו את מורת רוחם על איכות שירותי הבריאות שמקבלים היום תלמידי ישראל וקראו להחזרת השירות לידי המדינה.
 
ח"כ דב חנין מחדש אמר: "כעת משהסתיים החוזה עם האגודה לבריאות הציבור, צריך להחזיר את השירות למדינה, זו אחריותה. שירותי הבריאות כיום לתמידים, נמוכים בהרבה ממה שהיה קיים לפני 10 שנים".
 
ח"כ שלי יחימוביץ מהעבודה, אמרה: "החברה שנותנת היום את השירותים היא חברה פרטית, שמסתכלת רק על תפוקת האחיות, לא על האיכות ולא על היחס לתמידים. האחיות נאלצות לבצע עשרות בדיקות וחיסונים ביום, מאחיות הן הפכו לשפחות, הכל כדי לרצות את המעסיק. השירות צריך לחזור למשרד הבריאות".
 
הד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד אמר, כי "מה שנעשה היום בתחום זה לתלמידים הוא פשע מאורגן. מחר, כדי לחסוך יותר בעלויות, גם יחליפו את האחיות בחובשים. השירות כיום קטסטרופאלי והוא יהיה אפילו גרוע יותר אחרי המכרז החדש".
 
בתגובה אמר מנכ"ל האגודה לבריאות הציבור, יהודה כהן: "אנחנו עושים את הכל במסגרת התקציב, כדי לתת שירות לכמה שיותר תלמידים".
 
יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, סיכם את הדיון: "הוועדה עוקבת בדאגה אחר המגמה המתמשכת של הירידה בהיקף מתן שירותי הבריאות לתלמיד. הוועדה תובעת שבתנאי המכרז ייקבעו סטנדרטים חדשים שיבטיחו את איכות השירות לתלמידים את היקפו הראוי תוך מתן דגש על האיכות ולא על גודל התקציב. הוועדה תובעת שהמכרז יבטיח את המשך העסקתם של אחיות בריאות הציבור שהועסקו על ידי האגודה לבריאות הציבור בשנה האחרונה ויבטיח תנאי העסקה הוגנים והקפדה על זכויותיהן וכן רציפות העסקה בתקופת המכרז".
 
ועדת הבריאות דרשה עוד, כי משרד הבריאות הוא הגוף שצריך לספק את שירותי הבריאות לתלמיד בעצמו, שכן הפרטת השירות פוגעת באיכות השירות. עוד נאמר בהחלטת הוועדה, כי אחיות בריאות הציבור אף הן צריכות להיות עובדות של משרד הבריאות וכל זאת על-מנת להבטיח את איכות הטיפול ושמירה על מעמדן וזכויותיהן.