יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מועצת הביטחון אישרה את חבילת הסנקציות על איראן

הישג מרשים לדיפלומטיה האמריקנית: ברוב של 12 מתוך 15 חברות מועצת הביטחון החליטה אחה"צ מועצת הביטחון להטיל סבב רביעי של סנקציות על איראן. במסגרת ההחלטה יוטלו עיצומים ומגבלות על 40 חברות, גופים ואישים שונים הקשרוים למשטר ולתכנית הגרעין

יוסי בלוך, כ"ז בסיון תש"ע - 09/06/2010 19:05
הישג דיפלומטי לאמריקנים. מועצת הביטחון של האו"ם אישרה הערב (ד') ברוב של 12 מתוך 15 החברות במועצת הביטחון הטלת סבב רביעי של סנקציות על הממשל האיראני, במטרה לפגוע ביכולותיה של איראן להתקדם בתכניתה הגרעינית.  להחלטה התנגדו ברזיל וטורקיה. לבנון - החברה הזמנית במועצה - נמנעה.

ההחלטה מהווה הישג מרשים לדיפלומטיה האמריקנית שהצליחה לבסוף להוביל להטלת סנקציות על  איראן, תוך הובלת חזית אחידה בין כל חמשת החברות הבכירות של מועצת הביטחון ביניהן סין ורוסיה שהביעו לכל אורך הדרך את הסתייגותן ממהלך של הטלת סנקציות על איראן.

דיפלומטים באו"ם ציינו כי ההחלטה מהווה תקדים מרתק, משום שבניסוח ההחלטה הסופית עליה הוסכם היום, הייתה מעורבות פעילה ביותר של נציגי סין במועצה. דיפלומט בכיר התבטא כי  "ארה"ב השקיעה מאמצים עצומים בקידום אישור ההחלטה", אולם, "מכמה בחינות זו החלטה יותר סינית מאשר אמריקאית".

בהחלטה היום הוסכם בין חברות המועצה על הטלת עיצומים כנגד 40 חברות וגופים, בכירים במשטר האיראני ומערכת הכלכלית של המדינה האסלאמית. ברשימה מפורטות 22 חברות שלהן קשר ישיר לתכניות הפיתוח של נשק גרעיני באיראן, בנוסף מופיעות ברשימה 15 חברות ששייכות למשמרות המהפכה האיראניות וכן 3 חברות ספנות של איראן.

ברשימת הסנקציות מפורטות גםמגבלות תנועה כנגד ג'וואד ראיקי, המוכר כמי שעומד בראש מתקן ההעשרה באיספהן.

העולם ממתין בדריכות לראות מה תהיה עתה תגובת איראן למהלך האחרון. אמש הזהיר נשיא איראן אחמדינג'אד, כי אם תתקבל ההחלטה להרחבת הסנקציות על ארצו, תחזור בה איראן מההסכם עליו חתמה עם טורקיה וברזיל.

אחמדינג'אד אמר "הבהרתי כי ארצות הברית ובעלות בריתה שוגות שגיאה קשה אם הן חושבות שיוכלו לנופף ולאיים במקל ההחלטה ואז לשבת ולדבר איתנו".
בישראל מקבלים את ההחלטה על הרחבת הסנקציות בקרירות רבה, עקב התחושה כי לא יהיה בכוחן של סנקציות אלה שרוככו באופן דרסטי ע"י סין ורוסיה כדי לפעול לעצירת תכנית בניית פצצת הגרעין של איראן.